26 Reacties

2 dagen geleden

Hoi, ik ben 5 dec via een keizersnede bevallen en heb dat als heel positief ervaren. - ik was erg blij met mijn prenataal gekolfde melk. - een stoel voor onder de douche is heel fijn - zet ook je nachtkastje op een verhoging Op welk gebied zou je verder tips willen hebben?

2 dagen geleden

Hier 3 december een spoed keizersnede gehad ondanks onze geplande keizersnede voor de 4e van december. - geniet er van; zeker als het een gentle is, zo mooi om hem of haar geboren te zien worden - zo snel mogelijk mobiliseren in het ziekenhuis en plassen zodat je katheter eruit kan - wees lief voor jezelf 😊

2 dagen geleden

2 dec mijn 2e keizersnede gehad -voor zowel thuis als in het ziekenhuis een grote drinkfles. Plassen na een katheter is het prettigst met een goed gevulde blaas, en elke keer heen en weer lopen met bekertjes is niks waard -je wond dagelijks luchten en goed afdrogen met hydrofiel, zo voorkom je smetting en irritatie. 2x per dag even tien min met de wond open en bloot in de lucht - gun jezelf de tijd. Niet te snel uit bed, maak gebruik van pijj medicatie. Ik was 24 u later uit bed (de katheter was er niet eerder uit, anders wilde ik er na 12 uur al wel weer uit) ik heb de eerste 12 u morfine gebruikt. Naderhand alleen pcm en ibuprofen. Ik heb alleen de eerste 12 uur echt pijn ervaren, daarna was het vrijwel pijnloos en gewoon ongemakkelijk. - klets veel met anesthesioloog. Ze zijn super lief en geef ALLES aan wat je voelt (miss duizelig, koud etc) ze hadden mij binnen no time in lekkere warme dekens. -Geniet!! Mijn gentle sectio was ge wel dig. Ik lag te grappen met de gynaecoloog. Heel veel succes !!

2 dagen geleden

Ik lees mee. Heb ook een geplande keizersnede 23 december

2 dagen geleden

Ik lees mee! Mijn kleine ligt in de stuit dus 50% kans dat het een keizersnede gaat worden. Ergens weet ik ‘teveel’ van wat ze doen door zorgervaring en ook wat complicaties erna kunnen zijn.. Ik ben bang dat ik in paniek raak als ik mijn benen etc niet meer voel en onderweg ben naar de kamer. Hebben jullie tips/ervaringen? Hoe lang duurde het bijvoorbeeld tot je de kleine op je borst kreeg etc Bedankt 😊

2 dagen geleden

Reactie op Nerena2299

Ik lees mee! Mijn kleine ligt in de stuit dus 50% kans dat het een keizers ...
Dit is mijn verhaal We werden ontvangen op de kraamafdeling en naar de kamer gebracht. De verpleegkundige en leerling verpleegkundige verwelkomden ons. Ik kreeg een operatiehemd om aan te doen en ze plaatsten het infuus, prikten bloed en deden wat metingen. De baby was intussen aan het bewegen en het was zo'n vreemd idee dat ze er bijna was! Er werd nog een echo gemaakt en toen was het wachten. De keizersnede stond gepland om 09.15, maar om 09.00 kwamen ze al binnen dat we aan de beurt waren. Dus ik ging nog snel even plassen, ging weer op het bed zitten en daar gingen we. Nu kickten de zenuwen wel in. We gingen met de lift naar boven en in een voorruimte kon er worden omgekleed, terwijl ik naar de operatiekamer werd gereden. De anesthesist kwam binnen en hielp me op zitten voor de ruggenprik. De hele tijd waren er mensen aan het checken hoe het met me ging. Het werd wel een beetje een waas, maar het waren er echt een stuk of 4-5 die me in de gaten hielden. Ik werd op het operatiebed getild, de ruggenprik werkte mega snel in. Ik kon het gevoel tussen warmte en kou niet meer voelen en dat was goed. De sfeer tussen de collega's was gemoedelijk. Er werd op borsthoogte een soort doek neergezet, zodat het beneden niet zichtbaar was. Daar zat ook een doorzichtig plastic, normaal afgesloten met doek, voor het grote moment. Dit was het moment dat de partner binnen komt. In mijn hoofd waren ze nog aan het voorbereiden (hoewel ik wel een beetje gesjor beneden voelde), maar plots zeiden ze, oh, ze wordt geboren. Het luikje ging open en ik riep, nee, dat kan niet, het is nog te vroeg, terwijl er plotseling een baby omhoog werd gehouden, die haar longen volzoog en schreeuwde. En ik riep, wat is ze klein, en begon heel hard te huilen. Ze werd tegen het plastic gehouden, terwijl ze de navelstreng lieten uitkloppen. Nadat de navelstreng was doorgeknipt (na ongeveer 3 minuten), werd ze op mijn borst gelegd. Wauw. Het voelde alsof mijn arm ging slapen en ik raakte in paniek. Ik zei, ik wil haar niet laten vallen. Ze werd uit mijn armen genomen en bij mijn partner gelegd. Er werd goed op me gelet. Intussen werd ik gehecht (het luikje was weer dicht). Toen ze klaar waren werd ik denk ik weer teruggelegd op het kraambed. Dat is een beetje vaag. Ik weet nog dat ze mijn benen bogen, dat ik daar niets van voelde en dat ik daar een beetje eng van werd. We werden aan allerlei kanten gefeliciteerd. Ze vroegen of ik onze dochter op de borst wilde en ik zei dat ik dat niet zeker wist, omdat het een beetje eng was - ik was helemaal van de wereld. Maar ze legden uit dat ze veilig naar beneden moest vervoerd worden, dus dat moest bij mij op de borst. Dus ze werd weer bij me gelegd en we gingen terug naar beneden, naar de kraamkamer.

