Hoi allemaal,
Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje. Bij dochter heel bewust een jaar lang niet gewerkt om bij haar in de buurt te kunnen zijn. Daar zijn we nog steeds heel dankbaar voor dat we dat zo konden doen. Echter is er nu het eea veranderd waardoor dit voor ons tweede kindje niet meer mogelijk is. Daarom moeten we toch vanaf een paar maandjes gaan kijken voor opvang. Ik ben zelf van mening dat een baby nog niet echt op een KDV thuis hoort (vanaf jaar of 1-1,5 wel). Liefst zou ik daarom wat kleinschaligers of meer 1-1 opvang willen. Bijvoorbeeld een fijne gastouder (al kan ik hier in Haarlem niet echt fijne vinden) of een nanny/oppasoma die bij haar thuis oppast (hier thuis kan niet ivm thuiswerk). Lijkt ons bijvoorbeeld ook fijn om een vrouw die zelf geen kleinkinderen kan krijgen te laten oppassen als soort bonus oma zeg maar.
Heeft iemand hier fijne tips of goede websites voor hoe ik zoiets kan vinden?
Geen tips, mijn eerste is vanaf 3 maanden naar een KDV geweest en geen moment spijt van gehad. Het was wel een kleinschalig KDV.
Waarom vind je een KDV niets als ik vragen mag?
Wij hebben geen ervaring met andere ‘vormen’ van oppas dan het KDV. Wel heel beniewd waarom je het kdv niet voor babys vind hihi.
Ons dochtertje werd bijna de hele dag geknuffeld, zoveel aandacht! Ook van andere kindjes.