44 Reacties

4 jaar geleden

Wat versta je onder een avondfles?

4 jaar geleden

Vind ik wel mijn zoon doet dat ook. Als ik gem wakker mask of beneden hou is het drama. Maar hij drinkt over de dag wel 5 flesjes ongeveer.

4 jaar geleden

Ons meisje Néla is 7 weken en krijgt om 20:00 uur ook de fles en slaapt tot 5/6 uur door. Laten de fles niet bewust weg, maar ze meldt zich niet. Wij voeden op verzoek

4 jaar geleden

Reactie op xoxoannet

Ons meisje Néla is 7 weken en krijgt om 20:00 uur ook de fles en slaapt tot ...
Zelfde hier ook! Vanaf 8 weken gaat dat bij ons zo. Nu 10 weken!

4 jaar geleden

Laatste fles krijgt mijn zoontje ongeveer rond 20:30 en dan komt hij tussen 5 en 6 uur... ga hem niet wakker maken voor zijn flesje. Hij krijgt 5 flessen verdeelt over de hele dag

4 jaar geleden

Hangt ervan af hoe laat de je avondfles geeft. Als je die van 10u avond bedoelt kan je iedere keer met 30cc afbouwen tot die fles is afgebouwd

4 jaar geleden

Je zou het kunnen proberen. Als Liz wakker wordt begin van de nacht, dan heeft ze de avondfles blijkbaar nog nodig. Bij mijn zoontje hebben we de avondfles wel langzaam afgebouwd. Per 2 dagen de fles een kwartier eerder gegeven totdat hij er nog maar heel weinig uit dronk, omdat het zo kort op de fles van 19.30 zat.

4 jaar geleden

Wij geven om 23u de fles en dan meld hij zich rond 7/8uur. Waarom zou je die avondfles willen afbouwen? Doordat wij die zo laat geven hoeven wij niet voor dag en dauw op te staan..

4 jaar geleden

Hier de laatste fles om 23:00 en de volgende is dan om 07:00. Is voor nu wel prima. Ons kereltje is 10 weken nu.

4 jaar geleden

Als ze doorslaapt lijkt het mij geen probleem toch? Iedere baby is anders, ze geeft het echt wel aan als ze tussendoor nog trek heeft. Ik zou voor de zekerheid wel bij cb checken ivm bloedspiegeldaling. Mijn zoon krijgt om 23:00 laatste flesje en dan word je wakker tussen 07:00 of half 8. Ik maak hem wel wakker om 23:00 uur anders word ie om 01:00 krijsend wakker van de honger.

4 jaar geleden

Denk ook dat het eraan ligt hoe groot de fles al is? Wij zitten ook in twijfel om de fles van 23.00 eraf te doen....

4 jaar geleden

Mijn jongen van 9 weken is al 2 weken van de avond fles laatste krijgt hij rond 19.00 a 20.00 en word rond 7 uur wakker voor de fles. Cb gevraagd of t kwaad kon. Hij groeit goed zijn gewicht blijft op t zelfde lijntje stijgen. En als hij niet wil dan wil hij ook echt niet.

4 jaar geleden

Mijn dochter van 9 weken krijgt ook om 20:00 haar laatste fles en slaapt nu door tot ongeveer 06:00. In het begin maakte ik haar nog wel is wakker rond 23:00, maar dan meldde ze zich veel vroeger alweer (rond half 5/5uur), het leek wel alsof ik haar lange slaap dan verstoorde ofzo. Dus die fles laat ik nu lekker weg en maak haar niet meer wakker voor een voeding, ik hoor haar vanzelf wel weer. Ene keer is het 05:45, andere keer 06:30. Vind het ook wel fijn dat m’n man en ik onze avondjes weer lekker samen hebben op deze manier.

4 jaar geleden

Ik wordt stiekem wel een beetje jaloers van al deze berichten hoor. Giel is 11 weken en krijgt om 00:00 zijn laatste fles en is om 05:00 echt wel weer wakker voor een nieuwe voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Djennifer

Ik wordt stiekem wel een beetje jaloers van al deze berichten hoor. Giel is ...
Je leest maar een paar moeders hier hè, en successen deel je liever dan negatieve verhalen ;) fijn voor de moeders die al zo ver zijn, maar wij komen daar ook vanzelf!!

4 jaar geleden

Reactie op Djennifer

Ik wordt stiekem wel een beetje jaloers van al deze berichten hoor. Giel is ...
Ik voel met je mee.. Lola is ook 11 weken maar slaapt echt nog niet door. Meestal meldt ze zich om 3:00 en daarna om 6:30, maar soms komt ze ook 2x per nacht. De avondfles krijgt ze om 23:00 uur. Het lijkt me heerlijk om een keertje door te slapen..

4 jaar geleden

Hoeveel flessen per dag geven jullie dan en om de hoeveel uur? Want wij geven 5 flessen per dag. Eerste om 6.30 en laatste om 22.00. Om de 4 uur een fles, behalve de laatste die is na 3,5 uur.

4 jaar geleden

Hier mevrouw 8 weken. Krijgt rond half 11 de laatste fles. Mn man zou er snachts uit gaan voor de voeding maar heeft er begin van de 7e week de fiep midden in de nacht erin geduwd. Was prima voor haar. Sliep door en meld zichzelf rond half 7 of half 8. Ligt eraan of ze haar fles helemaal leeg heeft gedronken. Nu slaapt ze snachts gewoon lekker door. Was wel even een dag boos op hem van waarom geef je dr niks midden in de nacht want dat hadden we zo niet afgesproken... Maar t gaat goed 😅

4 jaar geleden

Okeee... vanaf welke week begon jullie kleintje met doorslapen? 😂 Ik ben een zombie geworden 😴😴😴

4 jaar geleden

Wat knap van al jullie babies die al door slapen. Mijn kleine wordt morgen 11 wk en na de laatste voeding 140 ml om 22/23 uur komt ze gewoon om 4.00 of 5.00 uur. Ik ben wel benieuwd naar hoeveel voeding iedereen geeft. Wij geven 5/6 voedingen tussen 700-850 ml per 24 uur afhankelijk van wat zij vraagt.