15 Reacties

6 uur geleden

Dit herken ik helemaal. Het is alleen mijn partner en ik en verder hulp van opa's of oma hebben we niet echt (alleen met noodgevallen als het niet anders kan) Ik heb er voor mezelf maar aan toegegeven en ons peuter heeft daardoor heel veel schermtijd. Ik voelde me eerst echt heel slecht hierover, maar vind dat dit niet nodig is. Iedereen zal daar natuurlijk zijn eigen mening over hebben en dat is oke. Maar mijn kindjes zijn aan het einde van de dag gezond, gevoed en ze hebben allebei liefde en aandacht gekregen. Ze zijn veilig en daar ben ik tevreden mee. Als de baby wat ouder is kan ik schermtijd weer meer gaan afbouwen. Met de kindjes wandelen in de wagen helpt soms wel echt heel goed, alleen vandaag toevallig niet hahaha

6 uur geleden

Heel herkenbaar, ben de hele dag alleen thuis met een peuter van bijna 2 en een baby van 5 weken. Het borstvoeding geven kost veel tijd en dat is erg lastig te begrijpen voor de kleintjes. Ik probeer veel aan tafel te zitten tijdens het voeden en dan verzin ik activiteiten voor mn peutertje. Denk aan knutselen,kleuren,duplo,spulletjes van dr keukentje of spelen met dr pop. Zo kan ik een beetje met 1 hand met haar meespelen en gaat het best goed. Neemt niet weg dat ik ook vaak niet voorbereid ben en het een chaos wordt.. veel succes vandaag, hoop dat t verder wat soepeler verloopt voor je😁

6 uur geleden

Hier ook enorm veel schermtijd, heeft absoluut niet onze voorkeur maar is echt noodzaak om deze periode te overleven (met huilbaby). Ons oudste zoontje is 19 maanden dus snapt ook nog niet heel veel

6 uur geleden

Ik lees mee. Veel herkenning. Ik vind het echt even niet heel leuk op het moment 😅

6 uur geleden

Hier een baby van 7 weken en een zoon van (gister) 2 jaar (geworden). Tijdens de voedingen zet ik eten en schermtijd in😅 het is dan even niet anders. Of een kijkboek wil ook wel eventjes werken.. hij is gelukkig heel begripvol maar heeft een korte spanningsboog. Ik zet alleen prikkel arme tv in. En zo kort mogelijk. Dus ik stel het ook uit tot hij negatieve aandacht zoekt. Verder heb ik onze dochter veel in de draagdoek zodat ze echt door kan slapen. Dit werkt voor haar erg goed. In de box kan ze de prikkels van dr oudere broer minder goed hebben. De draagdoek is hier echt lifesaver. Zo heb ik mijn handen vrij om de honden uit te laten, om samen te koken en spelen met onze zoon. Helaas ook hier niet de luxe van extra handen. Vader werkt in diensten dus soms is hij er niet rond bedtijd en dat is tot nu toe de grootste uitdaging!

6 uur geleden

Even als toevoeging. Hier krijst ze ook wel als ze in de draagdoek gaat hoor. Even flink doorstappen en dan accepteert ze het en valt in slaap

6 uur geleden

Hetzelfde hier. Ik dacht van tevoren de baby gaat wel go with the flow met de peuter, maar alles behalve dat. De peuter zit in de 2 jaar slaapregressie en doet geen middagdut terwijl ze dit wel nog nodig heeft. Gevolg is dat de peuter non stop driftbuien heeft en de baby wakker maakt die hierdoor oververmoeid is en heel veel huilt, daarnaast heel moeilijk in slaap valt van de herrie. Vandaag bij het consultatiebureau geweest en gevraagd hoe anderen dit doen. Zij zei dat het rond de 8 weken sowieso lastiger is met slapen en dat het meer tijd nodig heeft dat hij eraan went. Ze adviseerde zo min mogelijk hulp te bieden bij het in slaap vallen en hem ook boven te gaan leggen wakker, zodat hij kan oefenen met zelf in slaap vallen. Ons eerste kindje was een drama met slapen, dus ook een beetje een trauma en angst dat het weer zo heftig wordt😵‍💫

5 uur geleden

Zelfde situatie, draagzak wil hij wel maar trek ik ook niet de hele dag qua rug. Heb de Moonboon hangmat besteld, hoor daar goede verhalen over hopelijk wil hij daar dan af en toe in slapen zodat ik even volle aandacht aan onze peuter kan geven.

