12 Reacties

4 jaar geleden

Volg even.. hoe oud is je kleine?

4 jaar geleden

Hier hetzelfde mijn kleintje is nu 8,5 maand maar drinkt ook nog 4 flesjes. Ik geef nu tussen 15:00-16:00 een tussendoortje en het flesje wat ik dan geef maak ik 150+5schepjes. Zo krijgt ze al minder en ga ik over een poosje stoppen met die fles en een groter tussendoortje geven.

4 jaar geleden

Hier is ze 8mndn en al een poosje op 3flessen, ze krijgt wel 210+7. Daarnaast eet ze fruit, brood en haar groenten.

4 jaar geleden

Hier op 3 flesjes per dag ruim 8mnd. Opstaan flesje 150+5 rond half 10 groot fruithap ( hele banaan of ander fruit of een groot potje fruithap) rond half 1 1 boterham met 90+3 flesje rond 15 uur een tussendoortje ( meestal lange vinger of 2 baby koekjes) rond kwart over 5 van de pot maaltijd met toetje, rond half 7 nog flesje 150+5 die laat ze soms de helft staan. Voorlopig bouw ik nog niet verder af, ze kan de tuit fles nog niet lekker handelen en wat enzo vindt ze niks en ze moet wel genoeg vocht binnen krijgen. Succes

4 jaar geleden

Hier krijgt hij nog 3 flesjes, 1x 150 +5 1× 90+3 en 1x 180+6 Daarnaast, fruit, avond maaltijd en 1 boterham:) Bij ons is het eigenlijk vanzelf gegaan. En Sylvester doet het er heel goed op

4 jaar geleden

Onze dochter zit sinds ze 6.5 maand is op 3 flessen, wij hebben de fles van 16:00 er afgehaald en haar brood gegeven omdat ze wel iets moest hebben wat haar maagje goed vulde en toen later heb ik het brood moment naar 12:30 verplaatst. Haar schema is nu: 9:00 fles 180+6 10:30 fruit hapje 11:00 dutje 11:45 wakker 12:30 brood 13:45 fles 180+6 14:30 dutje 15:45/16:00 wakker 16:15 brood korstje als tussendoortje 17:15 groente hapje 19:30 fles 210+7 20:00 naar bed

4 jaar geleden

Hier ook 8.5 maand en 4 flesjes... ze eet de hele dag door en is nog steeds best wel dun. Ik geef in fe middag wel een kleiner flesje, maarja dat ene schepje zet ook geen zoden aan de dijk. Maar een vriendin van mij is CB arts en die deed er eigenlijk wel relaxed over en vond het niet zo'n probleem!

VRIEND

4 jaar geleden

7 maanden en 4 flessen. Zijn de fles van 15.30 aan het afbouwen. Als ze honger heeft krijgt ze een tussendoortje of nog wat fruit oid. Madame lust geen tarwepap, dus bij ons nog rijstebloem. Wat ik binnenkort ga afbouwen. De tuitbeker kauwt ze alleen maar op, dus heb ik een difraxfles met speenmaat S voor water/thee tussendoor. Dat gaat wel redelijk. 7.30 210cc 7schepjes 11.30 150cc 5 schepjes 12u boterham 14u fruithap 15.30 150cc 5 schepjes 18u groente 19.30u 210cc 6 schepjes 2 rijstebloem Als ik merk dat ze blijft vragen om melk, geef ik niet toe,maar bied wat anders aan als de melk wat gezakt is. Werkt tot nu toe goed. Ze weet ondertussen wel dat op echt op is.

4 jaar geleden

Hier bijna 8 maanden en zitten nog op 4 flesjes. We hebben geprobeerd de fles van 16:00 weg te laten maar dat ging niet, het tussendoortje was denk niet groot genoeg om het te vervangen. Ik vind het lastig wat dan een goed tussendoortje is😅

4 jaar geleden

Ons zoontje dronk ook teveel volgens cb. Had eerst nog 5 flessen.. nu hebben we die van 11.00 eraf gehaald en vervangen door groot potje fruit van 200 gr deze gaat helemaal op. Brood en stukjes zijn nog geen succes. Zodra dit goed gaat ga ik de fles van 18.00 vervangen door yoghurt of iets anders krijgt die dan als toetje na warme hap. En dan voegen wij broodje ook ergens toe! Hij komt nu momenteel nog steeds om 07.00 7.30 voor fles en slaapt door. Dus zodra hij die vaker laat vallen zal ons schema ook helemaal veranderen. En ons zoontje is 7.5 maand en ook wel een beste van bijna 10 kilo Gewoon doen wat goed voelt =) ze laten vanzelf meer en meer staan. Fles van 18.00 hebben wij schepje minder gedaan en hij laat alsnog wat staan.

4 jaar geleden

Reactie op Lianne Finke

Volg even.. hoe oud is je kleine?
Vandaag 8 maanden..

4 jaar geleden

Thnx voor alle reacties! Heel verschillend lees ik wel.. gaan gewoon langzaam die van 15 uur afbouwen.. en dan inderdaad goed tussendoortje en optijd z'n avond eten denk ik die krijgt hij nu erg laat