4 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, Hier hebben we ook een tijdje aangemodderd met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Wat ik deed was hem op die momenten in de ochtend toch nog in bed leggen, voor max. 45 minuten. Vaak was hij dan 15 minuten even rustig, maar sliep niet echt. De rust deed hem wel goed. Nu is hij definitief over naar 1 slaapje, hoewel de duur nog kan wisselen van 1 tot 2,5 uur. Hij is nu 15,5 maand.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Het lukt gewoon nog niet altijd om maar 1 slaapje te laten doen. De ochtenden verlopen dan heel erg chagrijnig. Vind het ergens ook zielig voor hem. Dus heb volg ik mn gevoel en stop hem nog even voor een powenap in bed tussen half 10 en half elf zoiets. Meestal max 45 min. En dan rond 13.30 weer naar bed. Gaat beter. Ook op de crèche hebben ze er voor gekozen om hem weer 2 slaapjes te laten doen. (Na zn 1e verjaardag kwamen zij met de vraag om 1 slaap te doen)

3 jaar geleden

Die van mij slaapt al vanaf 11 mnd. 1 dutje van 2 a 3 uur. De 2e dutje was echt hel. Het was wel wennen aan 1 dutje per dag, maar het ging steeds beter. Ze kan nu echt niet zonder. En is ook veel vrolijker. Zijn lichaam moet ook wennen aan 1 dutje. Dat zijn dutje iets later is en dat ie gelijk langer moet slapen. Het was bij ons ook wennen, maar na een weekje ging het al goed hoor.

3 jaar geleden

Ze sliep overigens toen ze 2 dutjes had in totaal 2 a 3 uur. En toen we naar 1 dutje over gingen was het precies zelfde. Alleen het dutje moest later dus en dat was voor haar ff wennen.