123 Reacties
6 dagen geleden
Ik heb precies hetzelfde! Uitgerekende datum was 14-12-2025 en kan niet wachten om te bevallen. Gister gestript en hopen dat het gauw gaat gebeuren maar heb idee dat er niks gebeurd, verschrikkelijk. Ben nog redelijk actief maar omdat het ieder moment kan gebeuren wil ik eigelijk niet uit huis dus inderdaad maar wachten, wachten en wachten 🤣
6 dagen geleden
Ik ben 19 december uitgerekend, maar snap precies hoe je je voelt. Dat wachten is echt waardeloos.. helemaal zonder energie of fysieke mogelijkheden om afleiding te zoeken.
6 dagen geleden
Ik was ook 14 december uitgerekend. Afgelopen maandag gestript, en net ook weer voor de 2e keer. Ben er zo klaar mee. Zie ook al helemaal gebeuren dat ik dalijk pas met de kerst ga bevallen ofzo
6 dagen geleden
Precies t zelfde! Uitgerekend 15 december en gister voor t eerst lichte krampen en was zo blij dat t ging beginnen, maar nope. Ook familie belt ELKE dag en verteld me dat ik moet ontspannen om de baby eruit te krijgen… ik ga morgen een voetreflex massage proberen die bevalling zou moeten beginnen, hoop heel erg dat dat werkt en anders staat r al een afspraak voor volgende week om te strippen.
6 dagen geleden
Ik ben met 41+4 bevallen en dat wachten na de uitgerekende datum is echt verschrikkelijk haha! Nu de kleine man er is zijn de nachten pittig, wat helemaal oke is, maar verlang ik ook weer even naar een goed nachtje 🤭 Probeer nog een beetje te genieten van de laatste nachtjes en misschien kleine uitjes. De kleine is er echt bijna!! 💕
6 dagen geleden
Ja, veel herkenning hier! Ik was ook de 15e uitgerekend. Omdat bij mijn zoontje de bevalling spontaan bij 38+2 begon ging ik stiekem uit van weer een bevalling rond die termijn. Ik heb al weken last van harde buiken (soms ook 1-2 uur lang elke 5-7 minuten), zeurende menstruatie achtige pijn, bandenpijn. Ik vertrouw mijn lichaam daarom niet meer wat betreft eventuele signalen. Gisteren kon ik nog niet gestript worden en morgen ochtend gaan ze nog eens kijken. Ben benieuwd en kan niet wachten tot het zover is🤞
6 dagen geleden
Ik was 11 december uitgerekend. Van mijn dochter is de bevalling met 40+4 begonnen. Dus ik had nu dezelfde termijn een beetje al uiterste in mijn hoofd. Nu ben ik morgen 41 weken. Morgen wordt er gekeken of ze me kunnen strippen..
Vind het vanaf zondag mentaal echt heel zwaar. Maar ook lichamelijk steeds meer.
Ik heb ook het gekke gevoel dat het momentum al is geweest waardoor ik soort van minder zin heb om nog te moeten bevallen😅
6 dagen geleden
Reactie op Bnkok
Wat balen dat strippen niet kon, ik ga er ook gewoon vanuit dat het nog nie ...
Ik herken dit ook inderdaad. Ga er ook maat vanuit dat strippen niet kan 😅 of niet werkt. En ook signalen vertrouw ik niet meer.
Overigens begon mijn vorige bevalling met gebroken vliezen waardoor ik het sowieso lastig inschatten vind wanneer weeën beginnen😅
6 dagen geleden
Ik was 6 december uitgerekend maar zit ook nogsteeds te wachten! We hadden echt hoop op een zo'n natuurlijk mogelijke bevalling maar die hoop laat ik steeds meer los, vrijdag word ik ingeleid (41+6). Ik hoop dat hij voor die tijd nog komt maar zie het niet echt rooskleurig in. Mijn geduld raakt nu ook wel echt een beetje op haha
6 dagen geleden
Ja hier ook 15! Mijn vorige kwam 41+5 dus het wachten heb ik al opgegeven. Ik ben vooral heel bang voor de kerstdagen…
6 dagen geleden
Reactie op Jahoorr1234
Ik was 6 december uitgerekend maar zit ook nogsteeds te wachten! We hadden ...
Ik ben bij onze 2e overgelopen tot 41.1 en zou maandag gestript worden om toch nog natuurlijk te proberen te bevallen... zondag scheurde mijn vliezen, zondagavond braken ze en 3 uur later is onze dochter geboren. Niet bij de pakken neer gaan zitten!
6 dagen geleden
Ik vandaag 38 weken en al dagen harde buiken, voorweeën, diarree en gerommel maar tot op heden niks wat doorzet. Ik mag nog niet klagen maar ik ben het door die bekkeninstabiliteit al zo lang zat!
6 dagen geleden
Zoooooo herkenbaar! Vind dit misschien wel een van de moeilijkste fases in de zwangerschap 😅
6 dagen geleden
Reactie op Jahoorr1234
Ik was 6 december uitgerekend maar zit ook nogsteeds te wachten! We hadden ...
Hier dezelfde situatie maar dan was ik 7 dec uitgerekend.. ik hoop ook nog steeds dat hij uit zichzelf komt en ik gewoon fijn thuis kan bevallen. Morgen gaan we een eventuele inleiding bespreken in het zkh, ik wil dan wachten tot zaterdag dus dezelfde termijn als bij jou.
Er kan nog veel gebeuren tussen nu en vrijdag, geef niet op!
6 dagen geleden
Ik ben 19 december uitgerekend, maar doe er letterlijk alles aan om hem eruit te krijgen. Ik weet namelijk nu al dat mocht hij er vrijdag nog niet uit zijn dan gaan ze maandag kijken of ik met of zonder ballon ingeleid moet worden of gestript kan worden. Dit wil ik zooo graag voorkomen🥲 Iemand nog gekke tips? Sta elke dag al te springen, zijwaarts lopen, comedy kijken, theetjes drinken, voetreflexmassages, kolven etc.
6 dagen geleden
Ik was 14 december uitgerekend, nu aan het afwachten. Ik mag als ik wil pas volgende week maandag strippen met 41+1. Ik wil een inleiding het liefst voorkomen. Ben ongeduldig, maar wil eigenlijk ook gewoon de baby de kans geven om uit zichzelf te komen. Hij kan natuurlijk nog geen klok kijken.... Dus mixed feelings. Het beste wat we kunnen doen is afleiding zoeken en ontspannen? En lekker je telefoon uitzetten/op niet storen en alle vinkjes van WhatsApp uit.