54 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hoe groot zijn de 4 flessen die hij drinkt?
210+7 Daarvoor 5x 180+6 ☺️

4 jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt 4 flesjes van 180+6 schepjes. Sinds een paar dagen en doet het er goed op. Voor de zekerheid het CB gebeld en die zeggen als ze het er goed op doet geen probleem.. je gevoel volgen is eig altijd goed.

4 jaar geleden

Van mij zat met 3 maanden ook al op 4 voedingen het CB zei dat ik 1 fles moest verhogen en nu krijgt hij 3 x 180 en 1x210cc hij is nu 19 weken

4 jaar geleden

Onze dochter (nu 18 weken) drinkt al sinds ze 3 maanden is nog maar 4x180 per dag en ze groeit er goed op. Kan dus makkelijk!

4 jaar geleden

Ik lees hier dat veel moeders ook flessen geven van 210+7. Ik gebruik nutrilon voeding, maar op de verpakking loopt het maar tot 180+6. Is dit bij jullie voeding ook het geval?

4 jaar geleden

Dat komt omdat je steeds de fles die afvalt verdeelt over de andere flessen. Zodat ze nog steeds dezelfde hoeveelheid binnen krijgen. Soms laat ze bij mij die extra cc's staan en dat is dan prima maar soms heeft ze echt de behoefte aan dat beetje erbij. Ik laat het haar zelf regelen.

4 jaar geleden

Onze kleine krijgt nog bv maar dan via de fles met jbpm. Hij is maandag 5 maanden en is sinds ruim een week van zichzelf van 6 naar 5x voeding gegaan 🤭 ik had het zelfs niet in de gaten *oeps*. Nu wil de kinderopvang de hoeveelheid voeding per keer verhogen omdat ze het idee hebben dat hij meer wilt... Dat wil ik eerst met cb bespreken, want hij groeit nu goed en wil niet dat hij teveel krijgt. Wellicht gaat hij door meer per keer te geven wel naar 4x uit zichzelf 🤔 wie weet hahaha

4 jaar geleden

Ik heb een grote eter denk ik ;) en hij geniet van de bv !!! Hij is 20 weken weegt 7kg100. Wij leven op zijn ritme er zijn geen vaste schema's, hij slaapt als hij goesting geeft en idem eten, drinken. De laatste weken merk je een beetje regelmaat en voorspelbaarheid in wat hij gaat doen. Momenteel zitten we aan 2 bv in de ochtend dan smiddags groentepap tussen de 100 en 200gr afhankelijk van de dag. Daarna in de namiddag fruitpap idem tussen 100 en 200 gr. En savonds clustert hij zijn voedingen en drinkt hij nog 2 keer aan de borst en 1 fles afgekolvde melk van 200 ML met twee schepjes rijstpoeder. Zo kan hij zijn nacht overbruggen en slaapt 8a 10 uurtjes.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 4 maanden krijgt volledige bv en komt nog om de 3-4 uur voor de borst. Daarnaast zijn we sinds twee weken begonnen met kleine hapjes. Per nacht verschilt het, maar ze komt 1 a 2 keer nog wel.

4 jaar geleden

Het hangt van het gewicht af zeiden ze bij cb tegen ons. Als ze ongeveer 6kg zijn en 4 mnd dan kunnen ze over op 4 voedingen, maar ieder kind is anders. Probeer het eens dan zul je zien of ze jet red. Zo deden wij jet met onze zoon ook.. Hij krijgt in principe nu 4 voedingen, tenzij hij de laatste voeding bijv om 18 of 19 uur krijgt, dan maak ik hen nog wel wakker, want dat vind ik te lang (hij krijgt tussen 6.30 en 7.00 uur zijn eerste voeding)

4 jaar geleden

De oefenhapjes moet je idd niet meerekenen, want dat zijn eerst maar 3 theelepeltjes als ze het al binnen krijgt.. de eerst hapjes gingen er bij ons gelijk weer uit haha.. Ze moeten wennen aan het eten van een lepeltje en de mondspieren trainen 😉