Even een vraag of meerdere ouders door deze fase gaan:(.
Ons zoontje van nu 15 maanden wil in de avonden niet meer slapen en krijst de hele boel bij elkaar! Overdag totaal geen probleem met in slaap vallen. We leggen hem weg en hij is vertrokken maar in de avond al 5 weken op rij hetzelfde verhaal. We doen altijd hetzelfde ritueel en hebben echt al van alles geprobeerd nu. Extra fles, lampje aan / lampje uit, erbij blijven zitten ( gaat dan juist lachen en kiekeboe spelen etc ), hem niet aankijken en hand op zijn buik leggen, weglopen en paar minuutjes laten huilen en weer terug gaan en ga zo maar door...
Ook wordt hij al 5 weken in de nacht weer 2 x wakker en huilt dan flink.
Ik weet dat het de 15 maanden sprong is en slaapregressie etc. Maar zijn er nog andere tips?
Ik ben mij er zeker van bewust dat er ouders zijn die nog geen nacht doorgeslapen hebben en wij mogen eigenlijk niet zeuren! Maar het breekt nu op en de lontjes worden steeds korter hier in huis.
Betreft verlatingsangst kan ik het gewoon niet rijmen met het feit dat hij overdag gewoon in slaap valt en wij gewoon weg kunnen lopen...
Zijn kamertje is overdag net zo “ licht “ als in de avond nu met de late zonsondergang;).
Tips altijd welkom...