31 Reacties

3 jaar geleden

Hier 11,5 maanden maar gaat net zo😔 hou vol💪🏼

3 jaar geleden

wat doen jullie eraan dan? overdag kan ik haar wegleggen en slaapt ze meteen zelf zonder hulp maar s avonds half 8 is drama en moet ik haar sons anderhalf uur wiegen en ik weet dat dat niet slim is maar hoe pakken jullie het aan?

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

wat doen jullie eraan dan? overdag kan ik haar wegleggen en slaapt ze metee ...
Hopen dat het snel weg is. Vannacht kon ik doen wat ik wou hij was wakker, heen m uiteindelijk maar laten spelen. Denk komende nacht eens kijken of laten brullen een optie is. Eerst er naar toe en zo steeds meer tijd er tussen laten. Hier overdag perfect ook. 2 keer 1 uur en 3 kwartier slapen overdag.

3 jaar geleden

Hier ook 11,5 mnd en drama sinds een week ongeveer. Overdag slaapt ineens goed maar snachts spookt ie. Inslapen geen probleem maar doorslapen.... nee. Nu kennen we het wel dus we zijn al wat gewend.... Het avondritueel strak aanhouden, bij wakker worden niet uit bed halen tenzij het écht te gek wordt (onze dochter wordt dan óók wakker) en dan toch maar bij ons nemen. Maar alleen in uiterste nood.... hetiseenfasehetiseenfase

3 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Hier ook 11,5 mnd en drama sinds een week ongeveer. Overdag slaapt ineens g ...
Die fout heb ik vannacht gemaakt.... maar vanavond laten we maar eens brullen... net als verlatingsangst even aanpakken... het is elke keer puzzelen😂

3 jaar geleden

Wij hebben dit nu ook maar hij is 11 maand. Duurt nu 2 weken, de ene keer slaapt die zo zonder problemen en de andere keer duurt het wel 1.5 uur met krijzen aan toe/tot kokhalzen.. dan leggen we hem maar bij mij in bed en dan muziekje aan en dan gaat die vaak slapen. Maar is inderdaad erg vervelend. Hij wordt nacht dan niet wakker als die eenmaal bij mij ligt.. hopelijk worden de betere dagen weer meer als de slechte!

3 jaar geleden

Ik weet niet of het helpt, misschien moet je 1 keer i.p.v. 2 keer een dutje laten doen overdag. Misschien is dat een optie. Onze dochter kan het eigenlijk wel met 1 dutje, maar snachts doet ze het slecht. Dus dan maar 2 dutjes en dan van savonds 20 naar 21 uur gegaan als slaaptijd. Dat hielp enorm. Nu maak ik haar zelfs eerder wakker tijdens haar dutjes, ze kan namelijk langer opblijven tussen de dutjes door, maar dan moet ik met haar slaaptijd verder schuiven en dat wil ik niet. Maar dat helpt ook.

3 jaar geleden

Probeer eens een haardroger. Die zet je aan op hun kamertje, natuurlijk niet de warme stroom recht op hun gezicht maar er een beetje langs op afstand. Door de monotone toon van de haardroger en de warme stroom worden ze loom en kunnen ze snel in slaap vallen, of de wasdroger aanzetten als dat gaat uiteraard. Stukje rijden maar das natuurlijk niet ideaal

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Ik weet niet of het helpt, misschien moet je 1 keer i.p.v. 2 keer een dutje ...
Hier heeft ie echt 2 slapjes nodig nog. Hij is zo ontzettend druk met alles. Ben al blij als ie stil zou zitten 😂 kleine stuiterbal dat we hebben hier

3 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Probeer eens een haardroger. Die zet je aan op hun kamertje, natuurlijk nie ...
Hij krijgt altijd zijn geluidje, we gaan vanavond old school, eerst oppakken dan terug leggen, daarna 5 minuten max huilen en zo door... mits hij weer gaat spoken....

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Ik weet niet of het helpt, misschien moet je 1 keer i.p.v. 2 keer een dutje ...
Bedoel je dat je je dochter wakker maakt tijdens haar dutjes? Hoelaat slaapt ze dan 's middags en hoelaat wordt ze 's ochtends wakker? Want als ze 's nachts slecht slaapt kan dat komen omdat ze te moe is. 1 slaapje doen ze ook meestal vanaf 14/18 maanden pas.