5 uur geleden

Hier een peuter van 3, dreumes van 1 en een baby van 6 weken. Het word echt beter, geef het even tijd. Als de 2 oudste een rotdag hebben gaat de tv aan tijdens voedingen. Verder probeer ik zoveel mogelijk hand activiteiten te doen zodat ik de baby in 1 hand kan houden als het nodig is, dus bijv kleien, tekenen, lezen en het huishouden verdeel ik over de week steeds in kleine delen. Het word echt makkelijker!! Geef jezelf tijd

5 uur geleden

Ja zoveel mensen hebben meerdere kinderen en waarom lukt het mij niet, die gedachte had ik ook steeds. Ik heb een peuter van net 3 jaar, een dreumes van 18 maanden en een baby van 8 weken. Sinds 2 weken kan ik zeggen dat ik het enigzins onder controle heb voor zover dat kan met kinderen😅 Ik denk dat jij je weg daar ook echt wel in gaat vinden en kinderen moeten nou eenmaal ook leren wachten op hun beurt, ik wilde ze ook alle 3 tegelijk tevreden houden maar dat kan nou eenmaal niet. Ik haal af en toe wat speelgoed een paar maanden weg en geef ze daar zo nu en dan iets van als ik de baby aan het voeden ben, dan vinden ze het weer interessant. Jouw baby is 6 weken en in het begin is dat voor jouw peuter natuurlijk ook heel erg wennen. Ik weet zeker dat je het super goed doet en je wil waarschijnlijk iedereen tevreden houden, maar dat kan nou eenmaal niet altijd. Kijk vooral uit dat je jezelf niet vergeet🥰

5 uur geleden

Heeeel herkenbaar! Ik heb een baby van 7 weken en een peuter van 2,5 die momenteel echt vreselijk ver velend is! Ik ging een paar dagen alleen met ze naar de kinderboerderij. Mijn zoontje van 7 weken in de draag zak. Mijn peuter was het er niet mee eens dat we naar huis gingen en ging midden op het parkeerterrein op de grond zitten gillen en huilen. Ik heb haar aan 1 arm naar de auto moeten sleuren omdat ik haar niet kon optillen. Vreselijk 🙈. Ook heeft ze ineens besloten om geen middagdutje meer te doen. Veeg mij maar op 😩😂. Het wordt vast beter. Nog even volhouden! 💪🏼💪🏼

5 uur geleden

Herkenbaar maar sinds deze week ga ik op de dagen dat ik alleen met beide ben veel naar buiten lekker wandelen naar de speeltuin (de baby slaapt heerlijk in de kinderwagen) zodat de oudste zijn energie kwijt kan of op visite bij iemand. Vrienden of mijn moeder die willen vaak lekker met de baby knuffelen zodat ik de aandacht ook een beetje kan geven aan de oudste (dat die ook even lekker op schoot kan zitten bij mij en dat soort dingen) en dat werkt voor mij tot nu toe fijn. Ook merk ik dat de kleinste gewoon vele malen beter slaapt in de wandelwagen met whitenoise dus nu slaapt ze vooral in de wandelwagen. Met mijn voet wieg ik haar met mijn voet in slaap en handen heb ik vrij om de was op te vouwen. Misschien heb je er iets aan.

4 uur geleden

Misschien kunnen luisterboekjes een alternatief zijn voor schermtijd? Onze dochter kan daar altijd uren ontspannen mee vermaken en komt dan ook meer in haar eigen bubbel dus dan kleurt of puzzelt ze wat terwijl ze luister

3 uur geleden

Heel herkenbaar hoor… verwacht wel dat dit beter wordt maar vraag me af wanneer. Ik lees even mee😅

2 uur geleden

Hier een kleintje van 9 weken en een peuter van bijna 2. Overdag zit ik op de grond/krukje om met de peuter te spelen. En als de kleine een flesje moet dan werkt hier een montessori freubel boekje erg goed (zo een met klittenband, kraaltjes, sluitingen) en prenten boeken. Hij is dol op voorlezen en komt dus graag bij je zitten. De houten treinbaan en magneet tegels houden hem ook lang bezig. Met naar bed gaan is minder leuk want de kleine slaapt overdag niet op zichzelf of in de box.. en de peuter doet moeilijk dus helaas wordt er wat gehuild. Gelukkig gaat het met de peuter steeds beter en sneller maar ben benieuwd wanneer het weer in 5 minuutjes welterusten slaap lekker wordt want dat was het voor de komst van de baby 🥲 Ik vind allen met hun naar buiten gaan nog erg spannend ivm wegrennen ofzo en een baby die krijst als je stilstaat xD misschien maar eens proberen