4 Reacties
8 uur geleden
Hier precies eender. De mijne die is maar een week thuis geweest, maar werkt in de supermarkt dus geen tijd om vrij te zijn. Ik geef BV dus hij kan toch niet heel veel doen in de nachten. 馃挋
7 uur geleden
Wij verdelen de nachten altijd. Ik heb net zo goed mijn slaap nodig als mijn man. Wat ons betreft staat werken dan niet hoger in rang dan de hele dag voor een kindje zorgen.
Dat hij moet werken lijkt me niks zieligs aan als de nachten gebroken zijn 馃槄 dat hoort bij het krijgen van een kindje toch?
Je zou kunnen kijken naar een verdeling van de nachten bijvoorbeeld: hij pakt de nachten rondom de weekenden en jij door de weeks als hij moet werken? Zo kan jij ook bijrusten en kan je man enigszins fris naar zijn werk.
7 uur geleden
Ik snap best dat je hem lastig vind. Het lijkt me vooral goed om het ook met je man te bespreken. Wellicht dat er wel degelijk iets is wat hij voor je kan doen, zelfs al gaat zijn wekker zo vroeg.
Bij ons eerst kind hebben mijn man en ik op een gegeven moment het zo geregeld dat hij de begin van de avond/nacht deed. Hij ging zelf altijd al relatief laat naar bed. Wij lieten onze baby dan bij hem beneden slapen. Zodra hij naar bed ging, legde hij ons zoontje in het bed bij ons op de slaapkamer.
Zelf ben ik echt voorstander geworden van: "vroeg naar bed is het nieuwe uitslapen". Het klinkt misschien ongezellig, maar er zijn echt periodes geweest waarin ik er vaak rond 9 uur in lag. Geloof me, ik was een stuk ongezelliger als ik het niet deed馃.
6 uur geleden
Ik snap het gevoel waarom je de nacht volledig op jou wil nemen, maar fulltime mama zijn is ook hard werken. Je staat de hele tijd aan, dat kost veel energie. Je geeft aan de nacht pittig te vinden, maar over een tijdje zal overdags ook pittig kunnen word door slaaptekort.
Het is echt ok茅 wanneer je man ook zijn deel in de nacht heeft. Ik weet niet of je KV of borstvoeding geeft, maar in het geval van KV kan je de nacht opdelen in tijdblokken. Bijvoorbeeld hij het eerste deel van de nacht en jij het tweede deel. Je kan er dan alsnog voor kiezen dat jij meer uren op je neemt dan hem, maar ieder uur is meegenomen.