24 Reacties

5 dagen geleden

Ik heb dit bij me vorige gehad maar toen kolfde ik niet. Voor het gulzige moest ik de kleine meer in de zithouding voeden. En als ik jou was zou ik een ervaren lactatiekundige verder om advies vragen

5 dagen geleden

Reactie op Mommy Of5

Ik heb dit bij me vorige gehad maar toen kolfde ik niet. Voor het gulzige m ...
Ik probeer dat nu ook de zithouding en langer rechtop houden, aah oke dan ga ik opzoek naar een lactatiekundige.

5 dagen geleden

Zsm de lactatiekundige inschakelen. Heel lief dat de kraamzorg en verloskundige met tips komen, maar die hebben niet zoveel verstand van bv als de lactatiekundige. Om de 3 a 4 uur is trouwens voor een newborn super schappelijk ☺️🙈

5 dagen geleden

Mijn zus had ook het probleem dat er “te veel” melk uitkwam in het begin waardoor haar kindje zich steeds verslikte. Bij haar heeft het geholpen om voor de borstvoeding geven eerst even kort te kolven om de druk eraf te halen. Dat heeft voor haar goed geholpen :)

4 dagen geleden

Ik zou inderdaad ook een lactatiekundige laten komen, die weet het het best 😊 en volgens mij is dit ook even doorzetten met aan de borst (om de 3/4 is heel normaal) en past je productie zich vanzelf aan aan wat je baby nodig heeft

4 dagen geleden

Over het ‘gierige’ drinken. Drinken uit de borst kost meer moeite dan uit een fles. Kan zijn dat je kindje nu gewend raakt aan geen moeite te hoeven doen en daardoor minder interesse toont in de borst.

4 dagen geleden

Schakel asjeblieft een lactatiekundige in want deze adviezen zijn heel lief bedoeld maar kunnen echt de borstvoeding hinderen. En ik zeg het niet om belerend te zijn maar juist omdat ik bij mijn vorige kindje ook verkeerde adviezen kreeg van de kraamhulp wat echt daarna een strijd opleverde om de bv uberhaupt gaande te houden. Bijvoorbeeld zo vroeg al structureel nachten overslaan en te snel beginnen met kolven wat de balans tussen vraag en aanbod verstoord. Om de 3-4 uur eten is trouwens echt al super "knap" voor een newborn, meestal is het in het begin om de circa 2 tot max 3 uur (8-12 voedingen per dag) omdat ze maar kleine slokjes drinken en een kleine maaginhoud hebben. Het is idd echt loodzwaar die eerste weken en vraagt super veel van degene die borstvoeding geeft. Veel succes lieve mama!

4 dagen geleden

Idd lactatiekundige inschakelen. En opletten met kolven. Beter is het eigenlijk om de eerste 6 weken niet te kolven (of alleen om de productie op gang te brengen, maar niet om voedingen over te kunnen slaan want dan breng je vraag en aanbod uit balans). En niet meer kolven dan dat de baby uit de fles drinkt op dat moment. En kolven alleen op de momenten dat de baby anders uit de borst zou drinken. Dat betekend dat je in de nacht dus zou moeten kolven ipv aanleggen, en dan kan is het eigenlijk makkelijker/minder gedoe om gewoon te voeden. Dus ik begrijp niet helemaal het advies waarom je moet gaan kolven? De gebroken nachten hou je namelijk nog steeds.

4 dagen geleden

Reactie op Mama van N 🤍

Zsm de lactatiekundige inschakelen. Heel lief dat de kraamzorg en verloskun ...
Ja precies hun gaan ook gwn uit van kennis, ja die 3 a 4 uur hebben we meegenome van het zk ik moet 24 uur blijven en zo doende hebben we dat thuis ook gedaan, maar nu is het meer op verzoek geven. Ze komt gelukkig wel aan haar aantal voeding die ze moet hebben. Maar ik ga zeker een lactatiekundige inschakkelen

4 dagen geleden

Reactie op Anbaby2023

Idd lactatiekundige inschakelen. En opletten met kolven. Beter is het eigen ...
Ik bereep ook niet echt precies, de ene zei nee en de andere zegt ja is beter want dan kan je ook fles geven en is het minder zwaar voor in de nacht want dat kan papa dan geven en jij doorslapen voor de volgende voedig met de borst, dus nu is alles ff helemaal in de war😅🥴 , ik kolf na gisteren niet meer zo veel alleen als er veel druk op zit en dan is het wel te doen als ze uit die borst drink. Ik ga dat doen in de nacht kolven ipv aanleggen, dat geeft mij ook een gerust hart als ik zie hoeveel ze binnen krijg als ik dat dan aan haar geef met fles.

