24 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou dit persoonlijk niet doen en wachten tot ze wat ouder is. Maar eigen keuze natuurlijk!

4 jaar geleden

Juist als ze nog zo heel klein zijn is.t makkelijk vind ik omdat ze in de kinderwagen kunnen slapen. We hebben er nu 2 en dán wordt t pas lastiger.... Wat wij doen als we tóch even weg willen is naar iemand toe die op loopafstand woont. Dan hoef je alleen bij thuiskomst de kleine van wagenbak in bed te tillen en dat gaat hier meestal wel goed....

4 jaar geleden

Ik zou toch kijken of je geen oppas kan regelen, of dat vrienden bij jullie komen. Want anders stoor je haar slaap echt vaak. Ik zou daar niet mee durven experimenteren als ik een goeie slaper had. Mijn dochter is 5 maanden, en ik heb liever dat ze nu in haar eigen bed kan slapen, tot ze wat ouder is.

4 jaar geleden

Oppas regelen. Ik vind persoonlijk slaap belangrijker dan hun mee kunnen nemen omdat ik dat wil. Dus ik zou zelf of oppas regelen of thuis blijven.. of zorgen dat we voor 19 uur zeker thuis zijn

4 jaar geleden

Wij nemen onze dochter savonds overal mee naar toe en leggen haar op het grote bed van bijv vrienden (tussen 2 kussens). Als we naar huis gaan, idd in de maxi cosi en dan slaapt ze in de auto verder (we praten dan niet tegen haar en gaan zodra zij zit gelijk naar de auto). Thuis halen we haar er uit en doen haar in bed. Meestal slaapt ze gelijk verder en wordt ze net zoals anders om 7u smorgens weer wakker.

4 jaar geleden

Wij hebben een camping bedje die je uit kunt klappen, staat binnen 2 seconden, zit een matrasje bij die je vol moet "blazen" ook zo gebeurd, deze leggen we of op de grond, of bij mensen op bed. Als we naar huis gaan tillen we de kleine zonder wat tegen hem te zeggen in de maxi cosi, (muziek in de auto uit of heel stil, licht aan de afstand) ook praten wij dan heel zachtjes tegen elkaar. Meestal slaapt onze zoon in de auto weer verder. Eenmaal thuis leggen we hem meteen weer in z'n bedje, dan kan het 5 minuten duren (maximaal) voor ie weer in slaap valt, of hij slaapt gewoon verder vanaf het moment dat we hem uit de maxi-cosi halen. Dan slaapt ie weer tot volgende ochtend 07.00

4 jaar geleden

Ik doe het zoals jij doet. Ik ben alleenstaand en heb niet altijd geld voor een oppas. Heb het nog niet vaak gedaan, maar ik doe haar bij vrienden vast de nachtfles,pyjama en slaapzak aan die in de autostoel kan. Ik merk aan haar dat ze na de fles van 07.00 uur dan nog wat langer wil slapen dan normaal, maar daarna is ze er weer. Ik denk dat het prima gaat

4 jaar geleden

Wij doen dat gewoon niet! Meeste van onze vrienden hebben nog geen kinderen, dus dan is het veel makkelijker als ze gewoon naar ons komen! En als we echt een keer weg willen passen me schoonouders op. Ik denk dat het ook maar net is hoe je kindje is, ik lees een paar verhalen hieronder van ouders die het wel doen, maar die kindjes slapen verder in de maxicosi en daarna weer verder in bed.. mijn dochter zou klaar wakker zijn als ik haar in de maxi cosi zou doen en de hele boel bij elkaar krijsen hahaha en zou daarna ook niet goed slapen meer.. en dan vind ik haar slaap toch echt belangrijker dan mijn avondje weg!

4 jaar geleden

Wij zitten op 5flessen van 180. Proberen die kleine wel rond 19 op bed te leggen als we ergens heen gaan. En als we dan naar huis gaan krijgt hij gelijk die laatste fles bij thuiskomst. Nu slaapt die van ons erg namelijk. Vaak blijft hij gewoon slapen bij het verplaatsen.

4 jaar geleden

Wij gaan er niet mee aan het trekken. Ergens heen doen we alleen naar buren met babyfoon s avonds. Andere avonden gaan we of apart weg, of hebben we thuis oppas.

4 jaar geleden

Wij hebben ons zoontje eigenlijk vanaf begin af aan overal mee naar toe genomen. En eigenlijk ook op alle tijden. We hebben ook nooit stil gedaan bij hem, zodat hij aan alle geluiden zou wennen. En hij slaapt overal doorheen! Ook als we hem in zn stoeltje moeten tillen, er weer uit en thuis om moeten kleden slaapt hij meestal gewoon lekker door. Hij is ook al wel eens snachts mee naar buiten geweest omdat ik alleen met hem was en ik een hyper actieve hond in huis had die naar buiten moest, aangezien ik hem echt niet alleen thuis laat (ookal kan ik de babyfoon aanzetten). Meneer is nu bijna 6 maanden en ongelooflijk makkelijk :)

4 jaar geleden

Reactie op Maaike93

Wij hebben ons zoontje eigenlijk vanaf begin af aan overal mee naar toe gen ...
Maar hebben jullie dan ondanks Corona zoveel bezoek gedaan bij anderen? Wij zijn vanaf begin af aan door Corona echt thuis geweest. Hier ook bijna 6 maanden en gaan er pas uit sinds een maandje of 2 ofzo.

4 jaar geleden

Wij legde ons dochtertje altijd in de maxi cosi om te slapen, deze hadden we op het onderstel van de kinderwagen geklikt, dit scheelt al iets. Ook zorgden we ervoor dat ze al haar pyjama etc aan had zodat ze alleen voorzichtig nog in bed gelegd hoefde te worden, meestal sliep ze dan wel verder. En anders kan je misschien als je thuis bent het zelfde “ritueel” doen zoals altijd wanneer ze naar bed gaat? Dan heeft ze misschien in de gaten dat ze naar bed gaat?

