11 Reacties

3 jaar geleden

Hier is ze zelf vaak heel erg afgeleid: kijkt rond, begint met haar handen te spelen... Ik doe soms alsof de lepel een helikopter is voor aandacht. Of hoe bedoel je?

3 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Hier is ze zelf vaak heel erg afgeleid: kijkt rond, begint met haar handen ...
Ik bedoel meer dat hij afgeleid moet zijn om eten naar binnen te krijgen... duwt het anders constant weg! Tot frustatie van mij toe

3 jaar geleden

Herkenbaar. Hier wisselend. Soms de hele maaltijd de volle aandacht voor het eten. De andere keer soort frustratie maar met afleiding hapt hij door.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, wij zetten vaak een filmpje aan op de telefoon en dan kan ze haar aandacht erbij houden. Volgens het cb hebben meer kindjes dat. Als ze straks oud genoeg is kun je uitleggen dat ze eerst moet eten en daarna weer mag spelen of tv mag kijken.

3 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Hier hetzelfde, wij zetten vaak een filmpje aan op de telefoon en dan kan z ...
Oooh fijn dat we niet de enige zijn. Inderdaad met filmpje op telefoon heeft hij het zo op! Maar ik dacht is dat wel goed?

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Alles is interessanter dan eten. Maar filmpjes doen we liever niet, bij uitzondering soms een tiktak aflevering..

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Eerste 4 happen gaan heel snel, dan afgeleid. Ik geef dr dan een rammelend speeltje en dan gaat de mond af en toe open terwijl ze volle aandacht heeft voor het speeltje en niet echt het eten. Is af ej toe wel goed opletten dat ze niet speeltje met lepel en al met dr handen weg maait haha. En bij ons helpt het als wij ook eten. Want als papa en mama eten, dan wil een baby vaak (hetzelfde ) eten

3 jaar geleden

Herkenbaar. Ik leg altijd een beetje eten op zijn tafeltje (stokke tripptrapp) en daar speelt hij dan mee, voelt de structuur enz.. terwijl hij ook gewoon rustig eet.

3 jaar geleden

Hahahahaha ik lees dat we niet de enige zijn... thank godddd Hier idem. Ik steek telkens snel een lepeltje naar binnen als ze haar mondje opent om het speelgoed in haar mondje te steken. Maar vraag me wel af of dit de bedoeling is... Gevoelsmatig heb ik toch het idee dat ze intrinsiek motivatie moeten hebben om te willen eten. Dus zelf echt het mondjenopenndoen. Maar verlies dan alweer snel vertrouwen daarin omdat het dan avond op avond is dat het mondje dichtblijft... Ik wil haar grenzen respecteren, maar voel ook een onzekerheid of ze genoeg gestimuleerd wordt en of ze voldoende dan binnen krijgt aan voedingsstoffen. Moet er wel bij zeggen dat mijn karakter nogal ongeduldig kan zijn en snel uit angst kan handelen....

3 jaar geleden

Ik laat mijn dochter zelf het eten ontdekken en opeten. Zo eet ze precies zoveel ze zelf wilt en ontwikkelt ze haar motoriek ook nog eens goed! Dingen zoals yoghurt voer ik haar wel, enkel als ze zelf haar mondje opent. Als ze dat niet meer doet stop ik met voeren en mag ze zelf nog even met de lepel aan de gang.

3 jaar geleden

Wij hebben ook hetzelfde hoor!! Vaak probeer ik zover mogelijk zonder filmpje. En als echt moeilijk wordt ga ik of gek doen of zet een filmpje aan! Dit omdat ik weet dat hij wel zin heeft maar zich snel verveelt in de kinderstoel! Dit is ook zo op zen speelkleed als hij zich verveelt begint hij te piepen en dan pakken we hem even op en dan is het klaar.