41 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Onze meid is 5,5 maand oud en zit ook nog gewoon op 5 voedingen...
Dus het is gewoon normaal iedere baby is anders en ga het wel proberen maar als het niet lukt dan lukt het niet ze moet wel genoeg voeding binnen krijgen, cb vind dat ze nu alvast moet gaan wennen aan de hapjes en langzaam aan minder flessen.. Maar ik vind het belangrijker dat ze gewoon haar melk binnen krijgt bedoel dit zijn tog nog oefen hapjes 😅

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Gelukkig :-) laat je niet gek maken door het consternatiebureau!
Nee doe ik ook zeker niet iedere baby is anders naar de 5 voedingen toe is me wel gelukt door de late avond fles eraf te halen en ze sliep gewoon lekker door maar 4 voedingen is maar net of zij er zo lang tussen kan laten en genoeg drinkt..

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Nee doe ik ook zeker niet iedere baby is anders naar de 5 voedingen toe is ...
Ik geef borstvoeding dus dat is weer anders, maar hier ook vaak nog 5 voedingen hoor overdag. En ik pak onze dochter sinds kort weer voor een late voeding omdat ze slecht drinkt op de opvang 😅

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik geef borstvoeding dus dat is weer anders, maar hier ook vaak nog 5 voedi ...
Heel fijn dat je nog borstvoeding geeft! Ahh dat zal wel wennen zijn voor haar waarschijnlijk, helaas kwam ik niet verder dan 2 maanden al had ik het heel graag gewild voor haar maar door me menstruatie liep me melk heel erg terug helaas 😓

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik geef borstvoeding dus dat is weer anders, maar hier ook vaak nog 5 voedi ...
Ik heb ook nog 5 voedingen en laatst bij cb geweest en die zij om de 3 a 4 uur een voeding is goed. Ene keer zal hij eerder komen en andere keren zal hij tot 4 uur volhouden zei ze. Toch wel raar dat kv en bv zoo van elkaar afwijken 🤔

4 jaar geleden

Ik kan je niet helpen met tips (geef bv en zit nog op 7 of 8 per dag) maar niks moet hoor! Proberen kan natuurlijk, maar het verschilt per kindje wat het beste is :)

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Heel fijn dat je nog borstvoeding geeft! Ahh dat zal wel wennen zijn voor h ...
Ahh jammer dat je graag wilde maar dat het niet meer ging... 🙌

4 jaar geleden

Ik zou gewoon wat meer geven. Maar hier ook af en toe nog 5 flesje hoor. Gewoon doen at voor jullie goed voelt, je moet helemaal niks. Bij mij bij CB zeggen ze er niks over.

4 jaar geleden

Ik vind het zo raar dat een cb dat zegt. Bij mijn cb doen ze dat echt niet. Hun zeggen alleen maar van luister naar je kind noem maar op... Maar mijn zoontje krijg 3x180 en 1x210, maar hij krijgt ook groente en fruit. Eerst zat ik nog op 150 en echt 6 voedingen maar niet de hele fles op en ineens had hij behoefte aan meer dus ben 180 gaan geven en toen ineens over naar 4 voedingen!

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik vind het zo raar dat een cb dat zegt. Bij mijn cb doen ze dat echt niet. ...
Had het een beetje te snel getypt mijn fout ze heeft niet gezegd moet hoor maar meer gewoon proberen en wat niet gaat dat gaat niet.. Wanneer krijgt je zoontje de fles van 210 ml? Ik heb wel het idee dat ze nu meer wil drinken ze krijgt idd ook al fruit en groente hapje 😊 ik had 6 voedingen met 150+5 en nu al een hele poos 5 voedingen met 180+6. Ze laat er alleen nog altijd 3 uur tussen Als ik op half 8 uit komt met de laatste fles geven slaapt ze heerlijk door tot 9 uur wil dat er wel in houden haha 🙈

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Had het een beetje te snel getypt mijn fout ze heeft niet gezegd moet hoor ...
Oh haha ik vond het al zo raar🙈 Jaa precies, nou hij krijgt zijn flessen wel om de 4 uur. Die van 210 in de avond, omdat ik echt merk dat hij daar behoefte aan heeft, niet om hem door te laten slapen, zoals veel mensen wel doen. Maar slaapt ze overdag een beetje, dat heeft bij ons ook verschil gemaakt. Toen hij overdag meer en beter ging slapen, werd het drinken en de tijd ertussen ook beter!

