5 Reacties
4 uur geleden
Ik herken het wel hoor! Ik moet zeggen dat ik nu door omstandigheden wel kunstvoeding erbij geef (vanwege een keizersnede en omdat onze dochter niet krachtig genoeg dronk nam mijn borstvoeding af), maar ik heb morgen een afspraak met de lactatiekundige om een plan te maken.
Dikke tip! Zij zijn er echt om je te helpen met dit soort/jouw vragen/twijfels. Succes!! 😘
4 uur geleden
Ik herken hier ook wel wat van. Heb in het begin colostrum bijgevoed, maar mijn lactatiekundige gaf aan dat hoe meer voedingen ik ga bijvoeden hoe meer mijn eigen productie gaat teruglopen en hoe meer ik dus weer moet bijvoeden en zo ga jij nooit je borstvoeding aan de wensen van je kindje kunnen afstellen (tenzij je tijdens het bijvoeden ook gaat afkolven, maar daar had ik geen zin in). Dus toen ben ik weer op verzoek gaan voeden en heb ik echt 2 dagen bijna continu mijn zoontje aan de borst gehad, maar vandaag en vannacht is de eerste keer dat hij er gewoon weer 4 uur tussen laat per voeding🙏🏽 (zilveren tepelhoedjes waren wel echt een must deze dagen😅)
3 uur geleden
Baby's zuigen niet alleen voor honger, maar ook voor geruststelling, nabijheid en troost om in slaap te vallen. De eerste paar weken lijkt het alsof je baby constant aan de borst zit, maar na een tijdje komt er meer rust. Vooral aan toegeven, oneindig blijven aanleggen en juist dat blijft je productie goed lopen! Als je de speen etc geeft dan krijgen je borsten niet die prikkel om melk aan te maken. Borstvoeding werkt op vraag en aanbod, hoe meer jij aanlegt, hoe meer melk jij maakt