8 Reacties

3 jaar geleden

Wij maken echt precies hetzelfde mee nu. Onze dochter sliep nog twee keer per dag. Hebben sinds twee dagen het ochtendslaapje over geslagen en het gaat nu al twee dagen weer goed. Misschien helpt dat voor jullie ook? Succes ermee!

3 jaar geleden

Hoe vaak slaapt ie overdag? Als die nog 2 slaapjes doet zou je kunnen proberen om dat terug te brengen naar 1. Ons zoontje wil savonds ook niet slapen hebben we ons maar bij neergelegd.. we laten hem gewoon bij ons tot ie zelf in slaap valt. Is meestal rond een uur of 10. Maar wij doen ook niet aan schema's of wat dan ook... Hij eet, drinkt en slaapt wanneer hij wil. Zal niet voor ieder kindje werken maar hier werkt het goed :) en als wij zelf een keer vroeg naar bed willen slaapt hij in de box.. zetten we gewoon de tv voor hem aan en valt ie vanzelf wel een keer in slaap.

3 jaar geleden

Bij ons precies hetzelfde sinds een week of 2. Smorgens en smiddags gaat het perfect en savonds krijst ie alles bij elkaar. Ook alles al geprobeerd. Het enige wat tot nu toe helpt is eruit halen, even naar beneden wat drinken en na ongeveer een half uurtje/uurtje naar boven en dat gaat goed. Heb ook al eens geprobeerd om 1 slaapje te doen ipv 2. Maar hij heeft zijn slaapje smorgens en smiddags echt nog nodig!

3 jaar geleden

Reactie op Mama van Jazz en Dex

Bij ons precies hetzelfde sinds een week of 2. Smorgens en smiddags gaat he ...
Dat dilemma kennen wij idd. Hij heeft nog erg veel baat bij 2 slaapjes en pakt deze ook goed. Maar het lijkt idd of hij nog niet moe is rond 19.00. Hij heeft het ook al een paar x op 1 slaap gedaan en dan gaat het heel af en toe iets soepeler maar geen garantie. Dus we gaan sowieso eens overstappen naar 1 slaapje denk ik om te kijken hoe dat gaat. We laten hem in de middag ook niet heel lang meer slapen. We maken hem na ongeveer 3 kwartier wel weer wakker.

3 jaar geleden

Hier ook net hetzelfde.. Na 2/3 keer wakker worden, leg ik hem bij mij om zo zelf toch ook nog wat te slapen...

VRIEND

3 jaar geleden

Onze zoon ligt ‘s avonds ook langer te draaien voor hij in slaap valt. Hij heeft nog twee slaapjes overdag en bij ons helpt het om hem ‘s avonds later naar bed te brengen. Voorheen 19.00, nu om 20.00u. Het midden in de nacht huilen doet onze zoon ook. Dit zou ook de periode zijn van dromen en nachtmerries. Hij is dan lastig te kalmeren. Uitkomst bij ons, na nachten vanalles geprobeerd te hebben, is hem op schoot nemen en een filmpje opzetten op de telefoon. Wanneer hij dan weer rustig is, kunnen we hem weer in bed leggen en valt hij redelijk snel weer in slaap.

3 jaar geleden

Bij onze zoon, inmiddels 6 jaar, weet ik nog, was precies hetzelfde. Hij sliep idd. 2 dutjes zonder problemen, maar savonds wilde hij niet naar bed. We merkten al gauw dat hij niet moe was en dus later naar wilde. Wij houden ons erg aan de tijden en structuur vast. 1 dutje was voor hem toen ook nog te weinig, dus gingen we hem eerst een uur tot max 2 uur later naar bed gaan brengen. Hierdoor ging hij langer uitslapen en konden we ze 1e dutje naar de middag schuiven. Zodoende waren we naar 1 dutje over gestapt

3 jaar geleden

Ik heb nu geen problemen met mijn zoontje van 15 maanden, maar hij slaapt overdag 1x ongeveer anderhalf uur en gaat vervolgens rond 18:45 uur naar bed hij viel nooit makkelijk in slaap en tot een jaar heb ik hem altijd alle slaapjes in slaap moeten aaien maar sinds dat hij 12 maanden was helpt muziek goed ik zet een muziekje aan via de babyfoon en daar valt hij van in slaap misschien een idee? Dan hebben ze toch het gevoel dat ze niet alleen zijn succes iedergeval en hopen dat jullie zoontje snel weer gaat slapen