2 dagen geleden

Reactie op Judith SJ S

Dit is mijn verhaal We werden ontvangen op de kraamafdeling en naar de kam ...
Wat mooi beschreven! Geeft een duidelijk beeld. Wel vervelend dat het soms een soort waas was. Is het voor jou nu wel allemaal goed verlopen qua herstel etc?

2 dagen geleden

Reactie op Nerena2299

Wat mooi beschreven! Geeft een duidelijk beeld. Wel vervelend dat het soms ...
Ja! Vond het lastigste nog de eerste keer plassen, maar dat was deels door slechte communicatie in het ziekenhuis (ze dachten dat ik al was geweest dus plots stond er 'druk op') Het is dus iets meer dan een week geleden. Ik ben zaterdag meteen naar boven gestrompeld en ga vandaag voor het eerst naar beneden. Kraambezoek hebben we ook vandaag pas voor het eerst gehad. Ben wel mega moe nog. Maar geen pijn aan het litteken.

2 dagen geleden

Reactie op Judith SJ S

Ja! Vond het lastigste nog de eerste keer plassen, maar dat was deels doo ...
Fijn! En zo te horen houd je goed je rust en je eigen grenzen bewaken. Bedankt en een goed herstel gewenst! Lekker genieten samen 😊

2 dagen geleden

Reactie op Nerena2299

Fijn! En zo te horen houd je goed je rust en je eigen grenzen bewaken. Be ...
Zeker. Jij heel veel succes met de bevalling!

2 dagen geleden

Reactie op Snoetjeknoffel

2 dec mijn 2e keizersnede gehad -voor zowel thuis als in het ziekenhuis ee ...
Heel erg bedankt voor je reactie 🫶🏼

2 dagen geleden

2 dec mijn 2e keizersnede gehad -voor zowel thuis als in het ziekenhuis ee ...
Super fijn om te horen dankjewel voor je reactie en tips!

2 dagen geleden

Kemand nog tips om bv goed te laten verlopen na keizersnede?

2 dagen geleden

Reactie op mamavanleon

Kemand nog tips om bv goed te laten verlopen na keizersnede?
Prenataal kolven! Dat geeft jou zelf de rust dat je lichaam het kan én geeft een voorraadje wanneer het niet meteen lukt, of de baby moet worden bijgevoed.

2 dagen geleden

Reactie op Judith SJ S

Prenataal kolven! Dat geeft jou zelf de rust dat je lichaam het kan én geef ...
Vandaag toevallig voor het eerst geprobeerd 😊 nam je een spuitje dan mee naar het ziekenhuis? Of echt voor thuis in principe mag ik de dag erna al naar huis als alles goed gaat.

2 dagen geleden

Reactie op mamavanleon

Vandaag toevallig voor het eerst geprobeerd 😊 nam je een spuitje dan mee n ...
Ik had 15 spuitjes gekolfd en had 4 of 5 mee naar het ziekenhuis. Daar niet gebruikt, maar uiteindelijk thuis wel (mocht tot 24 uur na ontdooien)

Reactie op Nerena2299

Ik lees mee! Mijn kleine ligt in de stuit dus 50% kans dat het een keizers ...
Het was geweldig. Het luikje ging omlaag, en toen gingen ze mijn zoon uit de buik halen. Mijn man en ik zagen echt de geboorte. Ze lieten de navelstreng uitkloppen terwijl wij toekeken en mijn man mocht zelfs de navelstreng doorknippen terwijl hij nog aan mij vast zat. Het was zo mooi. Direct kwam mijn zoon bij me liggen. Hij heeft daar een hele tijd gelegen, maar ik vroeg op en duur of hij even bij zijn vader mocht, omdat ik begon te rillen door de ruggenprik. Toen is hij even onderzocht door de kinderarts (dysmatuur) en kwamen ze weer terug. Ik ging alleen naar de uitslaapkamer, omdat onze zoon dus glucose testen moest ivm het dysmatuur zijn. Dit was alles behalve erg. Het was erg druk op de uitslaapkamer en ik had de uurrjes die ik daar heb gelegen wel pijn gehad, dus ik zat te videobellen met mijn man en high van de morfine aan de ijsjes en pijnenburg, terwijl mijn zoon heerlijk rustig bij papa lag🤣

Reactie op Judith SJ S

Prenataal kolven! Dat geeft jou zelf de rust dat je lichaam het kan én geef ...
Ik dacht dat dat niet mocht voor een geplande keizersnede? Omdat je dan de bevalling op kan wekken?

gisteren

Ik dacht dat dat niet mocht voor een geplande keizersnede? Omdat je dan de ...
Ik heb het van tevoren overlegd en het was geen probleem!

20 uur geleden

Ik dacht dat dat niet mocht voor een geplande keizersnede? Omdat je dan de ...
Je mag wel prenataal kolven voor een ks, in overleg met de gynaecoloog natuurlijk. Als je er harde buiken van krijgt dan moet je ermee stoppen omdat dat idd dan de bevalling in gang kan zetten.