4 jaar geleden

Reactie op Maaike93

Wij hebben ons zoontje eigenlijk vanaf begin af aan overal mee naar toe gen ...
Net als bij Maaike 93 zijn we nooit stiller geweest zodat ze aan geluid went en erdoor slaapt. Wij hebben een diepe slaper nu. Wegens corona hebben we eigenlijk enkel familiebezoekjes gedaan bij de oma’s en opa’s en als we dan later dan bedtijd thuis waren deden we ook al slaapzakje en pyama aan. Ze sliep gewoon op hun bed en kon ik haar verplaatsen naar maxi cosi. Meestal wordt ze dan eventjes wakker, maar in de auto slaapt ze dan terug bij het rijden. Nadien kan ik haar er uit krijgen zonder dat ze wakker wordt. Ik ben ook weekje naar zuid frankrijk geweest begin juli, we konden heel makkelijk buiten eten s avonds en kwamen meestal laat terug naar het hotel. Ze sliep soms ietsje later dan normaal, maar ze viel in haar reisbuggy in slaap (je kan het helemaal plat krijgen) en sliep ze als een roos ook al verplaatste ik haar naar haar reisbed. Door haar knuffeltjes mee te nemen en haar dekentje was het ook niet moeilijk om haar in slaap te krijgen in een vreemd bed. Ik zou zeggen doe waar je je goed bij voelt, wat bij jullie werkt en voel je je er niet schuldig om. Ieder mama en kind is anders en heeft andere noden. Ik vond het voor mezelf wel belangrijk om terug een sociaal leven op te pikken, zeker na maanden isolement met heel het corona-gebeuren. Ik werd er echt ongelukkig en eenzaam door. Daarom dat we toen ook beslist hebben om toch op vakantie te gaan, nog net op tijd, want ik zou het met de huidige cijfers niet meer doen.

4 jaar geleden

Wij nemen ons dochtertje ook overal mee naar toe. Wij reizen graag en zodra dit weer kan gaat ze mee en we willen dat ze dan wel gewend is aan prikkels en vreemde omgevingen om te slapen. Wij liepen laatst tot 22;00 in de Efteling. Ze slaapt dan in de kinderwagen, wordt in de auto overgelegd in de maxicosi, is dan eventjes wakker, maar valt binnen 10 minuten weer in slaap. Eenmaal thuis moet ze dan nog wel haar pyjama enzo aan, maar dan duurt t vaak ook Max 10 minuten voor ze weer in slaap valt. De eerste keer dat we dit deden was ze die nacht wel 10x wakker na alle prikkels. Inmiddels is ze de hoeveelheid prikkels gewend en slaapt ze hooguit de volgende dag wat meer.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Maar hebben jullie dan ondanks Corona zoveel bezoek gedaan bij anderen? Wi ...
De eerste paar weken zijn wij voornamelijk thuis geweest.. maar wij hebben 2 honden die ook uitgelaten moeten worden. En wij gingen vaak savonds dan lekker met zn 3e lekker een stuk wandelen. Gewoon om er even uit te zijn. Plus wij hebben een stafford van anderhalf dus die anderhalve meter houden mensen zich wel aan, hahaha. Echter werden we na een paar weken zo gek dat we zoiets hadden van nu gaan we weer naar mensen toe.

4 jaar geleden

Reactie op Maaike93

De eerste paar weken zijn wij voornamelijk thuis geweest.. maar wij hebben ...
Oh maar wij hebben ook echt elke avond gewandeld tot hij een maand of 3,5 was. Maar dat maakt hem helaas geen “overal” of “makkelijke” slaper. 😣 Wel tijdens het wandelen, maar verder slaapt hij alleen in eigen bedje en word echt heel chagrijnig van overpakken als hij in z’n nachtslaap zit. Dus wij hebben het maar geaccepteerd dat hij thuis slaapt. We hadden hem graag in verlof overal mee heen gesjouwd maar het enige wat hij nu gewend is is thuis. En af en toe een camping bedje overdag, maar dan zijn het hazenslaapjes. 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Het is bij ons nog niet voorgekomen met onze dochter nu, maar onze zoon raakte erg van de leg als we zijn ritme verstoorden dus met hem hebben we het zoveel mogelijk vermeden 😅 hij sliep meestal pas in de auto naar huis. Wij hebben wel van die handige slaapzakken met 'benen', dan kunnen ze die aanhouden in de autostoel en hoef je minimaal te rommelen.

4 jaar geleden

Als wij een avondje weg gaan is het vaak naar vrienden. Dan gaat ze om 19:00 op bed na de fles en slaapt ze gewoon het het bed van de mensen waar wij zijn. We leggen haar "vast" met 2 opgerolde dekentjes aan beide kanten en nemen we onze camera mee. We gaan pas naar huis als ze wakker word voor de nacht fles rond 23:00/23:30. Dan snel in de auto met een doek over de maxicosi (open aan de zijkant) om haar zo weinig mogelijk wakker te maken door de straat verlichting. Dan eenmaal thuis de fles en op bed. Werkt bij ons prima 😊

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Het is bij ons nog niet voorgekomen met onze dochter nu, maar onze zoon raa ...
Haha hier net zo met de oudste! Was ook altijd van de leg als we weggingen dus daar hebben we goed van geleerd! Als we verjaardag of iets hebben gaat 1 van beide en de Nder blijft lekker thuis bij de kindjes! Hebben de kids hier ontzettend baat bij!