13 Reacties
gisteren
Ik heb deze klachten ook (gehad) door zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloeddruk was al wel snel weer normaal waardoor ik binnen 2 weken na bevallen van de medicatie af mocht. Ik heb de zweet aanvallen ‘s nachts nog wel (niet iedere nacht), maar ben ook nog niet al het vocht kwijt. Heb daarnaast ook last van overprikkeling. Je lichaam moet echt herstellen van de zwangerschapsvergiftiging en dit kan helaas wel even duren..
gisteren
Ik heb dit na mijn eerste bevalling gehad. Veel zweten komt idd door alle vocht in je lichaam, het is wel goed dat het er uit gaat in ieder geval.
Hoofdpijn had ik het meeste last van, dat heeft ook wel een paar weken geduurd toen, zelfs nadat mijn bloeddruk al weer normaal was. Veel rusten en pijnstillers gebruiken, verder is het helaas gewoon wachten tot het over gaat 😓. Beterschap!
gisteren
Reactie op Goodledoodle
Ik heb dit na mijn eerste bevalling gehad. Veel zweten komt idd door alle v ...
Hoofdpijn lijkt ook erger te worden als ik de medicijnen geslikt heb. Straks weer bloeddruk meten en hopen dat die dan gezakt is.
gisteren
Reactie op DueInDecMom
Ik heb deze klachten ook (gehad) door zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloed ...
De overprikkeling heb ik dus ook echt heel veel last van. Vandaag gaan we mijn bloeddruk weer meten en hopen dat hij dan gezakt is. Afgelopen maandag was die nog steeds 141. En ben nu 12 dagen geleden bevallen
gisteren
Reactie op EchteEls448412
De overprikkeling heb ik dus ook echt heel veel last van. Vandaag gaan we m ...
Ik vind de overprikkeling echt heel erg vervelend en moeilijk mee te dealen.. We gaan er maar vanuit dat het vanzelf beter wordt. Hopelijk is je bloeddruk vandaag al weer wat beter en kan je snel van de medicatie af!
gisteren
Heel herkenbaar, bij mij is zwangerschapsvergiftiging ontdekt toen ik 34 weken zwanger was. inmiddels 7 weken geleden bij een termijn van 36 weken bevallen dmv keizersnede, sindsdien ook zo’n enorme hoofdpijn, zweetaanvallen, moe, kan weinig verdragen, snel overprikkeld, concentratie problemen en een heel raar gevoel in mijn tenen (vermoed van het vele vocht vasthouden 🤷♀️)
gisteren
Hoofdpijn lijkt ook erger te worden als ik de medicijnen geslikt heb. Strak ...
Dit had ik ook, en ook toen ik mocht afbouwen van de medicatie.
gisteren
Reactie op DueInDecMom
Ik vind de overprikkeling echt heel erg vervelend en moeilijk mee te dealen ...
Bloeddruk nog steeds 148/ 84. Snap niet dat het niet lager word.
gisteren
Bloeddruk nog steeds 148/ 84. Snap niet dat het niet lager word.
Aah wat omzettend vervelend! Krijg je ook enalapril als medicatie? Ik kreeg in het ziekenhuis naast de enalapril nog een andere medicatie (weet zo de naam even niet). Misschien kan je je verloskundige vragen of er nog iets te doen valt aan het bijstellen van je medicatie. Je zit nu op het randje, nog net goed, maar het is natuurlijk wenselijk dat je bloeddruk zsm lager wordt..
gisteren
Reactie op DueInDecMom
Aah wat omzettend vervelend! Krijg je ook enalapril als medicatie? Ik kre ...
Ik heb de presinol 3x 2 tabletten van 125 mg. Ik ga maandag even bellen naar de verloskundige. Misschien kunnen ze iets doen. Zondag weer opnieuw meten en kijken hoe het dan is.
gisteren
Ik heb de presinol 3x 2 tabletten van 125 mg. Ik ga maandag even bellen naa ...
Hmm hopelijk kan de verloskundige iets voor je betekenen en is je bloeddruk snel weer normaal!! Tot die tijd goed rustig aan doen en je lichaam de tijd geven om te ❤️🩹
6 uur geleden
Helaas heel herkenbaar. Mijn zoontje is 4 weken geleden bevallen na een acute zwangerschapsvergiftiging. Ik heb een elke nacht zweetaanvallen en slik helaas ook nog medicatie voor mijn bloeddruk.
Verloskundige in het ziekenhuis heeft mij verteld dat sommige mensen na een aantal weken er vanaf zijn en het bij andere erg lang duurt. Je lichaam moet echt herstellen van alles. Mensen onderschatten echt wat dit met je lijf doet en je kan inderdaad weinig hebben
44 minuten geleden
Reactie op SBrok
Helaas heel herkenbaar. Mijn zoontje is 4 weken geleden bevallen na een acu ...
Het voelt ook alsof mensen het niet begrijpen en denken dat je je aanstelt. Het is vooral nu de overprikkeling die overheerst en daardoor weer de tranen komen. Het is echt heel vermoeiend. Ben vandaag met moeite een rondje om het huis wezen wandelen met de kinderwagen. Frisse lucht was wel even fijn. En de kleine meid genoot er ook van.