5 Reacties
5 uur geleden
Ik herken dit heel erg, vooral ook het willen ontlasten van je partner. Bij mij hielp het toen hij aangaf dat hij zich enorm machteloos voelde tijdens de bevalling en dat hij nu met alles wat hij wel voor ons kan doen juist weer het gevoel krijgt voor ons te kunnen zorgen.
Wat mij ook helpt is om te beseffen dat ik niet op mijn best kan zijn voor mijn dochter en man als ik geen hulp accepteer en voldoende rust pak. Zeker ook op de langere termijn. Hopelijk heb je hier wat aan, maar het is zeker moeilijk!
5 uur geleden
Och meid, wat neem jij veel op je schouders! Je doet het hartstikke goed, maar denk ook om jezelf! Jij moet ook rusten en herstellen. Je doet dit samen met je vriend, een kindje laten opgroeien.
Logisch dat jij alleen de voeding kan doen, maar ook belangrijk dat je daarnaast niet ook nog eens alle huishoudelijke taken doet bijvoorbeeld. Mijn (ongevraagde?) advies is dan ook; probeer ook dingen uit handen te geven en zo meer tot rust te komen. Dit zal ook helpen in dingen meer los te laten en je perfectionisme hierin wat te begrenzen. Dit ga je denk ik anders niet eindeloos volhouden..
5 uur geleden
Reactie op Ooievaar1234
Och meid, wat neem jij veel op je schouders! Je doet het hartstikke goed, m ...
Wat lief van je, dankjewel. Ik probeer de taken niet te doen, maar voel me er wel schuldig over. Zeker als hij volgende week weer gaat werken. Dan ken ik mezelf en wil ik nog meer uit handen nemen, omdat hij dan hard gewerkt heeft en moe is
26 minuten geleden
Reactie op RGeurts28
Wat lief van je, dankjewel. Ik probeer de taken niet te doen, maar voel m ...
Jij hebt die dag ook hard gewerkt, want dat is het om continu met zo'n kleintje bezig te zijn. Vergeet dat niet!