52 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn hier nu 1,5 week over gegaan naar 1 slaapje. Hij is wakker om 6u30 en gaat om 12 u terug naar bed en slaapt dan tot dat hij wakker wordt. Dit is tot nu toe elke dag tussen de 1,5 uur en 2 uur geweest. Dan gaat hij savonds weer terug naar bed tussen 18u30 en 19u. Hij kwam niet meer in slaap tijdens zijn ochtend dutje vandaar dat we het nu zo geprobeerd hebben en heel goed gaat. Hij is 1 ochtend wel moe geweest en zag je echt dat hij moe was en toen heb ik hem wel 20 minuutjes in de ochtend laten slapen. Hij sliep hier voor ook maar 30 minuten in de voormiddag en 1,5 uur in de middag.

3 jaar geleden

Ons zoontje bijna 15maanden slaapt vanaf 14maanden 1 slaapje. Hij slaapt s ochtends tot een uurtje of 08:30uur. Zijn middag slaapje is meestal van 13:00/13:30uur tot 15:00 of 15:30uur. Hij geeft duidelijk aan dat wanneer hij moe wordt. Hij wordt dan hangerig en mopperig. Het is er zo ingerold we kijken natuurlijk wel per dag hoe het gaat. Siem gaat rond 19:00/19:30 naar bed.

3 jaar geleden

Ons zoontje was er aan toe met 14 maanden. Iets eerder zelfs. Ochtenddutje lukte niet meer maar legde hem wel nog in bedje. Als het ochtenddutje wel lukte sliep hij smiddags niet. Hij gaat nu om 12.30/ 12.45 naar bed en slaapt 2 uurtjes. Hij heeft er wel even aan moeten wennen!

3 jaar geleden

Mijn dochter slaapt sinds een maand op 1 slaapje. Ik heb elke keer uurtje opgeschoven waardoor de middagslaap is vervallen. Nu haalt m'n dochter tot half 12. Dan is ze wel echt moe. Slaapt 2.5 uur. Dan gaat ze tussen half 7/7uur naar bed. Elke dag nog wel bekijken hoor. Soms is ze nog wel eerder moe. Maar gaat s avonds gewoon eerder naar bed. Succes🍀

3 jaar geleden

Hier slaapt ie al sinds 12-12,5 maanden maar 1 slaapje per dag. Dan slaapt ie overdag 2 uur, snachts slaapt ie van 19.30 tot 6.30.hij heeft blijkbaar niet zo veel nodig (itt mijzelf)

3 jaar geleden

Hier houdt ze het aardig vol tot 12 uur en slaapt dan meestal tot 14.15 u. En dan rond 18.30 naar bed. 2 slaapjes lukt al niet meer sinds ze 12 maanden was... De eerste week waren het steeds dutjes van drie kwartier maar nu minimaal anderhalf uur soms wel meer dan twee uur.

3 jaar geleden

Ja wij zijn ook over op 1 slaapje. Soms merk ik wel dat Lynn nog behoefte heeft aan 2 slaapjes, dan mag ze ook gewoon 2x naar bed van ons. Ze gaat meestal na de lunch naar bed, dus tussen 12.30 en 13.00 uur ongeveer en slaapt dan gemiddeld 1,5 uur.

3 jaar geleden

Hier geleidelijk overgegaan naar één slaapje. Sinds een week is het eindelijk stabiel en houden we het nieuwe ritme aan. Ze slaapt van ongeveer 19:30 tot 7 uur. ‘S middags slaapt ze ruim 2/2,5 uur (12:00 tot 14/14:30 uur). De overgang naar één slaapje heeft zich hier vooral gekenmerkt door moeilijker inslapen (deed er echt veel langer over soms wel minimaal 30/45 min), één van de twee slaapjes gewoon NIET slapen en spontaan ‘s nachts wakker worden of ‘s ochtends juist heel vroeg wakker worden wanneer ze overdag wel gewoon ‘uiteindelijk’ beiden slaapjes deed. Dit nieuwe ritme is echt veel fijner in vele opzichten!

3 jaar geleden

Oja en de middagslaapjes die mijn dochtertje één keer deed begon ook met een uurtje (veel te kort natuurlijk), maar dit moet zich opbouwen .... kinderen moeten eraan wennen. Je zult zien dat je dochter op den duur langer zal slapen. De dagen dat ze die twee keer nog nodig heeft, zou ik haar nog wel in bed doen. Het komt vanzelf goed.