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Oh haha ik vond het al zo raar🙈 Jaa precies, nou hij krijgt zijn flessen ...
Dat is wel fijn alleen ze heeft nog nooit 10/15 min over een fles gedaan heeft een hele fles al in 6 min op kan het niet rekken.. Dus waarschijnlijk heeft ze daarom ook sneller honger, ze komt hier altijd standaard om de 3 uur. Slapen overdag is altijd 45 min nooit langer helaas

4 jaar geleden

Wij geven flesvoeding op verzoek (dochter van 5.5mnd), wat een beetje zo gegroeid is vanuit de borstvoedingsperiode. Nu krijgt ze soms 5, soms 6 flessen waar ze 150 tot 200 uit drinkt. Na dit allemaal te lezen denk ik dat we misschien ook eens over moeten op een soort schema, om het wat beter in de gaten te kunnen houden. We geven nu gewoon wat ze zelf graag wil drinken (groeit overigens al maanden perfect op de gemiddelde lijn). Wat doen jullie ‘s nachts? Geven jullie ook nog wat voeding als ze niet in slaap komen? En tel je dat dan mee qua flessen?

4 jaar geleden

Ons zoontje van 5 maanden krijgt 5 flessen. De laatste is om 22 uur en die zijn we nu aan het afbouwen. Langzaam steeds minder geven. Elke dag iets eraf.. Zijn van 180ml naar 90 gegaan in 1.5 week tijd.

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Dat is wel fijn alleen ze heeft nog nooit 10/15 min over een fles gedaan he ...
Babys maken meerdere slaap cyclussen door. Deze duren ongeveer 50 min. Probeer haar de volgende x te laten liggen, ook al begint ze bijv te huilen. Kans is groot daar ze weer in slaap valt

4 jaar geleden

Kom net terug van het cb en geef ook nog 5 flessen. De laatste bouwen we af, dus schepje minder voeding. Ze zeiden als hij er nog steeds voor komt, kan je het gewoon geven. Hij is 8 kilo en bijna 5,5 maand.

4 jaar geleden

Vandaag bij cb geweest. Onze zoon is nu 6900 gr en volgende week 5 mnd. Ik vertelde dat hij 4x 200cc krijgt, maar ik moet het nu opschalen naar 4x 230cc of 4x 200 met hapjes. Dus ipv afbouwen, moeten wij weer terug naar 5 flesjes, of meer cc, of met hapjes

4 jaar geleden

Ik vind het zo wonderlijk dat consultatiebureaus zich zo bemoeien met hoeveel een kind krijgt. Onze dochter drinkt aan de borst tussen de 500 en 600 ml per dag, denk ik, en doet het er super op. Ze groeit prima. Scheelt dat nou zoveel qua voedingswaarde vergeleken met melkpoeder? Of zitten verpleegkundigen niet veel te veel naar gemiddelden te kijken en kindjes daar naartoe te dwingen?

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik vind het zo wonderlijk dat consultatiebureaus zich zo bemoeien met hoeve ...
Van kv mag je niet teveel binnen krijgen. Dat is het verschil. En toen ik bv gaf vond de verpleegkundige ook dat ik maar langer moest rekken want hij “groeide te hard”. 🙄🤦🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Van kv mag je niet teveel binnen krijgen. Dat is het verschil. En toen ik ...
Dat je niet te veel mag geven is me bekend, maar als een kindje met KV 600 cc drinkt op een dag is dat wel een probleem maar met BV niet. Vind ik toch wel opmerkelijk.