44 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op RCA

Wat knap van al jullie babies die al door slapen. Mijn kleine wordt morgen ...
Dan slaapt die toch al door die van jou? Doorslapen betekend niet van 7 tot 7 slapen hè😉

4 jaar geleden

Reactie op Djennifer

Ik wordt stiekem wel een beetje jaloers van al deze berichten hoor. Giel is ...
Zal je bijstaan ons meisje krijgt ook om 23:00 de laatste fles en als we geluk hebben komt ze Om half 6 maar vaker is het 4:00

4 jaar geleden

Ik zou hem eraf halen. Hier slaapt mijn dochter al sinds dat ze 6 weken is zonder fles van 23.00u. toen sliep ze van 20.00-5.00u. nu is ze 9.5 week en slaapt ze van 20.30-7.00u. in de eerste 6 weken wel wakker gemaakt voor de fles van 23.00-0.00u maar dan kwam ze nog steeds om de 3-4u. Dat werkte niet voor haar.

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Mijn dochter van 9 weken krijgt ook om 20:00 haar laatste fles en slaapt nu ...
Bij ons dus precies dit! Gouden tip dus voor alle moeder waarbij kindje nog niet doorslaapt!

4 jaar geleden

Reactie op RCA

Wat knap van al jullie babies die al door slapen. Mijn kleine wordt morgen ...
Dit is dus ook al hartstikke knap. Plus dat meer dan 5 uur achtereen slapen ook al doorslapen heet hè? Maar hoe fijn dat je gewoon die uren slaap zelf ook al kunt pakken! 💪🏻 Moeders moeten zichzelf en elkaar niet opleggen dat een kind van een paar weken al 10 uur moet slapen, het is mazzel als het lukt maar het hoeft nog niet hè? 😊

4 jaar geleden

Dit is dus ook al hartstikke knap. Plus dat meer dan 5 uur achtereen slapen ...
Zo is dat!

4 jaar geleden

Wij hadden elke nacht een voeding. Sinds gisteren beginnen met een fles om 22.30 uur en vannacht om 3 uur ipv flesje zijn fopper geven en meneer heeft geslapen tot half 7 voor het eerst. Hij is 12.5 week oud. Pijn je niet vast op doorslapen en welke voeding op welke tijd, ze zijn nog zo klein.... als ons manneke vannacht echt voeding gewild had, dan had hij het laten weten en ook gewoon gekregen. Wij zijn nu langzaam aan het starten met een ritme, voor hem fijn maar ook als hij straks naar de opvang gaat. Ons maakt het niet zoveel uit. Die nacht voedingen hebben ook iets speciaals🥰 even in het donker met zijn 2, even niemand anders, knuffelen en kusjes geven in overvloed extra...

4 jaar geleden

Lijkt me dat die fles eraf kan. Mijn dochter is 9 weken en sinds 2 weken moest ik haar steeds wakker maken voor de voeding van 22.00 uur, waarna ze doorsliep tot 06.00 uur. Nu komt ze zelf voor de laatste fles tussen 20.00 en 21.30 uur en slaapt ze daarna zonder problemen door tot 07.00 uur. Had het consultatiebureau wel gevraagd of zo lang doorslapen geen kwaad kon voor de bloedsuikerspiegel, maar dat was inmiddels achterhaald zei ze.

4 jaar geleden

Hier ook veel geluk, hij krijgt om 23.00u de laatste fles waarbij ik hem wakker maak die laat hij nu sinds 3 dagen ook wat staan (30cc) en slaapt dan tot 07.30 😴 overdag om de 4u fles van 150cc water +5 scheppen en nog 2 eetlepels olie i.v.m. ontlasting. Weet nu niet of de laatste fles eraf zou kunnen .... hoeft van mij ook nog niet hoor. Bij mijn 1e zoon duurde het 3,5 jaar voordat er werd doorgeslapen dus ben nu heel blij met dit en voel mee waar het nog niet gaat maar ook dat gaat voorbij!

4 jaar geleden

Die van mij sliep meteen door vanaf het moment dat ik haar ritme bood! Eerst gevoed op verzoek daarna vaste tijden aangehouden. Nu krijgt ze om 07:00, 11:00, 15,00 en 19:00 150ml + 5 scheppen, en om 23:00 180ml + 6 scheppen. Ze slaapt de hele nacht door en meld zich vaak vlak voor de eerste fles +-6:45. Ritme is the key bij mijn baby!

4 jaar geleden

Okeee... vanaf welke week begon jullie kleintje met doorslapen? 😂 Ik ben ...
Mijn kleintje is morgen 10 week. En slaapt alles behalve door🙊nou moet ik er ook bij zeggen dat die voedingsproblemen heeft.. en vaak maar 60 cc drinkt en dan weigert en gaat huilen..al van alles geprobeerd van behandeling van spruw tot klieven van tong en lipriem en ga maar door. Maar mijne krijgt rond 23.00 zijn laatste en meld zich vaak rond 02/03.00 weer. Dan weer om 06.30 en weer om 09.00. Gelukkig gaan wij maandag naar de KA na veel te hebben gebeld(bijna gestalkd) hehe. Want zo weinig drinken voor zo'n ukkie is niet goed. Dus ik kijk ook verlangend uit naar het moment dat hij beter gaat drinken en wat langer slaapt! Alhoewel je lichaam op den duur wel soort van went aan weinig slaap!

