26 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar zeker! (ook 7 maanden en nooit een fantastische slaper geweest) Vol te houden icm werken? Nee! 🥴 Voor nu gekozen om samen te slapen omdat hij ook ineens weer nachtvoedingen wilde, en ik merk nu dat het wel beter gaat.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar, wij zitten nu ook s'nachts meer wakker als aan het slapen. Ons zoontje is sinds 1,5 week 7 maanden. Het begon afgelopen vrijdag op zaterdag nacht, wij leggen hem in zijn bedje en een uur later is hij wakker en zo gaat het de hele nacht door en is nu ook weer veel moeilijker in slaap te krijgen. Geen idee wat we moeten/kunnen doen dus tips graag !

3 jaar geleden

Mijn dochter is ook 7 maanden en heb hetzelfde sinds een week. Ze sliep altijd door van 19:00 tot 07:00 en is nu soms wel elk uur wakker snachts. Een flesje wil soms wel helpen, ik weet alleen niet of ik er goed aan doe om ineens weer nachtvoeding te geven, straks went ze er weer aan? Ik heb geen idee! Maar je probeert opgegeven moment maar van alles omdat het echt slopend is inderdaad. Verder geen tips, niks lijkt echt te werken. Ik hoop gewoon dat het ineens weer beter gaat🤷🏽‍♀️ Ik lees mee!!

3 jaar geleden

Hier ook 9 dagen zulke nacht gehad en ritme was helemaal weg. Wat bleek? Tandje is doorgekomen.

3 jaar geleden

Hier ook kleintje van 7 maanden. Sliep prima. En nu slecht inslapen en vaak wakker s nachts en dan hysterisch krijsen. Enige wat helpt is (borst) voeding. Maar inderdaad daar wil ik haar ook niet aan laten wennen.

3 jaar geleden

Ja hier was de oplossing een slaapje eraf

3 jaar geleden

Hier ook gehad en heb 1x bij hem gekeken of er niet wat was(tandje/vieze luier) en toen weg gelegd en laten huilen/ jammeren. Ruim 2 uur later was hij gaan slapen. Dit was 2 nachten achter elkaar en sindsdien slaapt hij weer keurig. Met de vorige 2 ook gehad rond deze tijd. Bij de 1e nog voeding gedaan snachts maar dat hielp niet na 3 weken bijna geen slaap dus het wakker worden genegeerd en dat hielp dus vandaar dit bij de 2 erna. Maar je moet het wel kunnen hoor ik weet van een vriendin dat ze dan snachts ruzie met haar partner erbij kreeg vanwege het gehuil dus dan weet ik niet wat beter is🙈

3 jaar geleden

Hoe is je ritme overdag? Hier nu zoontje 7 maanden en 1 week. Ook nooit een fantastische slaper geweest maar t ging beter. Sinds een kleine week gaat t weer de verkeerde kant op... heb t idee dat t laatste slaapje overdag deels oorzaak ik. Als hij die niet doet, slaapt ie snachts slechter. Maar sommige baby's doen met 7 maanden al geen 3e slaapje meer. Hoe ziet het er bij jou uit? En eet hij goed? Sterkte iig!

3 jaar geleden

Ik lees mee hier ook deze week 4 nachten rond 2/3 uur wakker 2x zat ie op 4 voedingen die dag terwijl hij er 5 drinkt normaal. Dus ik voed hem wel gewoon, maar goed om te lezen dat het dus ook tandje of aandacht trekken is.. Hij slaapt nog 2 langere slaapjes (2 á 3 uur en rond 1,5 uur) en 1 slaapje van 30 - 45 min. Benieuwd wat het bij ons mannetje is, tandjes denken we al maanden met dat gekwijl maar zou kunnen, bijtringen zoekt hij zelf in de box op en die uit de koelkast lijkt hij ook functioneler te gebruiken. Mama's met 2 of meer kindjes: hoe ga je van 3 naar 2 slaapjes volg je hierin helemaal je kind omdat ie zelf langer wakker kan blijven of ben je hierin zelf meer sturend en bouw je af?

