17 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou het rustig afbouwen. Zeker omdat hij nog op 3 flessen heeft gezeten. Mijn dochtertje krijgt s ochtends afbouwen nog heel klein flesje(een deze dagen eraf halen) omdat ze nu ochtend boterham/papje krijgt. Smiddags drinkt ze goed halfvolle melk. En 's avonds krijgt ze bij mij ook nog flesje van 150 cc. Wil eerst de ochtend eraf halen. Dus ik zou gewoon in stappen doen. Eerst de ochtend en middag en erna pas de avond fles, zeker omdat hij deze nog graag wilt. En idd misschien in de avond nog wat extra geven waardoor hij wat gevulder raakt. Want mijn dochter drinkt daardoor flesje niet meer altijd leeg.

3 jaar geleden

oh ik snap je zo, ik hoor ook van cb dat ik moet afbouwen naar 300 zuivel per dag dus inclusief melk, maar sochtends eet ze pap met 5 melk ( 150 ) s middags nog 3 ( 120 ) en s avonds moet en heeft ze nog behoefte aan de avond fles dus geef ik nog 6 ( 180 ) dus ik weet t soms echt niet... zou t zo slecht zijn... ze eet haar fruit en brood en warme maaltijd goed dus ik zou kunnen minderen maar merk niet dat ze daar genoeg aan heeft.... ik ook help!!!

3 jaar geleden

Ons zoontje is vorige week dinsdag 1 jaar geworden en krijgt nog lekker 3 flesjes per dag. 2 van 180 en de avond 210. Opvolgmelk nummer 2 van hero krijgt hij. Ik heb hem smiddags al eraf willen halen maar daar was hij het niet mee eens(huilen/jengelen), ook al lust/eet/drinkt hij graag andere dingen. Ik ga daar niet moeilijk over doen er komt vanzelf een moment dat hij er niet meer om vraagt.

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

oh ik snap je zo, ik hoor ook van cb dat ik moet afbouwen naar 300 zuivel p ...
Lekker blijven geven hoor zolang ze alles verder eten en drinken. Een kennis van mij geeft de kleine meid van 2 nog gewoon de fles tussendoor omdat ze dat fijn vind. Gaan ze niet dood aan neem ik aan.

3 jaar geleden

volg de behoeftes van je kindje! Tuurlijk mag die laatste fles wat meer, mijn zoontje word morgen een jaar, en tis omdat ie hem niet meer wil maar tot van de week aan toe heb ik altijd sochtends 210 gedaan en savonds voor het slapen gaan een pyamapapje van 240 wat ie altijd heeft opgedronken dus maak jezelf niet gek, en geef gewoon wat meer als je kindje daar behoefte aan heeft!

3 jaar geleden

Reactie op Majrim66

Ons zoontje is vorige week dinsdag 1 jaar geworden en krijgt nog lekker 3 f ...
ja toch inderdaad ik word zo moe en gestrest van die 300 melk! ze heeft gewoon behoefte aan meer... mijn moeder ( 5 kids ) Die zegt ook volg je eigen gevoel en niet altijd letterlijk nemen wat cb zegt maar je denkt dan snel dat je verkeerd bezig bent... want bestaat er überhaupt pap die je bijvoorbeeld met water kan aanmaken want dan zou dan al melk schelen....

3 jaar geleden

Jaa misschien toch maar afbouwen.. had zo voorgenomen voor dat mijn zoontje er was dat ik me van het cb niet te veel zou aantrekken en doe ik dat toch. Zo slecht zal het inderdaad toch niet zijn.. denk wel dat die onder de middag het makkelijkst zal worden voor me gevoel dus daar begin ik wel met normale melk en dan nog even de ochtend en avond opvolgmelk.. de ochtend langzaam afbouwen en naar normale melk.. zoiets denk ik

3 jaar geleden

Reactie op Asset

Jaa misschien toch maar afbouwen.. had zo voorgenomen voor dat mijn zoontje ...
Ja precies!!! Zo lekker doen

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties heb er veel aan! Ook met me zelf afgesproken dat ik altijd mijn kindje zou volgen qua behoefte en niet te veel naar cb luisteren dus ga ik ook gewoon doen. Bedankt allemaal🥰

VRIEND

3 jaar geleden

Wij zijn eerst gestopt met de middagfles en boden toen water aan ipv melk. Dat ging prima. Nu krijgt hij de 300ml melk verdeeld over de ochtend en avond en dat gaat prima. Het verschil tussen opvolgmelk en ‘gewone’ halfvolle melk heeft ie nog niet ontdekt.

