Hoi allemaal,
Nooit eerder een topic geplaatst, maar nu toch op zoek naar herkenning en hopelijk een gouden tip.
Onze dochter is in februari 3 geworden. Om ons heen zijn alle kinderen van haar leeftijd zindelijk, maar onze dochter wil niet. Ze geeft heel goed aan als ze moet plassen of poepen, maar als ik vraag of we dat even op potje of wc doen, schreeuwt ze gelijk "nee!"
Afgelopen weekend dacht ik smiddags: we doen haar luier even af, dan kan ze even buiten spelen zonder en leg ik uit wanneer ze naar het potje gaat. Maar toen ze het potje zag, begon ze al te huilen dat ze er niet op wilde. Luier uitgedaan, maar de onderbroek kreeg ik niet aan. Ze zag de bui hangen dat ze geen luier kreeg en raakte volledig in paniek: gillen, krijsen, huilen, schoppen. Ze was helemaal overstuur, ze moest en zou een luier aan.
Ik denk dat ze angst heeft voor het potje en de wc. Maar ik weet echt niet waarom. Er is (volgens mij) nooit iets vervelends gebeurd hiermee.
Ik wil haar heel graag helpen, maar als ze er zo verdrietig van wordt, durf ik er bijna niet over te beginnen. Heb ook al beloningen geprobeerd, maar het doet haar niks. Het cadeautje moest ik maar weer naar de winkel brengen, zei ze.
Normaal kan ik bij vriendinnen veel vragen, maar daar komt nu niet zoveel uit omdat het bij hun kinderen haast vanzelf lijkt te gaan.
Iemand die dit herkent?
Een gouden tip misschien?