11 Reacties

3 jaar geleden

Hoihoi, Dit hoort bij deze vaccinatie Heel normaal en gaat vanzelf weer over. Wij wachten ook af een week geleden nu 😉

3 jaar geleden

Reactie op Lianne Finke

Hoihoi, Dit hoort bij deze vaccinatie Heel normaal en gaat vanzelf weer ov ...
Ben benieuwd. Ik las hier veel over. Maar goed ff afwachten dan is dit ook achter de rug 😉

3 jaar geleden

Ja wij ook een week later koorts. Volgens mij vertellen ze dat ook bij het zetten van de prik, dat het een week later opspeelt.

3 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ja wij ook een week later koorts. Volgens mij vertellen ze dat ook bij het ...
Klopt!! Zit zijn de symtponen en is dus vrij 'normaal' niet elk kind word ziek maar vaak als ze ziek worden een week later.

3 jaar geleden

Hebben wij ook last van gehad. Verpleegkundige van CB gaf aan dat vanaf 5 tot 12 dagen er na last kon krijgen, koorts rode uitslag. En inderdaad vanaf de 5e dag hoge koorts en rode plekjes. Mijn zoontje was er erg ziek van, nu gelukkig weer hersteld. Beterschap 😊

3 jaar geleden

Klopt inderdaad, binnen 12 dagen kon die spuit tot uiting komen. Ik merk aan mijn dochtertje nog niks. Terwijl andere keren wel flink koorts telkens. Beterschap en dat ze gauw de oude mag worden.

VRIEND

3 jaar geleden

Onze zoon vorige week woensdag gehad. Nog geen klachten, maar de 12 dagen zijn nog niet om...

3 jaar geleden

Zoals hierboven al aangegeven: heel normaal bij de BMR. Hier ook na een week. Na 2 dag was t over

3 jaar geleden

Hoort er inderdaad bij. Hier op 8ste dag reactie. Koorts. Uitslag over gehele lichaam. Hangerig en viel op gegeven moment continue om als ze rondliep, zowel voorwaarts als achterwaarts, terwijl ze daarvoor prima liep. Minder eten. 5 dagen (en nachten) last van gehad. Nu inmiddels weer geheel oude zelf. En als ze vier zijn, bij volgende, hebben ze er gelukkig minder tot geen last van.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een flinke reactie gehad. De nacht na de vaccinatie (MenACWY) ontroostbaar huilen en op z’n hoofd slaan (ik denk hoofdpijn) Na 6 dagen begon hij koorts te krijgen. Die heeft 6 dagen aangehouden. Op dag 8 & 9 heel veel over gegeven. Dag 9 begon ook de uitslag en het weigeren van eten en drinken. Hij zat tegen uitdroging aan en we moesten hem een speciaal drankje geven. Nadat de koorts over was nog een week slap en hangerig geweest, en veel last van de jeukende plekjes. Gelukkig is de volgende BMR pas met 9 jaar.

3 jaar geleden

Hoi hoi, ze gaven inderdaad bij het consultatiebureau aan dat hij tot 12 dagen nadat de prik gezet was symptomen kon krijgen. Wij zijn inmiddels de 12 dagen verder, en dit is de eerste vaccinatie waar hij helemaal geen last van heeft gehad. Normaal hoge koorts, hangerig en weigert eten en drinken. Heel blij dat hij deze zonder enige ellende heeft doorstaan.