39 Reacties

2 maanden geleden

Lasagna, cottage pie, ragout, stamppot, enchiladas

2 maanden geleden

Soep!

2 maanden geleden

Reactie op NieuweMama13

Lasagna, cottage pie, ragout, stamppot, enchiladas
Vries je enchiladas als geheel in of maak je vulling? Ik zou eerder aan het laatste denken, maar misschien kan het ook helemaal?

2 maanden geleden

Soep, curry’s, lasagne, quiche, ovenschotel, vulling voor bijv taco’s/wraps.

2 maanden geleden

Reactie op Dubbel91

Vries je enchiladas als geheel in of maak je vulling? Ik zou eerder aan het ...
Ik heb t in z’n geheel gedaan. Eerst goed afkoelen in de koelkast tegen freezer-burn :)

2 maanden geleden

Lekkere specifieke recepten zijn ook heel welkom! Ik maak bijvoorbeeld heel graag allerlei soepen, maar benieuwd naar jullie favorieten!

2 maanden geleden

Ik maak voor nu steeds als we iets eten wat goed invriest het dubbele, dan hoef ik niet nog extra de keuken in. Wellicht voor jou ook een idee!

2 maanden geleden

Reactie op NieuweMama13

Ik maak voor nu steeds als we iets eten wat goed invriest het dubbele, dan ...
Slim! Ik doe dat eigenlijk normaal ook al, ik kook zelden maar voor 1 dag. Daarom nu ook juist de vriezer aan het leegeten (die verdwaalde restjes, losse dingen) zodat er weer volop plek is voor volwaardige maaltijden.

2 maanden geleden

Reactie op Dubbel91

Slim! Ik doe dat eigenlijk normaal ook al, ik kook zelden maar voor 1 dag. ...
Ahh ja, ik eet restjes meestal als lunch, maar dingen als lasagna enzo maak ik altijd meer van omdat het zo veel werk is, ik maak voor 6 personen, doe 2x 1-persoons en 1x 2-persoons in de vriezer, soms kan ik het gewoon niet opbrengen om te koken 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op NieuweMama13

Ahh ja, ik eet restjes meestal als lunch, maar dingen als lasagna enzo maak ...
Ja ik ook vaak hoor, heerlijk, een restjeslunch! Maar ik gooi ook alles wat op de datum is en waar ik even niks mee weet in de vriezer. Een half bakje hummus, stukje tempeh, restje stokbrood, half pakje kookroom... Daar ga ik nu even wat mee verzinnen om plek en bakjes vrij te maken. En dan lekker de boel weer volkoken.

2 maanden geleden

Curry met kikkererwten Nasi Linzensoep Tofu met teriyakisaus Chili sin carne Eiwitten zijn heel belangrijk voor je spierherstel na de bevalling dus peulvruchten enz zijn dan extra goed voor je

2 maanden geleden

Linzendahl, marrokkaanse harira soep uit de vega bijbel.

2 maanden geleden

Allemaal vega, dus of zonder vlees of plantaardig vlees: De maaltijden die ik heb uitgewerkt zijn: - pastasaus (green goddess) - pastasaus (rode saus) - lasagne rode saus - lasagne witte saus - bami met kip - shepherds pie - rode linzensoep met naanbrood (brood ook gewoon invriezen) - erwtensoep - 2 soorten burrito’s: eentje met oa ei, gehakt, zoete aardappel, en de ander met oa gehakt, zwarte bonen, rijst. - bananenbrood

2 maanden geleden

Risotto is ook makkelijk op te warmen

2 maanden geleden

Curry Stoofpotjes (wintervoer!)

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1ebaby

Risotto is ook makkelijk op te warmen
Ja vind ik ook altijd prima in te vriezen! Mijn winterfavoriet is er een met rode kool. Gezellig kleurtje meteen.

2 maanden geleden

Reactie op TEDDY23

Allemaal vega, dus of zonder vlees of plantaardig vlees: De maaltijden die ...
Sheperds pie heb ik nog nooit gemaakt, maar wel lekker winters. Ik zag laatst een recept met Peasmakers, ga ik toch eens testen!

2 maanden geleden

Ik vond deze heel lekker in mijn kraamtijd: Gele linzencurry https://www.ah.nl/r/1193486 Ook lekker met een flespompoen erbij - dan heb je echt meteen 8 porties met 1x koken 😊

2 maanden geleden

Reactie op Eevee_

Ik vond deze heel lekker in mijn kraamtijd: Gele linzencurry https://www.a ...
Lekker! Curry lukt mij ook nooit in kleine hoeveelheden. En peulvruchten lijkt me top in de kraamtijd.

2 maanden geleden

Reactie op Dubbel91

Sheperds pie heb ik nog nooit gemaakt, maar wel lekker winters. Ik zag laat ...
Oeh lekker! Ja, en vooral ook makkelijk te maken. Daar lag de focus bij mij wel op, zou deze dingen doorgaans niet vaak maken maar alles beter dan straks na de geboorte alleen maar thuisbezorgd bestellen🤭