3 jaar geleden

Ons zoontje is 4 april 14 maanden geworden en wij zijn sinds vandaag over op 1 slaapje...de afgelopen 2 dagen wilde hij z'n middag slaapje helemaal niet meer doen en lag hij gewoon 2 uur lang wakker in bed. (Liet hem wel liggen). Eerst sliep van tot 7 uur. En daarna van 9-10 uur en van 12-14 uur. Vandaag is hij tot 12 wakker geweest en heeft toen keurig van 12-14 uur geslapen en viel meteen in slaap. Snachts hebben we nooit problemen gehad qua slapen.. Hij slaapt altijd van 19-7 uur.

3 jaar geleden

Hier sinds 10 maanden 1 slaapje per dag, meestal 12 tot 14.30 en dan van 19 tm 7uur slapen

3 jaar geleden

Wanneer besloten jullie over te gaan op 1 slaapje? Ik merk dat me dochter nog veel signalen geeft van moe zijn, maar eenmaal op bed blijft ze maar wakker, vooral in de middag. In de ochtend slaapt ze een uur en in de middag slaapt ze nu dus heel onrustig. Soms duur het heel lang of ze slaapt maar 30/45 min...

3 jaar geleden

Reactie op B91

Wanneer besloten jullie over te gaan op 1 slaapje? Ik merk dat me dochter n ...
Hier viel hij de ochtend niet meer zo goed in slaap of begon zelfs te huilen (doet hij nooit bij het gaan slapen). Misschien is het een idee om je ochtenddutje eerst wat in de korten, meer naar een powernapje van 20 min. Dat heb ik ook best een tijd gedaan, maakte ik hem gewoon wakker. Misschien is ze dan wel weer moe genoeg voor de middag, waardoor ze sneller in slaapt valt en ook wat langer slaapt.

3 jaar geleden

Wij hebben het nu een tijdje geprobeerd maar helaas met als resultaat dat de nachten ineens dramatisch zijn. Dit terwijl hij wel vaak 2 a 2,5 uur sliep in de middag. Ik had wel gelezen dat ze eigenlijk 3 uur moeten slapen. Dus wij gaan nu toch proberen om weer 2 slaapjes in te voeren.

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt sinds haar eerste verjaardag één keer per dag en dat heeft het voor iedereen makkelijker gemaakt. Meestal tussen 1.5 en 2.5 uur. Ze gaat na de lunch naar bed, rond 12.15 uur. Misschien helpt dat, jouw kindje iets eerder in bed leggen bij 1 slaapje?

3 jaar geleden

Reactie op pluze

Onze dochter slaapt sinds haar eerste verjaardag één keer per dag en dat he ...
Ja ideaal, helaas zelfs als ik haar eerder naar bed toe breng slaapt ze echt maar een uurtje en dan kan ze daarna ook niet meer naar bed voor een 2e slaapje.. Misschien kan het zijn dat ze niet meer nodig heeft of misschien omdat ze eraan moet wennen. Af en toe slaapt ze wel nog in de ochtend en middag maar ook maar heel kort. Dus vanaf vandaag hou ik haar wakker tot na de lunch ook en breng ik haar naar bed toe.. Even aankijken per dag hoe dit gaat

3 jaar geleden

Wij zijn vorige week over gegaan naar 1 slaapje. Ze sliep smorgens nog wel anderhalf uur maar dan was het 's middags feest in bed of 1 uurtje slapen en dan rond etenstijd heel jengelig/moe. Ze gaat nu om 12.15 naar bed en slaapt dan tot een uur of 15. 's nachts slaapt ze van 19-7. Ze was gisteren precies 14 maanden oud.

3 jaar geleden

De kindjes die om 12u gaan slapen.... hoe laat eten ze dan lunch? Want het probleem bij mijn zoontje is dat hij wel moe is, maar dan eet hij iets en dan hij weer "uren" verder..... 😅

3 jaar geleden

Reactie op JVH

De kindjes die om 12u gaan slapen.... hoe laat eten ze dan lunch? Want het ...
Rond half 12/kwart voor 12 broodje en dan naar bed! En na het middag slaapje een cracker

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ja ideaal, helaas zelfs als ik haar eerder naar bed toe breng slaapt ze ech ...
En hoe is het gegaan de afgelopen dagen? Kan natuurlijk sowieso zijn dat ze eraan moet wennen, het is ook nogal een verandering eigenlijk