4 dagen geleden

Reactie op Happyspirit

Ja precies hun gaan ook gwn uit van kennis, ja die 3 a 4 uur hebben we meeg ...
Lijkt me een goede. 3 a 4 uur is al passend bij kv en kan in de eerste periode juist je bv remmen helaas. Hopelijk heeft ze snel plek

4 dagen geleden

Reactie op Happyspirit

Ik bereep ook niet echt precies, de ene zei nee en de andere zegt ja is bet ...
De hoeveelheid die ze in de fles krijgt, kan je ook heel erg onzeker maken. Aan de borst is juist het voordeel dat je het niet ziet. De ene voeding drinkt een baby meer dan een ander. Als je niet alles per fles geeft, kan dat juist verwarrend werken. Zeker als ze de voeding ervoor veel gehad heeft. Zolang ze goed aankomen en minimaal 6 volle plasluiers hebben, mag je er over 't algemeen vanuit gaan dat ze voldoende drinken

4 dagen geleden

Reactie op GN89

Schakel asjeblieft een lactatiekundige in want deze adviezen zijn heel lief ...
Ja precies je weet het ff niet en je doet het omdat hun dat dan zeggen, zeker ik ga dat doen inschakkelen want idd na het kolven is het helemaal mis gegaan😭, eerst was het ook max 3 uur maar nu komt ze zelf iets na 3 uur niet zo heel gek later ofzo. Gelukkig geven ze zelf al aan wanneer ze trek hebben, maar wel vervelend dat het zo storend kan zijn voor de borst zelf en ook voor het kindje. Teveel is ook niet goed😅

4 dagen geleden

Reactie op Decbab

Over het ‘gierige’ drinken. Drinken uit de borst kost meer moeite dan uit e ...
Oh dat zou ook kunnen idd, ze hapt met moeite of ze is meer zoekende naar de tepel maar als ze hem eenmaal heeft dan drinkt ze goed, alleen begin is ff strijden. Met fles drinkt ze iets langzamer maar ook wel met een tempo, maar wat jij zegt dat zou misschien wel kunnen kloppen.

4 dagen geleden

Reactie op NieuweMama13

Mijn zus had ook het probleem dat er “te veel” melk uitkwam in het begin wa ...
Dat deed ik gisteren eerst even kolven en dan aan de borst dat heeft zeker wel geholpen, maar is het niet erg dan als nog te kolven? Aangezien dat juist meer aanmaak😅

4 dagen geleden

Reactie op Happyspirit

Dat deed ik gisteren eerst even kolven en dan aan de borst dat heeft zeker ...
Ik zou dat juist nu niet doen. Het kan je productie ook vervelend verstoren. Zsm de lactatiekundige inschakelen voor passend advies bij jullie. Wij geven algemene tips, maar zij kan nog beter adviseren

4 dagen geleden

Reactie op Happyspirit

Dat deed ik gisteren eerst even kolven en dan aan de borst dat heeft zeker ...
Tja, dat kan ik je niet vertellen… een lactatiedeskundige zal het vast weten!

4 dagen geleden

Reactie op Ennaxor

Ik zou inderdaad ook een lactatiekundige laten komen, die weet het het best ...
Ja precies dat had ik ook gelezen dat het zo tewerk gaat, stom dat ik het nu juist helemaal heb verstoord voor haar door te gaan kolven. Maar ik ga zeker hulp vragen aan de lactatiekundige.

4 dagen geleden

Reactie op Happyspirit

Ja precies dat had ik ook gelezen dat het zo tewerk gaat, stom dat ik het n ...
Uiteindelijk vertrouw je op de adviezen van een professional en denk je dat iedereen er even veel verstand van heeft. Komende dagen lekker aanleggen, komt t zeker goed. Wat ons hielp destijds was overdag ook op mijn verzoek voeden, om dat en nacht ritme te creëeren. Door juist overdag meer te voeden, hebben ze meer bodem voor de nacht en leren ze tzt dat ze dan mogen slapen

2 dagen geleden

Reactie op Mama van N 🤍

Uiteindelijk vertrouw je op de adviezen van een professional en denk je dat ...
Klopt dan ga je het ook snel doen op de manier wat hun zeggen. ik heb idd wel gemerkt deze dagen als ik haar geef op verzoek en veel aanleggen overdag dat me melkproductie weer normaal is en me borsten staan niet meer opspringen😅. In de nacht gaat het ook goed en ze komt alleen wanneer ze trek heeft. Ooh wat slim zo creeër je dag en nacht ritme zo heb ik het nog niet bekeken, dit neem ik zeker mee in het voeden en veel overdag geven dus. Dank je wel🍀