4 jaar geleden

Die van mij sliep meteen door vanaf het moment dat ik haar ritme bood! Eers ...
Mag ik vragen wat jouw kindje weegt. Mijn dochter weegt 4800 gr vorige week gewogen en ik twijfel of ik de laatste fles 180 aan moet bieden in de hoop dat ze wat langer slaapt. Probleem is alleen de ene keer drinkt ze wel 150 met 5 op de andere keer laat ze staan🙈

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Mag ik vragen wat jouw kindje weegt. Mijn dochter weegt 4800 gr vorige week ...
Ze weegt nu zo'n 5,5 kg, we weten het niet precies omdat we niet kunnen wegen op het cb natuurlijk. Hier gaan alle flessen altijd leeg gelukkig!

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Mijn kleintje is morgen 10 week. En slaapt alles behalve door🙊nou moet ik ...
Onze zoon is ook 10 weken en ook bij hem de tongriem gekliefd (was erg nodig 'hij had de eiffeltoren in zijn mond' aldus de lactatiekundige).. Drinken bleef na 2 weken nog steeds moeizaam gaan, maar was wel iets verbeterd (van 130 langer als een uur naar 130 in 40 min).. sinds vrijdag gebruiken we flesspeen fase 2, het kost het hem minder moeite en hij drinkt eindelijk wat hij hoort te drinken! Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt? Succes!

4 jaar geleden

Hey. Bij ons slaapt hij al een paar weken door (hij is vandaag 9 weken). Eerst sliep hij door van 23u tot 5u-6u, dan van 22u en nu van 21u. Heel af en toe vraagt hij 's nacht ook een voeding, die geven we dan natuurlijk ook. Hij drinkt 6 voedingen per dag (om de 3 uur ongeveer) en komt goed bij (5,6kg, geboortegewicht 3kg960) dus denk zeker dat dat kan. Ze zou het zeker laten weten als ze honger heeft. Geniet van de nachten ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Mijn kleintje is morgen 10 week. En slaapt alles behalve door🙊nou moet ik ...
Hier ook een hele moeilijke drinker. Na een overstap op andere voeding, werd het krijsen tijdens de voeding minder. Hij blijkt een koemelkeiwitallergie te hebben. Eerst overgestapt op Nutrilon Pepti, maar na 1,5 week begon de ellende opnieuw. De eerste teug gaat goed en daarna weer krijsen, overstrekken enz. Nu Nutramigen sinds 2,5 week en dat gaat nog steeds goed. Hij drinkt nu ook al meer, tussen 60 en 100 cc per voeding (al is het nog niet genoeg). Verder zijn wij ook onder behandeling van een osteopaat, alleen ligt dat nu vanwege Corona stil. Er zit iets niet goed vanwege de bevalling (sterrenkijker en scheef in het geboortekanaal). Na de eerste behandeling merkte ik al een héél groot verschil. Dronk meer en boerde een stuk makkelijker. Ik weet hoe moeilijk het is met een kindje dat lastig drinkt, dus ik hoop dat je hier iets aan hebt. We zijn een maand in het ziekenhuis geweest omdat hij weinig dronk, hij is door tig kinderartsen gecontroleerd, hersenecho, met camera naar binnen enz.. Maar werd telkens gezond verklaard. Uiteindelijk heb ik er echt op gestaan om naar huis te mogen. Eenmaal thuis overgestapt op andere voeding en eindelijk een behandeling bij osteopaat gehad en nu grote sprongen voorwaarts, al zijn we er nog niet. Nog steeds onder controle van kinderarts, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik alles zelf heb moeten uitvinden met hem. Volg je moedergevoel en heel veel succes!

4 jaar geleden

Even een vraagje.. Geven jullie de laatste voeding beneden of boven bij het bedje? Dan bedoel ik de laatste voeding voor je de kleine de nacht in brengt. Dus rond 20 uur ofzo. Ik doe het nu beneden, maar twijfel of ze mss extra zou drinken als ze doorheeft dat ze daarna lang moet gaan slapen. Weet niet of een babybrein zo werkt 🙈

4 jaar geleden

Even een vraagje.. Geven jullie de laatste voeding beneden of boven bij het ...
Ik geef de laatste fles beneden( 12 weken) en die is om 22 uur. Ik zorg wel dat er geen vel licht aanstaat en hij valt na de fles bijna altijd in slaap direct. Als hij geen boer laat en in slaap valt tijdens het ‘boeren’ leg ik hem er zo in zonder te boeren

4 jaar geleden

Even een vraagje.. Geven jullie de laatste voeding beneden of boven bij het ...
Ik geef het laatste flesje wel boven! Ik doe alvast de gordijnen dicht en geef het flesje in het donker. Ik hoop op deze manier dat ze doorheeft dat de nacht gaat beginnen ofzo, geen idee.. ik probeer ook maar wat haha 🤷🏽‍♀️ ze drinkt wel altijd veel en valt daarna ook snel in slaap! Terwijl dat overdag echt een strijd is soms!

4 jaar geleden

Even een vraagje.. Geven jullie de laatste voeding beneden of boven bij het ...
Wij geven het laatste flesje altijd boven, na zijn badje zodat hij ontspannen is. Gordijnen dicht, klein lichtje aan en we praten dan ook zo weinig mogelijk zodat hij weet dat bedtijd eraan komt. Of hij het al begrijpt weet ik niet maar tot nu toe lijkt het te werken en valt veel makkelijker in slaap dan overdag.