9 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje had een allergische reactie op de medicatie bij z’n oorontsteking, ik ben met hem naar de huisartsen post geweest en die bevestigde dat. Waren licht gekleurde vlekjes, lichte bultjes. Anders even door de dokter naar laten kijken? Wij moesten toen accuut stoppen met de medicijnen

3 jaar geleden

Bij de 6e ziekte komen de vlekjes ook op rug/borst. En als de vlekjes direct optreden na zakken van koorts heb je grote kans dat het de 6e ziekte is. Onze dochter is er net vanaf, heeft 4dgn tot bijna 41gr. koorts gehad, en nadat ze weer op eigen temperatuur was, zette direct de vlekjes op. Deze waren met 2dgn weer weggetrokken.

3 jaar geleden

Klinkt inderdaad als de 6e ziekte maar ik zou voor de zekerheid gewoon de huisarts bellen dan heb je in ieder geval deskundig advies😄 beterschap met je dochter❤

3 jaar geleden

Onze zoon kreeg na 1,5 dag antibioticakuur ook huiduitslag. Hij had uitslag op zijn buik, rug en gezicht. De koorts was toen ook weg. Wij moesten ook direct stoppen met de antibioticakuur. Gelukkig had het al genoeg gedaan en was de oorontsteking over aan het gaan. Ik zou even overleggen met de huisartsenpost.

3 jaar geleden

Even een handige site om te zien hoe de uitslag er uitziet bij de 6de ziekte https://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/mtxt/MaculopapuleuzeKinderziekten.htm

3 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Even een handige site om te zien hoe de uitslag er uitziet bij de 6de ziekt ...
Dank u wel. Dit is een hele handige site. We hebben de huisartsenpost gebeld. We moeten nog even doorgaan met de amox en kijken hoe het gaat. Bij verergering van de klachten, of als ze ineens gaat krabben dan moeten we meteen bellen. Ze twijfelen net als ons tussen de 6e ziekte of huiduitslag van kuurtje. Ze lijken qua uitslag helaas allebei enorm op elkaar.

3 jaar geleden

Heel veel mensen zijn allergisch voor amoxi!! Ik dus ook. Let ajb op. Zelf mag ik het ook nooit meer hebben. Ik zat ook helemaal onder. Ik hoop voor de kleine dat dat het niet is. De jeuk is ondragelijk.

3 jaar geleden

Hier had ik het per ongeluk nog een keer voorgeschreven gekregen.

3 jaar geleden

Reactie op djazz

Hier had ik het per ongeluk nog een keer voorgeschreven gekregen.
Jeeh, wat heftig zeg. Krijg al jeuk als ik het zie. 😅 onze kleine meid zie ik gelukkig (nog) niet krabben.