11 Reacties

7 maanden geleden

Ik denk dat dat sowieso heel persoonlijk is. Ik werk in een hele grote babywinkel en waar de ene helemaal hyped is over een bepaald artikel gebruikt de ander het nooit en vind het onzin.

7 maanden geleden

Dit is te persoonlijk. Je kunt voor inspiratie andere uitzetlijsten bekijken, maar je zult nooit alles wat een ander gebruikt nodig hebben. Ook het seizoen maakt veel verschil. Begin eens zelf met een lijstje te maken door op internet te kijken wat een baby en mama nodig heeft mocht je borstvoeding geven of juist flesvoeding, zoek uit of je baby meteen in een slaapzak gaat of onder een lakentje, wil jij je kindje dragen of juist in een kinderwagen, wil jij een box in de woonkamer te zetten of leg jij je kindje gewoon bij je of op een kleedje. En ga daarna pas gericht uitzetdingen zoeken. 1 tip die ik wel kan meegeven mocht je een beneden en bovenverdieping hebben; zorg dat je boven en beneden spullen hebt om een luier te verschonen, zo hoef je niet de hele tijd tijdens je herstel naar boven te lopen

7 maanden geleden

Begin bij de basis. Ledikantje, commode en kledingkast. Eventueel fijne stoel op de kamer. Wil je cosleepen of niet? Voor wat betreft flessen/spenen en luiers, sla niet teveel in want je gaat in het begin verschillende merken proberen om te kijken wat je kindje het fijnst vind. Autostoel is wel belangrijk bv. Ik heb nooit zo’n luxe badje gehad maar eentje vd ikea en na de kraamtijd gaf ik mn baby mee aan papa onder de douche. Zag ook de tip over boven en beneden verschonen, daar sluit ik me bij aan! Wat ik “te laat” heb gekocht was een kinderstoel, bij de stokke zit een newbornset apart te koop en die had ik achteraf wel eerder willen hebben. Succes!

7 maanden geleden

De consumentenbond heeft een fijne zonder overbodige spullen!

7 maanden geleden

De consumentenbond heeft een fijne zonder overbodige spullen!
Super!! Dankjewel 🙏

7 maanden geleden

Ik vind dit ook een handige lijst, bedankt! @FFelicia.

7 maanden geleden

Reactie op Lisaobvd

Super!! Dankjewel 🙏
Graag gedaan!

7 maanden geleden

Ik vind dit ook een handige lijst, bedankt! @FFelicia.
Graag gedaan! ☺️

7 maanden geleden

Wij vonden overslagrompers erg fijn en overslagshirtjes. Geen gepriegel over 't hoofd. Gaan bij de 2e geen boxpakje meer kopen. Wat een gedoe als ze 's nachts alles er onder had zitten en je moest haar in 't geheel verschonen. 2 aankleedkussens: een voor beneden en een voor boven (of een ruimte om beneden te verschonen) Ik vond wieglakens ontzettend onhandig. Gebruik je maar een korte periode. Heb heel snel ledikantlakens gebruikt, stopt een stuk makkelijker in 😅 XL hydrofieldoek voor het badderen, in de zomer om op te leggen met buitenspelen oid. Gebruik de xl nu alleen nog maar. Xl hydrofiel kun je ook gebruiken om in te bakeren als dat nodig is Willen producten: zowel jasje als onderlegger. Wol reguleert warmte erg. Een dikke jas is niet veilig in de maxicosi, een wollen jasje is veilig en warm. Ga nu nog een deken kopen van wol. Een handige voor verschonen tzt: puppypads onder je kindje. Scheelt giga veel wassen (al doe je dat toch al) Wat wij niet gekocht/gemist hadden - wipper: geen behoefte aan - kolf heb ik pas na 4-6 weken na bevalling gekocht - tig spenen: je krijgt er genoeg in die blije dozen etc. Voor 't zelfde pakt je kindje het niet. Mocht een bepaald merk wel lekker gaan, kies dan voor glow in the dark ✌️ Zelfde geldt voor flesjes. Koop eerst eens 1 of 2 van een merk, niet 10. Niet alle kindjes willen bepaalde merken. - inbakerdoek. Niet aan beginnen als 't niet nodig is, alleen maar lastig met afbouwen - 100 washandjes (paar is genoeg, je baddert niet elke dag) en andere douchehandschoen etc. - zwitsal producten: ruikt super lekker, maar zit vol parfum. Hier is 't allemaal naar de buren gegaan, dochter heeft een gevoelige huid Tip: koop bij je kinderwagen adapters voor de maxicosi. Super chill als je boodschappen gaat doen en de kleine is in slaap gevallen. Trap niet in verkooptrucs als dat je ook de vervolgstoel direct moet kopen. De vervolgstoel van onze maxicosi zit ze hier voor geen meter in

7 maanden geleden

Reactie op Mama van N 🤍

Wij vonden overslagrompers erg fijn en overslagshirtjes. Geen gepriegel ove ...
Oh wat fijn dat je dit zo uitgebreid beschreven hebt! Super bedankt voor je input 🥰