11 Reacties
gisteren
Ik wilde zelf ook graag borstvoeding geven, maar dat ging helaas niet zoals gehoopt wegens medisch redenen ook met de bevalling. Ze hapte niet goed aan en ik had extreem veel last van mijn tepels. Ik heb het 1 à 2 dagen geprobeerd, maar het voelde gewoon niet goed, dus ben ik gestopt voordat het echt op gang kwam. Ik heb verder niks gedaan behalve een paar dagen veel last gehad en een klein beetje afgekolfd en goed afgekoeld met koude doekje om de pijn de verlichten, want je borsten hebben even tijd nodig om te stoppen.
Daarna ben ik verdergegaan met kunstvoeding, wat ik sowieso al deels gaf omdat ze amper iets binnenkreeg via de borst. Het was een emotionele keuze om te maken, maar achteraf denk ik: het moest zo zijn. Ik heb het geprobeerd, en dat is voor mij genoeg.
gisteren
Hi, ik wilde ook graag borstvoeding geven. Dat ging heel goed, tot ik een borstontsteking kreeg en er geen melk meer uit kwam. Toen half overgegaan op de fles. Voor mij een emotionele keuze en voelde me ook extreem schuldig. Tegelijkertijd kreeg meneer last van krampjes en dacht ik dat we de verkeerde keuze hadden gemaakt. We zijn nu iets verder, bijna geheel over op flesvoeding en het gaat heel goed. Ik ben achteraf blij met onze keuze want ik werd ook heel neerslachtig van de borstvoeding.
Doe wat goed voelt, als je kindje maar voeding krijgt. ❤️
gisteren
Ik heb zelf 8 dagen lang borstvoeding gegeven. Mijn productie ging echter via normaal naar extreem waardoor het gewoon niet meer gaat; het is pijnlijk voor mij en pijnlijk voor haar. Daarom ben ik nu voedingen aan het afbouwen om te kunnen stoppen.
Ik voel me ook egoïstisch en rot. Ik weet hoe goed borstmelk is voor een kleintje en ik vond de voedingsmomenten heel speciaal, maar de blik in haar ogen toen ze krampjes had en moest spugen heeft mij echt 100% achter mijn keuze doen staan
gisteren
Yes, hier ook team kunstvoeding! Bij mijn dochter had ik ook een hoop schuldgevoel toen ik het borstvoedingsavontuur beëindigde na drie dagen proberen. Nu bij de tweede direct flesvoeding en ik voel me er relaxed bij terwijl ik dus ook niet weet of het dit keer was gelukt. Iedere keuze die je maakt hierin is goed. Het gaat om het voeden van je kindje, maar zeker ook om jouw eigen fysieke en mentale welzijn
gisteren
Ik wilde ook heel graag borstvoeding geven, maar bij mij kwam het bijna niet op gang. Ik werd enorm onzeker en mijn borsten deden onwijs pijn. Samen met de kraamzorg toch besloten over te gaan op kunstvoeding en dat gaf mij rust maar ook inderdaad het gevoel dat ik faalde… nu ongeveer een week verder en toch blij met mijn beslissing. Onze jongen doet het goed op kunstvoeding en ook ik heb rust in mijn lijf
gisteren
Hier was aanhangen ook geen succes
Wil het nog steeds oppakken nu de rust is weergekeerd in huis.
In het ziekenhuis en ook kraamzorg hebben zo lopen kutten met dat aanleggen en in mn borst en tepel knijpen dat ik er klaar mee was.
Vervolgens heeft de kraamzorg mij op standje 100 laten kolven dus kapotte tepels
Nu kolf ik en wat ik heb krijgt hij - bijvoeden met kunst
Gaat op zich prima al kan ik wel verdrietig zijn dat het aanleggen (nog) niet lukt maar we zijn 10 dagen verder en ik kolf toch wat ml en dat had ik ook niet verwacht
Belangrijkste voor nu vind ik rust en geen stress rondom aanleggen
Komt het dan is het mooi - zo niet heb ik alles gedaan in het belang van mijn kind
Voor alle moeders die onzeker zijn - ik snap je
Maar je kindje heeft voeding nodig, liefde en geborgenheid en een schone luier
En hij/zij verdient ook een leuke, relaxte mama ❤️
gisteren
Lieve mama, de beste voeding voor je kindje is de voeding waar jij je comfortabel bij voelt! Kunstvoeding en waterkwaliteit in NL zijn heel goed dus voel je niet schuldig! Een blije mama is net zo belangrijk!
gisteren
Bij mijn eerste kindje ben ik in de kraamweek ook een aantal dagen gestopt en overgegaan op flesvoeding. Het bracht rust en vervolgens wilde ik het toch nog eens 'vrijblijvend' proberen. Toen ging het toch ineens heel goed en om nog even te helpen opstarten kreeg ik toen ook nog een dag extra kraamzorg. Uiteindelijk twee kinderen maandenlang borstvoeding gegeven en zou niet anders meer willen.
Overigens is het niet de bedoeling dat het tijdens het voeden pijn blijft doen. Mocht je toch nog willen proberen, zou ik zeker ook een lactatiekundige inschakelen.
9 uur geleden
Hier bewust meteen voor flesvoeding gekozen. Wel heel erg getwijfeld van te voren, maar heb zeker geen spijt van mijn keuze!
Bij mijn eerste kindje gewoon goede productie gehad, maar ze kon niet goed aanhappen. Ik had een zware bevalling gehad en veel lichamelijke klachten, vanwege de goede productie 2 weken fulltime gekolfd, maar achteraf is het eigenlijk toen allemaal veel te veel gedoe geweest.
Door nu de keuze van kunstvoeding kan ik meer rust pakken, zowel lichamelijk als mentaal. Dit keer kan ik veel meer genieten! ☺️