4 Reacties

één jaar geleden

Hier ook precies zo, ontzettend lief en slim mannetje. Maar kan zo om gaan in duwen, bijten etc. en afgelopen week zelfs gehoord dat hij met nog een aantal kinderen elkaar gingen bijten en ook nog eens behoorlijk hard. Ik wacht het nog even af omdat ik hoop dat dit een fase zal zijn , want daarin tegen kan hij ook zo ontzettend lief spelen met andere kinderen. Dit is sinds een maandje gaande hij is ook van feb 2020

één jaar geleden

Ik blijf maar zeggen dat het een fase is! In feb wordt ze 3. Aan de ene kant heel zorgzaam, andere kids helpen en andere moment duwt ze iemand omver of gaat ze iemands neus bijten. Kom ik haar ophalen en hoor ik nou vandaag heeft ze niemand geslagen, ze had een goede dag. Zodra ze met haar emoties om kan gaan zal het wel over gaan. Ik ben nu met haar gevoelens aan het oefenen om deze te benoemen. Ze kan nu vertellen of ze boos, verdrietig, blij of verlegen etc voelt.

één jaar geleden

Ons zoontje van 2.8 jr (ook februari jarig) doet dit niet bij andere kinderen. Wel vindt hij het leuk om papa en mama te schoppen bij het verschonen. En ondertussen lachen ook al zeggen we dat het pijn doet en dat hij het niet mag doen. Net was hij ook weer bezig en omdat ik een beetje op mijn tandvlees loop, heb ik hem toen een klap in zijn gezicht gegeven. Hij schrok er erg van, en ik ook. Meteen huilen, allebei. Want ik wil dit niet doen. Maar soms zijn ze zo fucking irritant dat ik echt mijzelf moet beheersen. Ik wil hem niet slaan.... Ik denk dat ik een beetje afdwaal....sorry Ik denk en hoop dat het een fase is, waarin ze de wereld op deze manier ontdekken en kijken hoever ze kunnen gaan

één jaar geleden

Als mijn dochtertje driftig word gaan we naar buiten en blazen we de wolken weg. Dit werkt voor haar afleidend en doordat ze diep ademhaalt trekt de spanning uit haar lijfje en word ze rustig. Eigenlijk net als dat we zelf even rustig adem moeten halen als we boos zijn. Bij ons werkt het, voor nu….