3 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Ik lees mee hier ook deze week 4 nachten rond 2/3 uur wakker 2x zat ie op 4 ...
Wij hebben hem gewoon vervangen maar wel wat verschoven. 09:00 tot 10:30 slaapt ze dan bewust wakker maken als ze door slaapt 13:00 tot 15:30 slaapt ze en die wil ik nog wel eens een kwartiertje rekken als ze toch slaapt en dan om 18:45 pap fles 19:00 in bed en dan slaapt ze tot ongeveer 06:30 volgende dag.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. De oplossing heb ik helaas ook niet. Alles geprobeerd. Ik denk er maar aan dat ook dit een fase is

3 jaar geleden

Ik lees ook mee! Onze jongen sliep de nachten redlijk (werd 2 a 3 x wakker) maar nu sinds een week of 2 wordt hij ook bijna elk uur wakker! Hij slaapt tussen 19:00 en 06:00. Doet daarbij 2 slaapjes overdag. Hij heeft nog wel behoefte aan een 3e slaapje maar die gaat altijd heel erg moeizaam. (Vaak lukt het 3e slaapje niet)

3 jaar geleden

Hey dames, hetzelfde hier. Mijn dochter was een hele tijd wel een goede slaper. Legde haar wakker in haar bed en ging weg en dan viel ze zelf in slaap van 20u tot 7u30. Werd nooit wakker s nachts. Sinds 2 weken valt ze niet alleen in slaap. Moet haar in slaap wiegen of ze krijst alleen in bed. En wordt wakker midden van de nacht en krijg haar niet meer in slaap. Ik geef haar dan wel extra flesjes. Volgens deze site, waar ik veel in herken is het slaapregressie: https://www.vangaapnaarslaap.be/slaaptips/slaapregressie/. Ik denk dat ze in de 9maanden fase ( al is ze iets meer dan 7maanden) zit aangezien ze zich idd optrekt en niet meer weet hoe terug te gaan zitten, en uit vermoeidheid van al dat staan dan begint te huilen. Maar het positieve is wel dat het maar een fase is. Wel heel vermoeiend in combinatie met fulltime werken 😬. Ik ben nu bezig met de pick up put down methode: https://www.instagram.com/p/CCVI5xiFIoG/?igshid=incqj0vqwo2c. Na een paar keer lukt het wel, maar je moet er wel veel geduld voor hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Mama van Cas-L

Ik lees ook mee! Onze jongen sliep de nachten redlijk (werd 2 a 3 x wakker) ...
Mijn dochtertje van 7 maanden krijg ik overdag ook bijna niet meer naar bed. Van de week 2x 30 min. geslapen en dat was t. Pfff, was toen echt niet gezellig. Haha Volgens Oei ik groei is het tussen de 28 en 31 weken ook een lastige periode.

3 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Hoe is je ritme overdag? Hier nu zoontje 7 maanden en 1 week. Ook nooit een ...
Dankjewel! Overdag slaapt hij van 9 tot half 11. Van 13 tot 15 uur en een klein slaapje van 5 tot 6 ongeveer.. ook geprobeerd alles beetje op te schuiven en die 3e niet te doen dit maakt niks uit.. (die 3e is altijd wel ff drama) voeding 4x per dag fles.. 7/11/15/19 en snachts kan ik nog een heel klein beetje borstvoeding geven

3 jaar geleden

Heel vervelend maar toch ook fijn om te lezen dat meer het hebben van wel slapen naar een stuk minder.. ik denk inderdaad dat het een fase is maar pff wat duurt het lang! Wel een tandje door hoopte dat het dat zou zijn maar neehoor gaat gewoon door.. ik twijfelde inderdaad ook moet ik maar weer nachtvoeding geven maar ook bang dat je dat dan weer helemaal opnieuw kort afbouwen. Denk dat dit inderdaad een lastige leeftijd is ze willen denk ik veel te veel qua kruipen zitten enz..

3 jaar geleden

Is hij aan het leren zitten / kruipen? Wij hebben een tijd drama nachten gehad toen ons dochtertje begon met leren zitten en kruipen, ik heb toen gelezen dat babies dan vaak in slaapregressie gaan... Dochtertje zit nu stevig en kruipt de hele kamer door en slaapt ook weer een stuk beter!

3 jaar geleden

Oh en wij hebben wel gewoon weer nachtvoeding gegeven en het was ook ineens weer over met de nachtvoeding, ik heb me daar nooit druk om gemaakt. Blijkbaar hebben ze het dan gewoon even nodig. Tis niet voor niks een regressie denk ik dan maar ;-)

3 jaar geleden

Hier ook een drama qua in slaap vallen.. Als hij eenmaal slaapt is het prima.

3 jaar geleden

En hoe doen jullie dat als jullie bijvoorbeeld wel een flesje rond 05:00 / 05:30 geven? Leggen jullie je kindje daarna weer op bed? Of starten jullie de dag? Mijn dochter slaapt nog steeds veel slechter dan eerst en rond 05:00 / 05:30 geef ik haar dan meestal wel een flesje, omdat dat dat echt het enige is wat helpt (helaas accepteert ze geen klein flesje, maar de volle 180+6 haha dus ze heeft wel echt honger) maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik daarna moet🤷🏽‍♀️ weer naar bed of de dag beginnen?