16 Reacties
3 dagen geleden
Het schijnt dat die van bibs makkelijker zijn voor baby’s omdat die iets langer zijn en ze daar wat minder moeite voor hoeven te doen
3 dagen geleden
Mam comfort, deze gebruikte ze bij onze prematuur kindjes in het ziekenhuis veel en vond onze dochter erg fijn
3 dagen geleden
Wij hebben philips avent, maar geen ervaring met dysmature kindjes.
Soms is het even wat verschillende spenen proberen.
3 dagen geleden
Wij gebruiken een speen van wubbanub… hier zit een knuffeltje aan vast.. waardoor ze hem zelf ook makkelijk kunnen pakken als ze wat ouder zijn 😉mijn oudste dochter is nu 7,5 en heeft de knuffeltjes die aan haar speen zaten nog steeds.
gisteren
Wij hebben een dysmature tweeling en gebruiken Philips Avent. En de glow in the dark variant is ook echt super handig voor ‘s nachts.
gisteren
Een tip. Denk goed na als je een Bibs speen neemt. Zelf werk ik in de kinderopvang en wij zien echt gebit en mond problemen bij kindjes met deze speen. Op internet is hier ook veel over te vinden. Bijvoorbeeld: https://www.rtl.nl/editie-nl/artikel/5320484/bolvormige-speen-ronde-fopspeen-bibs-kaak-afwijking-spraakgebrek-slissen
Uiteraard mag je zelf de keuze maken. Maar ik zie dat Bibs speen vaak aangeraden word. Een vriendin van mij gebruikt deze ook voor haar kindjes maar wist niet dat dit speelde bij deze speen.
gisteren
Reactie op MKO46
Een tip. Denk goed na als je een Bibs speen neemt. Zelf werk ik in de kinde ...
Consultatiebureau raad m ook af. Beter de difrax zeiden ze altijd bij mij. Tandarts raad alle spenen af maar anders een zo klein en smal mogelijke zodat er zo min mogelijk effect is op de kaak.