36 Reacties

4 jaar geleden

Hallo Anna, Ik ben ook alleenstaande mama, alleen was het bij mij een bewuste beslissing, dus mijn situatie is iets anders, maar ik sta er ook wel alleen voor. Dat is inderdaad soms zwaar, je hebt nooit echt even rust. Mijn ouders staan wel altijd paraat om in te springen maar ik ben niet de beste om zaken los te laten. Gelukkig is mijn zoontje van 20 weken niet de moeilijkste. Uiteraard zijn er altijd wel eens momenten dat ik graag eens zou uitslapen of dat ik nog een stapel dingen in het huishouden moet doen en meneer net dan beslist geen zin te hebben in een dutje of toch liever in mama haar armpjes ligt. Anderzijds, zoals je zegt, zijn alle lachjes voor mij en kan niemand hem van mij afnemen. Soms mis ik wel iemand om die eerste verwezenlijkingen mee te delen maar daarvoor bestaat whatsapp 😜 Ik hoop dat je een goed kring van mensen waar je terecht kan voor raad, steun, occasionele babysit zodat je af en toe ook even op adem kan komen... Beter af en toe een me-moment inplannen dan op in storten staan Sterkte 💐

4 jaar geleden

Hoi Anna, Ik vind het heel vervelend voor je. Gelukkig ben je er nog nu je dochter zo klein is, optijd vanaf. Ik kan niet met je mee praten, alleen meevoelen. Vind het erg k** voor jullie beiden. Ik kan alleen maar zeggen heel veel succes en volg je gevoel bij alles. Als jij gelukkig bent, is zij gelukkig, en andersom ook. Succes!!

4 jaar geleden

Hoi Anna. Ook ik ben sinds 2 maanden er helaas alleen voor komen te staan. Mijn zoontje is nu 22 weken. Ik vind het vooral emotioneel best zwaar. Juist alle nieuwe dingetjes die hij doet niet met iemand te kunnen delen. Bijvoorbeeld sinds een weekje kan hij omrollen en dat vond ik eenzaam moment, omdat ik dat alleen meemaakte. Voor de rest hij is een superlief en vrolijk en makkelijk mannetje. Dus daar heb ik zoveel mazzel mee En ja ik hoef hem met niemand te delen :). Ik zou het ook leuk vinden om contact te hebben met alleenstaande moeders om ervaringen en tips te kunnen delen.

4 jaar geleden

Hoi Anna, hier ook een alleenstaande mama. Al sinds ik 4/5 maanden zwanger ben. Een weloverwogen keuze waar ik nog steeds achter sta ondanks dat het inderdaad af en toe pittig is. En jammer om bepaalde momentjes niet te kunnen delen met iemand. Maar ik denk hetzelfde als jij; ook alle liefde is voor mij. Heel mooi is dat! Ook ik zou het fijn vinden om met andere mama's in contact te komen 😊

4 jaar geleden

Hoihoi,, mijn zoontje is 5 maanden en ben ook alleen al sinds mijn zwangerschap. Misschien een leuk groepje starten ?

4 jaar geleden

Als er mama's in de buurt van Bodegraven wonen en je hulp wilt, play date, een x op pad of een luisterend oor wilt let me know ook al ben ik niet alleen😉

4 jaar geleden

Mag ik met alle respect aan mama's vragen of je zomaar weg kan gaan en je kind weg kan houden bij de vader of is het zo dat de vader zelf ook afstand heeft genomen?

4 jaar geleden

Reactie op szns

Mag ik met alle respect aan mama's vragen of je zomaar weg kan gaan en je k ...
Deze 'papa' heeft na mijn besluit om uit elkaar te willen gaan, laten weten dat hij alle contact wilt verbreken en zijn zoon ook niet wilt leren kennen. Tot op de dag van vandaag nooit meer iets gehoord.

4 jaar geleden

Ik ben ook alleen

4 jaar geleden

Reactie op szns

Mag ik met alle respect aan mama's vragen of je zomaar weg kan gaan en je k ...
De papa komt af en toe langs, zegt dat hij haar mist en vaak wil zien echter 9 van de 10 keer komt hij niet opdagen.

4 jaar geleden

Reactie op XxPatricia

Hoihoi,, mijn zoontje is 5 maanden en ben ook alleen al sinds mijn zwangers ...
Lijkt me fijn een groepje hoe kunnen we dat aanpakken?

4 jaar geleden

Ook hier een alleenstaande mama, na 12 weken zwangerschap vond de (vader) dat het niet echt in zijn leven paste... nu een hele trotse mama van een zoon van 21 weken. Soms zeker pittig maar stiekem wel trots op ons 😊

4 jaar geleden

Wat een heftige verhalen, mama's. Lijkt me zeker niet altijd makkelijk. Veel liefs voor jullie!

4 jaar geleden

Hier ook een alleenstaande mama, van een prachtige dochter van 5 maanden. Tijdens de zwangerschap had hij al zijn twijfels. Hij heeft nogal moeite om zich aan te passen en is nog niet klaar voor een kind. Is nog teveel met zichzelf bezig en zag uiteindelijk een kind toch niet zitten. Het contact is er nog wel en het contact met zijn ouders is gelukkig ook gewoon goed en daar gaat ze ook gewoon naartoe. Woensdag komt papa voor het eerst een uurtje oppassen zodat ik kan gaan sporten. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

4 jaar geleden

Echt respect voor jullie! Jullie zijn met recht supermama's❤

4 jaar geleden

Hier ook een alleenstaande mama van 2, sinds ik 8 maanden zwanger was van de tweede. Was ook een bewuste keuze en ik merk dat ik het erg prettig en rustig vind om zelf de tijd in te delen en dingen zelf te kunnen bepalen. Ja, het is soms zwaar en moeilijk omdat je graag anders had gewild, maar soms is het ook gewoon beter om het alleen te doen

4 jaar geleden

Lijkt me fijn een groepje hoe kunnen we dat aanpakken?
Je zou eventueel je FB of Instagram hier kunnen achterlaten en mensen die willen, kunnen je dan in een privebericht hun tel.nr sturen om zo via Whatsapp een app-groepje aan te maken. Is maar een idee :-)

4 jaar geleden

Lieve alleenstaande mama's heb veel respect voor jullie. Ik heb wel een man maar heeft een eigenbedrijf hij gaat smorgens om 6.00 weg en komt vaak 21.00 thuis werkt ook 7 dagen in de week.Ik heb ook geen familie die mij steunt of helpt. Dus begrijp jullie hoe zwaar het is. Ik heb gelukkig een hele makkelijke baby van 5 maanden. Zou het ook leuk vinden om met mama's in contact te komen. Fijne avond power mama's

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Je zou eventueel je FB of Instagram hier kunnen achterlaten en mensen die w ...
Op Facebook ben ik te vinden als Anne-Co Struijk. Wie wil stuur me een berichtje

4 jaar geleden

Ik ben ook een alleenstaande moeder van een zoontje van 5 Maanden, ik ben zelf weggegaan in de tweede week van mijn kraam week, omdat ik er achter kwam dat dit 't beste was voor mij en me zoontje dan bij een narsistische man te blijven..