Hey, ik heb een vraagje. Ons dochtertje is nu 5 maand en ik geef nog steeds borstvoeding. Sinds 3 weken geven we nu ook groentenpap, maar vaak kolf ik dan ook af. Ik had geleerd dat je zeker om de 6u moet afkolven om je productie goed op gang te houden, echter vraag ik me af of ik niet beter zou afbouwen. Ik ben sedert vorige week opnieuw beginnen werken en nu is het nog kalm en kan ik met gemak 2 keer kolven (ong om de 3 uur zoals het zou zijn als ons dochtertje zou drinken), maar als het eenmaal drukker wordt, gaat dat moeilijker worden.
Eerder voor mijn gemoedstoestand daar ik in de zorg sta en dan mijn collega's "in de steek" zou moeten laten om te gaan kolven.
Maar mijn man zegt dat het wel mijn recht is en dat het het beste is voor onze dochter om borstvoeding te blijven geven en eventueel die afgekolfde melk te sparen voor later als mijn productie echt op is. Hij heeft redelijk wat last van eczeem en allergieën en ze zeggen dat borstvoeding dit goed helpt te voorkomen. Ik ga sowieso borstvoeding blijven geven tot ze 6 maand is.
Wat denken jullie?