6 Reacties

11 uur geleden

Ik heb zelf een handsfree kolf ideaal.

11 uur geleden

Kolf hoef je niet iedere keer schoon te maken. Je kan het tussendoor in de koelkast zetten.

10 uur geleden

Fulltime kolven is pittig in je eentje. Ik heb het bij mijn eerste twee weken volgehouden en ben toen al gaan afbouwen. Los van het extra werk ermee, had mijn kindje last van krampjes en verborgen reflux dus was het niet vol te houden. Hopelijk krijg je hier wat fijne tips!

9 uur geleden

Reactie op eva123456789

Kolf hoef je niet iedere keer schoon te maken. Je kan het tussendoor in de ...
Dit was voor mij echt een life saver toen ik fulltime kolfde voor mijn dochtertje en ook veel hulp gevraagd met geven van de flesjes aan iedereen die maar beschikbaar was zoals oma, tante, vriendinnen. Ook deed ik toen ze heel klein was voeden en kolven wel tegelijk door haar in het babynestje te leggen op haar zijtje en dan de fles te geven en de fles op het randje van het nestje liggen. had een strak topje met 2 gaten erin geknipt waar de kolven in konden hangen zodat ik dan de handen wat vrij had, kolfbh bestaat volgens mij ook wel. Later ook overgegaan op handsfree schalen maar om de productie in het begin goed te krijgen was een losse motor voor mij wel echt nodig. Heel veel succes mama, het is mega veel werk fulltime kolven! Als het lukt is het mooi maar let wel op jezelf dat je goed in je vel blijft zitten鉂わ笍

8 uur geleden

Zelf geen ervaring met fulltime kolven, maar ik zie wel veel praktische tips voorbij komen. - kolf niet iedere keer schoonmaken. In een zakje in de koelkast en bij de volgende keer weer gebruiken. - eventueel elektrische kruiken? Kunnen aan de lader en heb je verder geen omkijken naar zoals het leeggooien en weer vullen in de keuken. - zelf heb ik een momcozy bottle washer aangeschaft omdat mn jongste nog wel een fles krijgt en hierin kunnen ook al mn kolfonderdelen/flesjes voor als ik de baby dadelijk ga voeden. Dan hoef ik niet meer zelf alles te wassen/steriliseren/drogen. Wel prijzig maar met een black friday korting leek het mij een praktische aankoop. Wanneer je dadelijk het kolven en voeden tegelijk onder de knie krijgt bespaar je ook weer tijd. 馃挄

4 uur geleden

Ik heb een halfjaar fulltime (handsfree) gekolfd. Probeerde vooral te kolven op actieve momenten en maakte er geen extra tijd voor vrij. Bijv. tijdens het ophangen van de was, stofzuigen, koken, wandelen, maar ook als ik uiteten was dan kolfde ik aan tafel. Hierdoor vond ik het kolven goed vol te houden en ging het niet ten koste van het huishouden. Regelmatig vergat ik dat ik aan het kolven was. Ik kolfde dus niet per se tegelijkertijd met het voedingsmoment. Gebeurde weleens en dan gaf ik mijn kindje op de zijliggend de melk, dan kon ik zelf kolven. Met een beetje oefenen lukte het ook om al kolvend te laten boeren. Ik spoelde de kolf na iedere sessie met koud water af en eenmaal per dag met dreft. Ongeveer 2x per week kookte ik ze uit in een pan met water. Mijn tip voor het schoonmaken van flesjes: wij hadden meerdere flesjes, dus ik spoelde de flesjes overdag snel uit met koud water en zette ze 鈥榮 avonds in een flessenschoonmaker voor in de magnetron (nadat ik ze grondig met dreft had schoongemaakt). Hopelijk heb je wat aan de tips! Kolven vraagt zeker tijd en inspanning, maar iedere kolfsessie is weer mooi meegenomen! 馃┓ Ik voed nu live fulltime en had vanmorgen even gekolfd voor het oefenen met het drinken uit de fles en merkte dat ik het eigenlijk wel even lekker vond dat ik niet vast zat op een bank.馃檲