6 Reacties

2 jaar geleden

Hier zwaait ze ook en zegt ze "dada" als ze onze hulp niet nodig heeft. Bijv als ze zelf het bekertje wilt vasthouden.. weet niet of dit vergelijkbaar is?

2 jaar geleden

Ja! Dit doet mijn dochter ook.. nu weer een stuk minder, maar volgens mij komt het omdat door een sprongetje. Ze praat nu opeens weer een stuk beter en ze heeft ook ontdekt dat ze er zelf invloed op heeft wat er gebeurt dus dat ze dingen kan weigeren bijvoorbeeld. Eigen mening is begonnen vrees ik...... ;) Als ze moe/hongerig/overprikkeld is was het erger

2 jaar geleden

Erg herkenbaar! Mijn dochter geeft haar voorkeuren heel nauw aan en begint korte zinnen te communiceren. Helaas behoort 'Mama weg' ook tot een van haar favorieten als ze van mij niet haar zin krijgt. En ook als ze perser door papa naar bed gebracht wilt worden. Ze wordt dan door mijn man streng toegesproken dat ze het niet mag zeggen. Soms werkt het en soms niet.

2 jaar geleden

Hier is het "nee", als ze iets niet wilt, zwaait ze met haar armen het voorwerp weg en zegt ze dus "nee". Het is zo erg dat ze het soms in haar bedje ook zegt, terwijl daar niemand is :-/ Ik denk/hoop dat het inderdaad een fase is, het ontdekken dat ze invloed hebben op gebeurtenissen. Ik heb echter ook gelezen dat ze het niet altijd menen en je het dus soms best wat later nog eens vraagt bv wil je chocolade? "Nee", terwijl ze het wel willen. Ze doen dit blijkbaar om de reactie te zien en niet zo zeer omdat ze het echt niet willen.

2 jaar geleden

Mijn dochter zegt nu overal nee tegen als ze iets niet wilt of schudt haar hoofdje

2 jaar geleden

Hier is alles "op" of "klaar" 😀😃