VRIEND

3 jaar geleden

Net van het consultatiebureau gehoord dat ze vanaf 1 over mag op halfvolle melk ipv kunstvoeding. Minimaal 300ml, maximaal 500ml. Wij doen ochtend papfles van 180ml en avond flesje van 150-180ml (afhankelijk van wat ze verder heeft gedronken over de dag)

3 jaar geleden

Giel is 8 februari 1 geworden en krijgt nog 3 flessen van 180 en allemaal met 3 scheppen pap erin, dit naast zijn voeding ( wat hij prima eet ) we merken zins een week of 3 á 4 dat hij steeds minder drinkt van zijn middag fles dus deze geven we enkel nog als hij slecht brood eet. Ik ben oprecht van mening dat ze zelf heel goed aan kunnen geven wanneer ze er geen behoefte meer aan hebben. Al die moetjes van het CB word ik alleen maar moedeloos van. Dus zolang Giel nog niet te zwaar is of slechter vast voedsel gaat eten blijven we gewoon op deze voet verder gaan.

3 jaar geleden

Hoi. Mijn zoontje is bijna 1. Sinds een week of 2 geven wij in de ochtend 150 cc opvolgmelk, in de middag 150 cc halfvolle melk en voor het slapen in de avond drinkt hij nog 70 cc opvolgmelk. Na zijn avondeten krijgt hij ook 100 gram yoghurt. Volgende week willen we de ochtendfles vervangen door halfvolle melk en de avondfles weg laten. Ik lees hier dat jullie een bekertje melk geven. Mijn zoontje drinkt zijn halfvolle melk ook nog uit een flesje. Open beker lukt bij hem niet. Verder drinkt hij water uit een rietjesbeker. Hoe zijn jullie daar mee begonnen en hebben ze het geleerd? Of is een flesje ook niet erg?

3 jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt er ook niet drie (waarvan die bij de lunch vaak heel moeizaam gaat). Wil de avondfles gaan afbouwen (dat werd ook geadviseerd door het cb bij mij). Om het “gat” tussen het avondeten en het gaan slapen op te vullen wil ik m’n dochtertje later haar avondeten geven. Ze eet nu vrij vroeg (17.00 uur), maar wij eten zelf altijd een stuk later (18.00/18.15 uur meestal). Daarna wil ik haar dan yoghurt geven zodat ze wat voller zit. Denk dat ze het dan wel redt tot de ochtend.

3 jaar geleden

Reactie op DdB

Net van het consultatiebureau gehoord dat ze vanaf 1 over mag op halfvolle ...
Echt alle CB’s zeggen andere dingen. Bij mij hamerden ze twee weken geleden nog max 300 ml aan zuivelproducten. En als het aan hen lag, moest ik al gelijk de avondfles schrappen. Terwijl mijn dochter in de ochtend en avond 180 krijgt. Dat is toch niet zoooooo veel meer. Die avondfles haal ik ook zeker nog niet weg. Dat vind ze de allerlekkerste van de dag. De ochtendfles wil ik eerst langzaam af gaan bouwen en dan omzetten naar een beker melk ochtend en middag. En als ik straks de avondfles niet meer zou geven, krijgt ze een warme mok melk van me voor het slapen gaan. Doen waar je je goed bij voelt.

3 jaar geleden

Voordeel van borstvoeding geven, zijn ze snel uitgekletst bij het cb 😂👍🏼

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt ‘s morgens een flesje halfvolle melk, 150 ml, maar wel uit haar flesje, daarnaast krijgt ze een boterham. ‘S avonds krijgt 3 nog 150 ml opvolgmelk tot het pak op is. Daarna geef ik haar denk ik een beetje warme melk voor het slapen gaan. Ze krijgt tussendoor ook regelmatig yoghurt. Het cb zei tegen ons minimaal 300 ml zuivel. Het is niet erg als het meer is, maar het kan ten koste gaan van de eetlust omdat melk meer vult, vandaar dat er denk ik tegen sommige van jullie Max 300 ml gezegd wordt. Ik hou altijd de website van het Voedingscentrum aan als leidraad.