3 jaar geleden

Hadden we alles uitgedacht voor afgelopen nacht... op tijd naar bed allebei. Apart slapen.... slaapt meneer de hele nacht flink door zonder een kik te geven😂

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Bedoel je dat je je dochter wakker maakt tijdens haar dutjes? Hoelaat slaap ...
Ze kan makkelijk 3,5 a 4 wakker blijven. Ze slaapt van 10.30 - 12.00, en dan van 16 - 17.30 en dan van 21 - 6.30 / 7.30. Wanneer ze gaat schuiven met haar dutjes, omdat ze of te lang doorslaapt of laat in slaap valt. dan moet ik wel wakker maken. Ik wil dat ze uiterlijk 21 uur gaat slapen. Ik kan wel eerder doen, maar ik ben 45 min. bezig om haar in slaap te krijgen. Als ik om 15 uurnaar boven ga ook hetzelfde. Ze wilt vaak van 16 - 18.30 slapen. Ze kan namelijk goed doorslapen. maar dan valt ze echt moeilijk in slaap. Omdat ze wat ouder wordt kan ze langer wakker blijven. Dat merk ik omdat ze niet snel in slaap valt, ze heeft dan nog geen slaap. Maar uur later pas. en ze slaapt dan zo 2 uur door. Ze heeft die 2 dutjes nodig, maar ze kan ook langer opblijven zeg maar Mijn zoon was precies hetzelfde. tot ongeveer 13 maanden 2 dutjes en tot 3 jaar 1 dutje. Zelfs 3 jaar en 2mnd. Wanneer je merkt dat de savonds steeds later willen slapen. Ga je mee tot je met een dutje minder kan. Tenminste zo hebben wij het gedaan

3 jaar geleden

Wij doen inderdaad ook even laten huilen kort troosten laten huilen. De truc hier blijkt inene om de muziek van de babyfoon aan te zetten.... valt meneer zelf in slaap na 15 min. Hopelijk is het snel weer het oude en slaapt ie weer door. Overdag wel naar 1 slaapje nu omdat hij nog te wakker was als we in de ochtend naar bed brachten en als hij sliep dan 2 uur sliep en middag niet meer wilde. Nu gaat hij later naar bed en slaapt hij 2,5 a 3 uurtjes aaneen en is rest van de dag vrolijk en valt weer zelf in slaap overdag.hopelijk trekt die avond ook weer bij op deze manier🤞🏼

3 jaar geleden

Hier ook sinds een paar dagen. Mijn zoontje is 11,5 maanden. Hopen dat het snel voorbij is. Papa kan er nog redelijk doorheen slapen maar voor mij is het slopend!

3 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Hier 11,5 maanden maar gaat net zo😔 hou vol💪🏼
Hier afgelopen nacht een goede nacht gehad en nacht ervoor was ie weer aan het spoken. Ik denk dat hij aan het dromen is over zijn verjaardag😂🤣 het zijn nu weer betere nachten als vd week. Ik hou me telkens voor dat groot worden ook hobbels meebrengen.... dan hou je het meestal wel vol.

3 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Hier afgelopen nacht een goede nacht gehad en nacht ervoor was ie weer aan ...
Ja hier nu ook vooruitgang, gisterenavond 1 keer wakker om 22.00 maar sliep na 20 min weer en 6 uur in de ochtend 5 minuten.🍀(afkloppen!) Het was weken elende 3 tot 6 keer wakker en steeds 30 minuten tot soms 3 uur bezig😱 maar wat je zegt groter worden is niet niks! Hier werk muziekje aanzetten inene super goed🤷🏼‍♀️ zo fijn dat die gebruiksaanwijzing die al niet meegeleverd was ook nog eens veranderd over de tijd🤣🤪

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

wat doen jullie eraan dan? overdag kan ik haar wegleggen en slaapt ze metee ...
Wij hebben hem ruim een week lang, later naar bed gedaan. Normaliter 7 uur in bed, toen soms wel pas om half 9.

3 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ja hier nu ook vooruitgang, gisterenavond 1 keer wakker om 22.00 maar sliep ...
Hij krijgt hier elke avond hetzelfde en daar wordt niet aan getornd. Vast bed ritueel.... gisteravond was hij weer aan het spoken. Maar de nacht ging goed weer

3 jaar geleden

Hebben jullie in deze periode als ze wakker worden in de nacht ook wel eens een extra voeding? Onze dochter gaat soms zo door het lint dat alleen een fles haar weer rustig laat slapen..