35 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees even mee. Net of ik mijn eigen verhaal lees. Mijn zoontje heeft precies hetzelfde namelijk...

4 jaar geleden

nah wat gek! ik had t exact zo kunnen zeggen exact! die van mij ook 8 mnd en sinds 2 weken idd zelfde alleen nu hoge koorts en verkouden tandjes en oorontsteking.... dus al 2 dagen om de 2 uur krijsend wakker....

4 jaar geleden

Volgens mij is er met 8 maanden een slaapregressie even googlen. Veel sterkte en succes. Hopelijk snel voorbij

4 jaar geleden

Heeft onze kleine ook gehad. Ze leren op het moment heel veel en bij onze kleine ging dat over in veel prikkels en veel dromen. Het houd vanzelf op 🙂

4 jaar geleden

Ze hebben steeds meer indrukken overdag die ze verwerken in hun slaap! Hier gebeurd het ook wel eens ooit.

4 jaar geleden

Reactie op anouk-26

Ik lees even mee. Net of ik mijn eigen verhaal lees. Mijn zoontje heeft pr ...
Getver! Wat doen jullie om hem weer in slaap te krijgen?

4 jaar geleden

https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/verlatingsangst-baby-eenkennigheid/

4 jaar geleden

Honger? Wij hebben dit een aantal nachten gehad, fles helemaal op! En sliep na 3 nachten weer door.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Onze zoon heeft dit vorige week een paar keer gehad. ‘S nachts ontroostbaar, tenzij hij bij ons lag. Nu gaat het weer goed gelukkig. Heb echt het gevoel dat hij ons op dat moment even nodig had om zich heen.

4 jaar geleden

Ik heb dit aan onze slaapcoach gevraagd. