16 Reacties

5 jaar geleden

Hoi! Ik ben ook zwanger van een tweeling! Nu 14+5 weken. Ik zocht al een topic hierover maar dat was er nog niet. Ik ben ook nieuwsgierig naar andere ervaringen. Wij waren in elk geval even flink van slag dat het een tweeling bleek, haha. We hebben al een dochtertje. Het is een twee eiige tweeling in ons geval. En in jouw geval? En is het je eerste zwangerschap of niet? Zelf merk ik in elk geval dat de buik al net zo groot is als de eerste keer met 6 maanden 馃槄 ook al wel bandenpijn e.d. Verder vooral extra spannend nu vind ik. En hoe ervaar jij het? Groetjes

5 jaar geleden

Reactie op Kiekstra

Hoi! Ik ben ook zwanger van een tweeling! Nu 14+5 weken. Ik zocht al een t ...
Het zijn mijn eerste 2 kindjes 馃槉, wel al mijn 3 de zwangerschap (hiervoor helaas 2 niet goed gegaan).. kon idd ook niks erover vinden , ik ben zelf van een 2ling dus was niet een enorme verassing dat ik het hoorde 馃檲... ik heb ook een twee eiige tweeling. Mijn buik begint idd ook best al te groeien hier ook behoorlijk last van banden pijn en harde buiken af en toe.. mag morgen weer even spieken bij de kleintjes dus ben daar erg blij mee. Verder heb ik ook echt mega pijn aan me rug dit komt ook mede door me rugafwijking. De misselijkheid word steeds minder gelukkig, veder ben ik blij dat ik er iets moois voor terug krijg 馃槏!

5 jaar geleden

Och extra spannend dus na al 2 eerdere zwangerschappen die niet goed zijn gegaan! Wat fijn dat het nu dan meteen een tweeling is! Het is ook wel erg mooi en bijzonder he? Heb je vandaag een goede echo gehad? Naar van de rugpijn! Ik heb er ook al wat last van, net als van mijn bekken. Wij mogen pas volgende week weer even kijken. Spannend hoor. Ik heb trouwens wel meer topics gevonden over tweelingzwangerschappen maar dan gewoon buiten de februari groep! Misschien ook leuk en nuttig!

5 jaar geleden

Reactie op Kiekstra

Och extra spannend dus na al 2 eerdere zwangerschappen die niet goed zijn g ...
Jaa klopt ben blij dat nu alles goed gaat 馃槏! Het is zo bijzonder..鉂わ笍 jaa alles zag er weer mooi uit vandaag 馃槉 bha al die pijntjes we moetten het er maar voor over hebben haah馃檲... jaa ik had ook het een en ander nog gevonden 馃槉

5 jaar geleden

Hoooi:):) Wat leuk een tweeling topic! Ik ben nu 15 weken zwanger en het zijn mijn eerste. Met 5 weken wist ik al dat het een tweeling zou worden en het is een twee eiigez. Het was bij mij een grote verrassing want in beide families geen tweeling:) de vader is er ondertussen wel vandoor dus extra spannend maar het komt wel goed, hebbveel steun van vrienden en familie:):) Tot nu toe verloopt alles gelukkig goed vind mijn buik alleen nog wel mee vallen. Ben ook niet echt veel aangekomen. Was eerst 5 kiloafgevallen en nu 1.5 kilo aangekomen. Maar ze groeien goed. Vandaag weer artsen bezoek ben benieuwd of ik de hartjes te horen krijg:):)

5 jaar geleden

Reactie op bogata

Hoooi:):) Wat leuk een tweeling topic! Ik ben nu 15 weken zwanger en het z ...
Hoi! Wat leuk! Ook bij ons inderdaad een grote verrassing en twee eeiig. Fijn dat het met de buik nog meevalt! Wat een rotsituatie dat de vader er vandoor is, maar Wat goed dat je zoveel steun hebt 茅n dat je het gewoon zelf gaat doen! Hoe was het bij de artsen? Wij mogen maandag weer: daar kijken we wel naar uit! Het blijft elke keer spannend. Ik had afgelopen week veel last en ook al harde buiken dus maakte me wel zorgen. Het was een blaasontsteking en dat is nu behandeld. Hopelijk was dat alles!

5 jaar geleden

Reactie op bogata

Hoooi:):) Wat leuk een tweeling topic! Ik ben nu 15 weken zwanger en het z ...
Wat leuk nog een 2ling mama erbij ! Spanend zeg idd vooral omdat de papa er vandoor is gegaan... wat fijn dat je steun kan vinden bij je familie en vrienden, ik denk dat ieder anders reageer op de kindjes met buik groen enzo mijn buik is al behoorlijk zichtbaar en niet te verbergen 馃檲... ik wist ook met 7w dat ik een 2ling kreeg super leuk al had ik zelf wel al mijn vermoedens hahah. Hoe was het gegaan bij de arts alles weer goed ? 馃槉

5 jaar geleden

Hi Dames, Ik ben ook zwanger van een tweeling. Nu 13 weken zwanger. Eerste kindjes worden dit en hiervoor 2 miskramen gehad. Vanwege medisch traject kregen we elke week een echo sinds week 7 en pas na de 3e echo zagen ze dat het er 2 waren. Bij ons een 茅茅n eiige tweeling. Bij mijn moeders kant had de oma van mijn oma 3 tweelingen . Nooit gedacht dat wij dit ook zouden krijgen, maar wel altijd gehoopt. Ik vind een tweeling mega speciaal en het voelt echt als een wonder. Mijn buik groeit wel echt gigantisch als ik het vergelijk met zwangeren vrouwen die er 1 verwachten. Maargoed er zitten er ook 2 in en ik ben van mijzelf slank dus wellicht valt het dan sneller op:) Willen jullie weten wat het wordt of wachten jullie het af totdat ze er zijn? Ik tel de dagen af en ben zo benieuwd! Ik heb al een poging zelf gedaan met de nub theorie, maar dat blijft lastig zien op een echo. Er moeten natuurlijk 2 namen bedacht worden, dus is vind het wel heel fijn om te weten of we 2 jongens of meisjes namen moeten bedenken. Bij mij is de misselijkheid piek eindelijk voorbij en kan gelukkig weer goed eten. Hoe is dat bij jullie? Verder vind ik het best moeilijk dat ik met 20 weken al naar 4 uur werken moet en met 26 weken volledig moet stoppen. Dit omdat ik een medische indicatie heb. Ze delen 1 placenta maar hebben wel een eigen vruchtzakje gelukkig. Wanneer moeten jullie minderen met werken? Veel liefs, Simone

5 jaar geleden

Reactie op simonemeester

Hi Dames, Ik ben ook zwanger van een tweeling. Nu 13 weken zwanger. Eerst ...
Hee Simone! Ik zie nu je reactie pas! Gefeliciteerd met deze bijzondere zwangerschap :) het is ook heel speciaal! Wij willen ook weten wat het wordt. We hoopten stiekem dat het al te zien was op de echo van 16 weken maar we moeten nog even geduld hebben ;) ook ik groei enorm! Nu 16 weken maar het lijkt wel 28 haha. Qua werk weet ik niet wanneer ik ga minderen of stoppen. Ik heb volgende week een gesprek met de bedrijfsarts hierover. Ik voel me alleen niet altijd even fit dus zou het niet erg vinden om al op tijd wat te kunnen minderen. Ik denk dat we met zo'n heftige zwangerschap alle rust moeten pakken die we kunnen!

5 jaar geleden

Hi Kiekstra, Bedankt voor je reactie. Leuk om in contact te zijn met andere aanstaande tweeling ouders. Zo leuk, al 16 weken! Wel balen dat het geslacht nog niet te zien was maar nog een beetje geduld:) Wanneer kunnen jullie terug komen? Heb je zelf een voorgevoel ? Op internet zie je van alles , maar of dat echt klopt: hartslag, voorkeur eten etc. NUB theorie. Mijn gevoel zegt 2 meisjes. Benieuwd of het kloot. Hebben jullie 1 of 2 eiig eigenlijk ? Hopelijk kun je wat sneller stoppen want het vraagt inderdaad veel van het lichaam . Zou ik wellicht jouw advies mogen vragen ? Ik zit heel erg te twijfelen of ik second opinion bij academisch ziekenhuis moet vragen. Het zijn onze eerste kindjes en na 2 miskramen wil ik zo graag dat het nu wel lukt. Het is wel een heel verhaal maar dan heb je alle Ins&outs. Ik heb sinds begin deze week bloedverlies gehad. We waren gelijk in paniek en bang voor het ergste. We zijn gelijk naar het ziekenhuis gegaan en gelukkig was er helemaal niks met de kindjes aan de hand.We kregen te horen een bloedstolsel. Het advies was niet tillen, geen gemeenschap, niet sporten en werken was geen probleem. eenmaal thuis ben ik gaan zoeken op het internet omdat ik het allemaal erg vaag vond qua uitleg. Op internet kwam ik erachter dat de term Hematoom was en dat bedrust vaak erg belangrijk is. En dat locatie en grootte van hematoom bepalen hoeveel gevaar er is. Vreemd dat ik dat allemaal in ziekenhuis niet te horen heb gekregen... De dag erop kreeg ik snachts een golf van bloed en nog veel meer dan de dag ervoor. We konden gelijk weer komen en kindjes maakten het nog steeds goed en hematoom zat er nog steeds en was niet geslonken . Nu gelijk meer info gevraagd over grootte en locatie, nadat ik er zelf op aandrong en bleef vragen . Gynaecoloog wilden er niet eens naar kijken, omdat ze er toch niks aan kon doen en het gewoon afwachten was. Grootte was 5x3x2 en zat bij de uitgang van baarmoeder. Ik denk er over na om second opinion te vragen bij een academisch ziekenhuis of om hulp over de grens te vragen aangezien ze het in Duitsland erg serieus nemen een hematoom en je zelfs direct wordt opgenomen. Alvast bedankt voor jouw mening. Liefs Simone

5 jaar geleden

Reactie op simonemeester

Hi Kiekstra, Bedankt voor je reactie. Leuk om in contact te zijn met ander ...
Hoi Simone, Sorry voor de late reactie weer! Maar wat eng en onzeker voor jullie! Ik zou ook in paniek zijn en het vervelend vinden dat ze niet verder willen kijken. Ik vind het moeilijk om je advies te geven hierin! Ik denk dat je vooral moet doen wat je gevoel je ingeeft. Als het jullie helpt om een second opinion te vragen zou ik dat vooral doen. Als het je maar rust geeft zeg maar. Misschien heb je in de tussentijd al een beslissing genomen of is er meer duidelijk geworden. Hopelijk komt het goed! Sterkte!

5 jaar geleden

Heey dames ik ben der weer:) Bedankt voor jullie reactie, was even van de kaart moest goed nadenken de vader had namelijk weer contact opgenomen en ik weet het allemaal Niet zo goed, hij heeft een ander namelijk ook zanger gemaakt. Een groot soap serie zou dit kunnen zijn ondertussen! Anyway bij mij vaat alles goed goed hartjes doen het en ja buik begint een vormpje te krijgen:) qua werken ben klak Minder gaan werken. Ik heb namelijk een gebroken ruggenwervel gehad in het verleden en door de zwangerschap lijkt het wel of ik extra last begin te krijgen. Ik werk in de kinderopvang en aangezien daar veel bukken en tillen gedaan moet worden hebben mijn artse me geadvieseert om minder te gaan werken en ander werk aan te vragen. En nu ga ik kantoor klusjes doen voor twee dagen in de week. Verder ga ik met week 24 helemaal in verlof En over het geslacht gelukkig mag ik elke controle kijken vanwege de hartjes en afgelopen week hebben ze een kindje gezien ik hen waaaaanzinnig blij. Het word een meisje. Denk zelf dar de andere een jongetje word maar die laat zich nog even opzich zelf wachten .. 11 sep heb k de 20 weken echo die gaat anderhalf uur duren ik vind het zo spannend en leuk:):): twee kleine draakjes groeien en het is magisch om te zien:):):) En Simone hoi, loop jij niet sowieso bij een ziekenhuis ivm je verleden miskramen en tweeling zwangerschap? En ik zou je arts opbellen en vragen wat dat inhoudt en of je een second opini mag want ja je hebt wel recht op en denk dat je wel zekerheid en rust nodig hebt en absoluut geen stress! Succes Meid!

5 jaar geleden

Dit is trouwens mijn lievelings foto hier konden ze nog met de tweeen der op klein stapel bedje:)鉂わ笍鉂わ笍

5 jaar geleden

Reactie op simonemeester

Hi Kiekstra, Bedankt voor je reactie. Leuk om in contact te zijn met ander ...
Hee Simone, Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat alles goed gaat!

5 jaar geleden

Reactie op bogata

Heey dames ik ben der weer:) Bedankt voor jullie reactie, was even van de k ...
Hee Bogota! Welkom terug! Wat een moeilijke situatie met de vader van de kindjes. Hopelijk kom je eruit. Verder vandaag de 20 weken echo! Hoe is het gegaan?? Of moet het nog? Ik hoop voor je dat alles goed lijkt!

5 jaar geleden

Hallo allemaal, Hier nog een tweelingmama uitgerekend in februari! Ik ben nu 16 weken. We zijn super blij en trots. Mijn man is 2 jaar geleden erg ziek geweest en wisten daarom niet of het op de natuurlijk weg ging lukken. We zijn erg dankbaar dat dat gelukt is. Wat grappig ik werk ook in de kinderopvang. Ik werk 4 dagen en tot nu toe gaat het nog prima maar ben wel benieuwd hoe dat gaat met verlof enzo. Wat leuk al die tweelingmama鈥檚!