21 Reacties

3 jaar geleden

Dit kan niet van de tandjes komen. Bij tandjes hebben kindjes soms lichte koorts maar nooit meer dan 39 graden, dan is er iets anders aan de hand. Hopelijk is hij snel beter!

3 jaar geleden

Hier is ons dochtertje ook enkele dagen serieus ziek geweest van haar tandjes (39,6°C)

3 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Dit kan niet van de tandjes komen. Bij tandjes hebben kindjes soms lichte k ...
Ons dochtertje had tans ook 3 dagen hele hoge koorts, tandje door en koorts weg...

3 jaar geleden

Hier vorige week precies hetzelfde! Vanuit het niets (oké klein beetje snotneus) ineens sochtends klein beetje verhoging, binnen een uur gebeld door de opvang dat ze koorts had en rond de middag al 40 graden koorts. Had echt een zielig hoopje kind in mn armen, zo ontzettend sneu 😢 Dag erna ook nog koorts maar in ieder geval Max 39,4. Dagen erna elke dag beetje beter, gelukkig nu niets meer van te merken! Helaas ook geen tandje extra ofzo dus denk idd ook een virus. De assistente van de huisarts zei dat de hoogte van de koorts opzich bij jonge kindjes nog niet zo veel zegt, maar dat ze wel moeten reageren op aanhalen en troosten.. Heel veel beterschap met jullie kleine ventje en hoop dat ie snel weer opknapt! Liefs 😘

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn dochter was vorige week ook erg ziek, hoge koorts opeens. Het begon op een vrijdag en pas op zondag zakte de koorts. Ook hier bezoekjes aan de HA. Pas op maandag, bleek ze de 6de ziekte te hebben. Dit bleek uit uitslag ( je kon deze weg drukken). Ze heeft het vast van de opvang 🤷🏽‍♀️. Ook ik heb mij kapot geschrokken en was ook een beetje in paniek. Dus ik begrijp jouw gevoel volkomen. Mijn huisarts gaf aan dat het nu op deze leeftijd van alles kan zijn. Tandjes, verkoudheid, oorontsteking of 6de ziekte. Het is iedere keer maar weer afwachten wat ze heeft/krijgt. Ik vind het zo zielig voor haar. Ik wens jou veel veel sterkte toe en hoop dat hij onder jouw liefdevolle verzorging snel opknapt. X

3 jaar geleden

Al de hele week verkouden maar eergisteren en gister ook plotseling koorts 39.8 en vandaag gaat het iets beter maar ook ik voelde vandaag dat er 4 boven tandjes zijn doorgekomen. Denk toch dat dit er wel wat mee te maken heeft een ze eet ook slecht de laatste tijd.

3 jaar geleden

Reactie op Reina2020

Mijn dochter was vorige week ook erg ziek, hoge koorts opeens. Het begon op ...
Ah onze dochter had 2 weken terug ook paar dagen koorts, geen eetlust wel bv. Verder was ze okay,. Koorts hield op gelijk vlekjes en ja hoor, bij het opzoeken bleek ze ook 6e ziekte te hebben.

3 jaar geleden

Hier ook goed ziek geweest van tandjes, niet zoals jij beschrijft maar wel koorts van 39,8. Mijn moeder vertelde dat ik dat ook altijd had toen ik baby was, dus zal wel in de familie zitten of zo

3 jaar geleden

Onze meid heeft 39,9 koorts gehad. Direct naar de dokter, zij dacht eventueel blaasontsteking of tandjes. Medicatie gehad en een dag later was het weg.

3 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Dit kan niet van de tandjes komen. Bij tandjes hebben kindjes soms lichte k ...
Zoiets was ik inderdaad al bang voor. Hij lijkt gelukkig wat op te knappen. En hopelijk doet een goede nachtrust wonderen. Gelukkig zijn wij mamas net knuffelbeertjes als onze kleintjes ziek zijn dus liefde krijgen ze dan genoeg! Hoop ook snel dat die wat opknapt verder! Gelukkig drinkt die wel tamelijk goed en eten ook wel oke!

3 jaar geleden

Reactie op MieVG

Hier vorige week precies hetzelfde! Vanuit het niets (oké klein beetje snot ...
Ja is zo zielig.. anders wou die van alles en kon die niet stilzitten en gister was het aan een stuk door knuffelen en niks willen. Zo ellendig als je eigen kindje niet zichzelf is!

3 jaar geleden

Reactie op Reina2020

Mijn dochter was vorige week ook erg ziek, hoge koorts opeens. Het begon op ...
Alles was gecheckt oortjes waren mooi schoon ect! Dus was een groot raadsel. En de koorts zegt inderdaad weinig over de ernst van het virus of wat het ook mag wezen. Konden die kleintjes af en toe maar praten🙈 een ziek kindje is en blijft pijn doen aan je moeder hart. Was net alsof ik weer last had van kraammanden zoveel tranen vloeiden er😔 hopelijk knapt die indd snel weer op!

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Onze meid heeft 39,9 koorts gehad. Direct naar de dokter, zij dacht eventue ...
Oh dat is wel fijn dat de medicatie aanslaat en het weg is. Blaasontsteking komt denk ik ook sneller voor bij meisjes als bij jongetjes. Hij plast als een malle en het ruikt niet ofzo. Die kleintjes zijn ook zo vatbaar voor alles

3 jaar geleden

Onze dochter was ook ineens heel ziek met hoge koorts. Toen de koorts zakte kreeg ze ineens allemaal vlekjes. Waarschijnlijk de 6de ziekte gehad. Misschien is dat het wel?

3 jaar geleden

Bij onze zoon kwamen er 4 boventanden tegelijk uit. Heeft 2 dagen koorts gehad en sliep amper. 2 nachten rondjes aan t rijden geweest. Enige optie om hem stil en in slaap te krijgen. Arme jongen

3 jaar geleden

Reactie op Neryase

Onze dochter was ook ineens heel ziek met hoge koorts. Toen de koorts zakte ...
Gaan inderdaad zen huidje in de gaten houden!! Hadden al even gegoogled wat 6e ziekte precies was! Zou wel fijn zijn als je weet waar het weg komt!

3 jaar geleden

Reactie op Noukos

Bij onze zoon kwamen er 4 boventanden tegelijk uit. Heeft 2 dagen koorts ge ...
Aah gatsie!! Hopelijk heeft die er nu minder last van en is het snel weer lekker spelen ect!. Zo sneu als je weinig kan doen voor ze.

3 jaar geleden

Hier ook de zesde ziekte in combinatie met een tand. Eerst hoge koorts 40,9 . Paar dagen later ineens weg toen kwamen de vlekjes .

3 jaar geleden

Hier met 7 maanden in eens hoge koorts (bleek uiteindelijk een blaasontsteking te zijn) en geen tandjes.

3 jaar geleden

Hier werd onze dame woensdag erg ziek. Werd gebeld door de opvang dat ze in kwartier tijd van happy naar ziek met koorts ging. Ze was al ruime week niet fit. Die nacht ging het slechter; hoge koorts, snelle ademhaling. Blijkt een oorontsteking en beginnende longontsteking te hebben! Zijn nu 3 dagen met antibiotica bezig en pas nu het idee dat ze iets begint op te knappen!