8 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben afgelopen week naar de dokter gegaan, ik heb namelijk ook tintelingen in m'n handpalm en arm. Carpaal tunnel syndroom kwam eruit (kwaaltje helaas)

6 maanden geleden

Reactie op Firsttimemommytobe1998

Ik ben afgelopen week naar de dokter gegaan, ik heb namelijk ook tintelinge ...
Daar kunnen ze verder niks mee? Ik werk in de kinderopvang, gister was ik fruit aan het schillen en moet gewoon meerdere keer m’n arm even rust geven anders lukt het niet😅

6 maanden geleden

Reactie op KimberleyVos

Daar kunnen ze verder niks mee? Ik werk in de kinderopvang, gister was ik f ...
Haha toevallig! Ik ook op de bso... ik kon kiezen voor een injectie, operatie of een brace. Ik loop nu met een brace. Leek mij wat fijner dan de andere opties

6 maanden geleden

Hi! Voor zover ik kan zien en bekent is, zouden de tintelingen niet bekent zijn als bijwerking. goed om even na te vragen, het Carpaal tunnel syndroom zou kunnen, maar ook goed om even te vragen over het vocht vasthouden. Voel je je verder goed? En ben je zomers vaker gevoelig voor vochtvasthouden?

6 maanden geleden

Klinkt idd als carpaal tunnel syndroom. Ik heb er bij mijn eerste zwangerschap veel last van gehad tot aan zenuwpijn, deze zwangerschap is het ook al begonnen. Een brace dragen werkt vaak goed snachts, na een tijdje heb ik injecties laten zetten vanwegen de zenuwpijn. Dat was heerlijk want toen was het even weg. Ik loop nu bij de fysio en daar heb ik ook wel wat baat bij. Vooral houding wisselen vanuit mijn schouders helpt, alsof de doorstroom daar al wat knel komt te zitten. Hopelijk kun je iets daar mee! Als je specifiekere tips wil voor die houding dan laat maar weten.

6 maanden geleden

Reactie op Dumm

Klinkt idd als carpaal tunnel syndroom. Ik heb er bij mijn eerste zwangersc ...
Jaa tips zouden wel top zijn! Als je die wil delen heel fijn!☺️

6 maanden geleden

Reactie op KimberleyVos

Jaa tips zouden wel top zijn! Als je die wil delen heel fijn!☺️
Beetje late reactie van mij maar hopelijk heb je er nog iets aan ☺️ De fysio maakt mijn schouders en nek vooral los. De oefeningen die ik heb zijn ook om los te maken, kan ik niet goed uitleggen maar zijn een beetje standaard nek en schouderoefeningen zonder gewicht. Wat ik zelf ontdekt heb en ik weet niet of het voor jou ook kan helpen is, als ik op mijn rechterzij lig dan heeft mijn linkerhand de tintelingen (andersom ook). Als ik dan in die houding mijn linkerschouder iets naar achter duw krijgt die hele arm meer doorstroom en gaan de tintelingen soms weg. Ook mijn bovenste arm op een kussen steunen helpt wel is. Dus eigenlijk als die schouder die bovenop ligt zo recht mogelijk ligt. Hoop dat ik het duidelijk uitleg. Nu is het zo bij mij dat de tintelingen al erger beginnen te worden en weer overgaan naar zenuwpijn,, dan helpt bovenstaande niet. Alleen wel om dan recht op te staan, normaal te bewegen en ook weer mijn schouders naar achter te duwen. Ook merk ik als ik meer zout heb gegeten dat de tintelingen en pijn die nacht erger worden, door zout houdt je meer vocht vast. Het blijft zoeken en ik hoop dat ik nog een keer een injectie mag van de huisarts, maar het is fijn om zelf al wat kleine dingetjes er tegen te kunnen doen. Veel succes!

6 maanden geleden

Reactie op Dumm

Beetje late reactie van mij maar hopelijk heb je er nog iets aan ☺️ De fys ...
Super bedankt! Hoop dat het wat makkelijker kan worden met deze tips.. het is echt om gek van de worden..