13 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken sommige dingen eruit maar heb soms ook het idee dat de 2e sneller en wijzer is

4 jaar geleden

Leuk dat je meisje zo ondernemend is! Wat betreft je vragen: Tandjes: hier is ze gemiddeld mee. Rond 6 maanden komen de tandjes vaak door. De een wat eerder, de ander wat later. Onze zoon is 6maanden en 2 weken en heeft ook al 2 tandjes onder die al voor de helft door zijn. Je zou chamodent kunnen proberen, dit is natuurlijk en te koop bij kruidvat. En een barnsteen armbandje om haar enkel. Kruipen doen ze over het algemeen nog niet. Tijgeren wel! Onze zoon zit bijv wel al op handen en knieen sinds een paar weken en wiebelt dan op en neer. Hij schuift zichzelf ook achteruit op zijn buik of rondom zijn as. Wat betreft zitten en zelfstandig gaan staan, daar loopt ze zeker op voor!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 6 maanden heeft ook last van beginnende tandjes. Ik heb een sabbelzakje gekocht en daar doe ik vers koud/bevroren fruit in. Dit vind ze heeerlijk. Ook heb ik Dentinox gekocht voor als ze echt huilt omdat ze last heeft, helpt ook wel gelukkig :)

4 jaar geleden

ze doet het echt goed hoor. vooral dat zitten en zichzelf optrekken tot staan. tandjes is gemiddelde leeftijd 6 mnd. En ik ervaar ook hetzelfde. niks helpt, smeer soms dentinox. Helpt wel, maar heel kort heb ik het idee. Sophie de giraf geprobeert, ook niet. Heb ook andere bijtringen, ook niet. Hopen dat het snel doorkomt.

4 jaar geleden

Hey, wat flink van haar! Bij mij ook mijn eerste kindje en ze heeft al een maand of iets meer last van haar tandvlees... maar nog niets doorgekomen, al zie je de twee witte blokjes idd. Chamodent helpt goed bij ons. Ik doe het in de koelkast dan voelt het lekker fris voor haar. Bijtring moet ze tot nu toe ook niets van hebben. Heb een vriendin waarvan haar zoontje al op 3 maandjes tandjes had, dus denk dat 6m best het gemiddelde is. Mijn dochtertje tijgert of rupst ook de kamer rond en zet zich vaak op handen en knieën en wiebelt heen en weer tot ze weer een stuk vooruit landt. Soms doet ze een paar « stapjes » op handen en knieën maar wordt dan weer moe en gaat liggen. Grappig zicht idd. Ze zit ook al sinds haar 5 maanden. Kon al rollen langs beide kanten op 3 maanden en trekt zich beetje op om recht te staan maar heeft er wel nog wat ondersteuning bij nodig. Te lezen aan de reacties van de andere mama’s loopt je dochtertje dus wel voorop wat betreft zitten en staan!

4 jaar geleden

Zo ze is al druk zeg!! Heel knap. Onze dochter is onze tweede kindje. Ze rolt wel maar tijgert niet en is nog lang niet bezig met zelf gaan zitten of staan. Dat komt meestal pas rond 8 of 9 maanden. Tandjes hebben we ook nog niet, wel veel bijten op alles behalve de bijtring 😅 Onze zoon had op deze leeftijd wel tandjes en begon ook te tijgeren. Klinkt zeker alsof je dochter vlot is! Lekker van genieten.

