16 Reacties
gisteren
39.6 is niet echt 'te vroeg' toch? Maar 1 dag?
Wat over het algemeen het belprotocol is, tenzij anders besproken met je vk: is bij een 1e kindje weeën om de 3a5 minuten die ongeveer een minuut duren, bij een volgend kindje weeen om de 5 minuten. Het verschil tussen harde buiken en weeën herken je doordat een wee echt qua intensiteit toeneemt en dan weer af. Als een soort golf beweging zeg maar. Een harde buik is vaak één naar gevoel.
Hier hoef ik niet eens te bellen voor gebroken vliezen zonder verdere tekens tenzij er in het vruchtwater is gepoept. Of veel bloed, zoals bij een menstruatie. Wel bellen bij gebroken vliezen als er na 12 uur niks gebeurd. Want na 24 u krijg je kans op infectie.
Mijn 1e kwam opgang door weeën. Die namen qua frequentie en intensiteit toe. Vliezen hebben ze moeten breken bij 5 a 6 cm.
Mijn 2e had ik gebroken vliezen maar geen weeën. Daar ben ik op ten duur ingeleid dmv infuus (ballon was niet nodig gelukkig). En kreeg ik ook steeds intensere weeën.
Nu al paar keer oefenweeen gehad. Dat zijn wel echt weeën maar zitten verder uit elkaar, echt om de 6 a 15 minuten. Sommige wel 2 minuten lang. Maar dan zwakt t na paar uur toch weer af.
Of je bevalling opgang is gekomen, weet je vaak pas als je echt op die grens zit als je de vk kan bellen.
gisteren
Reactie op Bemmy2024
Wel apart dat je verloskundige zegt dat dit termijn te vroeg is, je bent 39 ...
Ik ben inderdaad morge uitgerekend. Dus vond het ook nogal raar dat ze zei: “Je bent nog aan de vroege kant”.
gisteren
Reactie op MamaHH
39.6 is niet echt 'te vroeg' toch? Maar 1 dag?
Wat over het algemeen het ...
Ja, ik vond dat ook best een rare opmerking. Ik ben morgen inderdaad uitgerekend. Het is mijn eerste zwangerschap dus weet niet zo goed hoe alles voelt. Ik heb al 2 weken harde buiken maar die deden nooit pijn. Nu is het wel echt pijn die komt en gaat na 8 minuten. Maargoed, ik zal wel wachten tot ik echt verga van de pijn of m’n vliezen spontaan breken😜. Thanks voor je advies en alvast veel succes!
gisteren
Reactie op MamaHH
Dat klinkt inderdaad veel logischer ja!
Hoe is het nu?
Zo kwam het echter niet over, ondanks dat dat wel logischer klinkt! Helaas komt de pijn nog steeds heel regelmatig. Dus ben ik maar de hele dag in bed gebleven met een warme kruik…
gisteren
Reactie op Ilke1998
Ik heb 24 uur lang dit soort krampen gehad, eerst elk half uur en laatste 7 ...
Bleef je met de krampen tussen 8-10 minuten actief? Of koos je ervoor om rustig aan te doen? Ik lig nu al de hele dag op bed met een warme kruik. Hopelijk zet het door en breken mijn vliezen ook. Ik zou hier echt niet nog een dag mee willen rondlopen.
gisteren
Reactie op Liyah44
Ik denk niet dat je aan een vroeg termijn zit want ik ben bevallen met 39 w ...
Hmm ondanks dat het echt pijn doet kan ik het geen weeenstorm noemen.
gisteren
Bij mij kwamen de voorweeën ook gemiddeld om de 8 minuten. Paar dagen daarvoor alleen nog harde buiken, daar kwam uiteindelijk meer regelmaat in en rond de 6 en 10 minuten werd het steeds wat pijnlijker.
Een paar uur later kwamen ze ineens tussen de 2 en 5 minuten met veel pijn, afwisselende duur van 30 sec tot 1 minuut. Deze waren echt veel pijnlijker dan de voorweeën.
Verloskundige laten komen en ik zat toen nog 5 cm en een kwartier later braken mijn vliezen, had ik volledige ontsluiting en een weeënstorm 😅
4 uur geleden
Reactie op Erka
Bij een weeënstorm komen de weeën zo snel achter elkaar dat je geen tijd he ...
Hja, bij m'n 2e een weeenstorm gehad van 1,5 uur tot pers. Dan kan je echt niks hoor. Dan heb je al lang de vk gebeld en ben je al verder.
Wellicht zijn het voorweeën die je hebt icm harde buiken. Dat kan echt dagen aanhouden helaas. Soms ook weer met normale dagen ertussen. Is voorwerk voor de bevalling zelf.
Helaas kan de vk daar nog niks mee. Dan moeten ze regelmatiger zijn en dichter op elkaar.
Heb je ondertussen nog contact gehad met je vk? Als het goed is heb je deze week ook weer een afspraak staan? Misschien kan je daar je vragen en zorgen uiten en duidelijkheid krijgen.