26 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook hetzelfde.. Tros tomaatjes, snack, pasta zonder saus, komkommers, rauwe paprika, zalm, krokante Kippenbouten en elk soort fruit eet ze graag.

2 jaar geleden

Ik volg even mee 😊 hier precies hetzelfde de potjes gaan er zo makkelijk in terwijl ze van het vaste voedsel eigenlijk bijna niks meer wil hebben. Dit eet ze wel goed -Macaroni met ham -Noodles knoflook en ketjap -Andijvie stampot met rookworst Ook Bloemkool ovenschotel at ze graag wat ze nu niet meer wil hebben.. Ze is wel echt een vlees eter dit vind ze heerlijk en eet ze het liefst alleen maar. Wat geef jij haar als ze bijv niet wil eten? Ik geef altijd maar toe en geef haar weer een potje omdat ik toch graag wil dat ze iets eet.. 😞

2 jaar geleden

Pasta met rode saus, Gnocci en risotto. Hij houdt van de Italiaanse keuken 🤣

VRIEND

2 jaar geleden

Ja pasta met gehakt en rijst met kip. Groenten gaan er momenteel niet goed in. Elk stukje word er weer uitgewerkt 😕 Aardappels lust ze wel. Appels en bananen gaan goed. Verse sinaasappelsap. Verder krijgt ze aanvullende vitamines dus ik ga er van uit dat ze opzich genoeg binnen krijgt. We blijven proberen. Ik vind haar nog te klein om super streng te zijn. Als ze iets ouder is krijgt een paar lepels en anders niks. Op de opvang eet ze warm en vaak goed in de middag gelukkig. Toch anders samen met een juf en andere kindjes eten.

2 jaar geleden

Alles wat je maar goed met je handen kan eten. Bloemkool broccoli sperziebonen en spagetti met chees (kaas). We geven wel altijd een vork of lepel. Maar zijn niet heel streng in het gebruik hiervan. Als het maar gezellig is aan tafel en als hij maar eet. Maar wij geloven dat het één met het andere komt😊

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Anoukv

Alles wat je maar goed met je handen kan eten. Bloemkool broccoli sperziebo ...
Hier ook geprobeerd met de handen sperziebonen en doperwten maar nee hoor, ze voert ze gewoon aan mij🤣

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ik volg even mee 😊 hier precies hetzelfde de potjes gaan er zo makkelijk i ...
Vlees wil ze altijd wel, maar voor de vitamines heb ik altijd tomaatjes, komkommer en paprika achter de hand. Anders bakken we een eitje of smeren we een boterham. Ga er geen strijd van maken, komt vanzelf vast goed. Maar “gewoon” avondeten zou leuk zijn, haha!

2 jaar geleden

Reactie op Anoukv

Alles wat je maar goed met je handen kan eten. Bloemkool broccoli sperziebo ...
Wij gaan ook voor gezelligheid, maar het zou helemaal gezellig zijn als ze ook wat eten binnen kreeg. 🤣

2 jaar geleden

Mijn zoon wilde eerst helemaal niets groens. Dus daarmee kon je zo ongeveer alle groenten afschrijven. Afgelopen week vroeg hij ineens zelf om een aantal happen spinazie stamppot. Het komt uiteindelijk allemaal goed dus 🤣

2 jaar geleden

Onze zoon at eerst alles en vindt ook alles lekker.. Maar sinds kort is hij kieskeurig en houd hij niet van sliertjes en fliebertjes. Dus ik maak nu vooral eten wat hij zeld makkelijk kan pakken zoals gehaktballen sperziebonen en (gebakken) aardappelen. Brocoli, bloemkool, spruitjes. Dan snij ik alles in stukjes en eet hij het zo zelf makkelijk op. Geen prutjes of pasta met stukjes, of stampot meer op het moment. Komt wel weer. 😊

2 jaar geleden

Broodje pindakaas 😁😇

2 jaar geleden

We zijn nu met vakantie en alles wat ze in Nederland wel zou eten eet ze hier weer niet....hoe dan?? Normaal eet ze dus bijna alles (niet op maar wel een aantal hsppen). Vaak trekt ze wat groen is ertussenuit. Wat ze altijd eet (ik zal het bij de gezonde opties houden): - rijst met spinazie (samengekookt dus moeilijk eruit te plukken) - volkorenboterham met dun laagje boter - gestoomde groente (broccoli of bloemkool) -aardappeltjes uit de oven (moet er wel uitzien als frietjes) - -

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft hetzelfde probleem. Soms wilt ze helemaal niks eten. Hebben jullie dat ook? Wat doen jullie dan. Want ze kunnen natuurlijk niet zonder te eten naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Mijn dochter heeft hetzelfde probleem. Soms wilt ze helemaal niks eten. Heb ...
Nee hij eet altijd wel wat. Meestal geef ik hem dan een bakje volle kwark. Dat vind hij heerlijk!

VRIEND

2 jaar geleden

Gegarandeerd succes is zalm, pasta met tomatensaus, broccoli, wortel, aardappel, plakjes worst... Vandaag hadden we gevulde paprika, wilde ze niets van weten. Ik gaf haar toen een rauwe paprika - heeft ze voor 1/3 opgepeuzeld. 🤷‍♀️ Als ik kook wil ze altijd proeven. Dat gaat er doorgaans beter in dan wanneer we aan tafel zitten. 🤷‍♀️ Ik hou het op dreumes logica. Tussendoor een rauwe wortel knabbelt ze ook zonder problemen weg. Of komkommer. Cherrytomaten (gehalveerd), reepjes paprika... Ik mag eigenlijk niet klagen dus 🙈 Maar het avondeten gaat doorgaans 2-3x per week op volwassen wijze. Ze heeft er niet altijd zin in ofzo. Al is er altijd plek in der buik voor zelfgemaakte bananenkwark. En heel soms eet ze daarna toch nog iets van der bordje groente. ✌️

2 jaar geleden

Nou dat is best goed. Ze eten tenminste wat. Mijn dochter vond kip en vis heel lekker en Brood en pasta. Ze wilt hier niks meer van. Melk wou ze altijd, maar ook dat niet meer. Soms gaat ze met een lege maag naar bed. Ze wil alleen koekjes en Yoghurt.

2 jaar geleden

Herkenbaar voor iemand?

2 jaar geleden

Hier eet meneer eigenlijk van alles. Afgelopen week hello fresh geprobeerd en dat heeft hij gewoon meegegeten.

2 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Nou dat is best goed. Ze eten tenminste wat. Mijn dochter vond kip en vis h ...
Soep drinken? Als in.. zelf verse soep maken.. zoete aardappel, tomaat of gourgette bijvoorbeeld en dan in een glas zodat ze dat kan drinken. Vind ons zoontje heerlijk. Ik maak soms ook weleens smoothies met amandelmelk, water, banaan, rood fruit, spinazie en kiwi.

VRIEND

2 jaar geleden

Ja hier ook soms soep, beetje bouillon, prei aardappel pureren. Of met broccoli en aardappel or pompoensoep. Gaat er bijna altijd wel in.