4 jaar geleden

Onze zoon heeft nu denk ik een week of 4 lasr van zijn tandvlees.. Masseren met je vinger vindt hij fijn en soms een paar tellen een koele bijtring. Maar hij kauwt het liefst op zijn/onze vingers, hard plasticen bijtringen met en zonder bobbeltjes erop of bijv op mijn kin. Als ik er dan wat van zegt, dan moet ie lachen 😂 draakje haha. Verder gebruik ik er tandgel van VSM voor. Krullen zie je denknik pas duidelijk als het haar echt lang wordt, onze zoon heeft af en toe een krulletje op zijn voorhoofd. Ben benieuwd of hij ook krullen krijgt, zit wel aan beide kanten in de familie, maar papa en mama hebben beide stijl haar 🤷‍♀️ Nee kruipen is hier nog niet echt aan de orde. Wel afzetten met de beentjes als hij op de rug ligt, als ik hem horizontaal in de box leg, kan hij zo verticaal liggen als ik terug kom haha. Verder probeerd hij wel op zijn zij te rollen en lukte het hem vanavond bijna op zijn buik te rollen. Zitten lukt nog niet zelfstandig maar zit er wel aan te komen zeiden ze bij cb (net als rollen wat hij dus al probeerd). Gillen heeft ie sinds een paar weken ontdekt en hij houdt hele verhalen tegen zichzelf en zijn speelgoed of een plant 😂🥰

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is exact even oud als jouw kindje en heeft twee tandjes. Ruim twee weken geleden voelde ik ze voor het eerst en nu zijn ze voor de helft door. Tijgeren, kruipen, zitten en zichzelf optrekken kan ze (nog lang) niet. Ze draait wel al vanaf 16 welen van rug naar buik en andersom, maar verder niet. Ze draait ook om haar as, maar écht vooruit komt ze niet. Daar is je kindje dus heel vroeg mee denk ik! Alles op z’n tijd, elk kindje heeft z’n eigen tempo en daar is niks mis mee 😊

4 jaar geleden

Onze kleine is 9-02 geboren had met 4 maanden al doorkomende tandjes heeft er nu al 2 onder. Ook kon hij al met 2.5 goed op zijn buik liggen met het hoofd omhoog. Draait nu sinds een maand goed om en zijn vorige week voor het eerst wezen fietsen , wij hebben ook een zeer snel kindje qua ontwikkeling😍

4 jaar geleden

Heerlijk al die kindjes die het zo goed doen. En wat jullie zegge elke kind heeft eigen tempo. Ze is vandaag 6 maanden de tijd gaat te snel. En mevrouw rups heerlijk door de kamer. Wat een verschil met haar tijgeren en optrekken. Wist dat ze wel flot was maar dit maakt het wel allemaal super spannend en verdrietig te gelijkertijd. Mama wil der meisje gwn nog niet los laten haha ik vindt het heeerlijk als ze lekker bij me zit of lig of snurkt. Deze mama huilt een beetje het gaat zo snel 😭😭😭😭🤣

4 jaar geleden

Ons zoontje is 6.5 maand nu en rolt van buik naar rug en rug naar buik. Z'n tanden beginnen nu te komen want hij heeft minimaal 5 poepluiers per dag, kwijlt veel en stopt alles in z'n mond. 😊

4 jaar geleden

Wat een flinke kleine boefjes zo te lezen🥰 Het en manneke wat heel goed eet. Pap, fruit, warme hap, brood met diverse beleg en melk uiteraard. Water niet ie nog niet veel van hebben, komt vanzelf wel, we blijven aanbieden. Hij heeft inmiddels een sixpack van de vele buikspier oefeningen😂 wil zelfstandig zitten maar lukt hem nog niet, Zal niet heel lang duren. Hij rolt van rug naar buik en andersom heeft ie nog geen zin in. Voeten in de mond, grijpt alles wat je hem voor houdt en dat gaat uiteraard in de mond. Kruipen wil hij wel maar lukt m nog niet, komt vanzelf ook wel... Tandjes zijn door en is zo schattig nu als hij lacht. Hij begint nu baba te zeggen en andere leuke geluidjes. Heerlijk. Vrolijk manneke en laat van zich horen als hij het nodig vindt😊

4 jaar geleden

Wat vlot zeg! Hier tijgert meneer sinds kort en zit hij op handen en knieën. Rolt alle kanten op door de kamer en draait goed om zijn as. We moeten hem al geregeld weghalen bij planten en stoeltjes 🤣 Zitten alleen als ik hem neerzet maar nog niet uit zichzelf. Wel trekt hij zich aan ons op en staat al best stevig hoef hem alleen maar te ondersteunen😊 hij heeft nog geen tandjes dus benieuwd wanneer die komen.😊 gaat allemaal snel he😊🙈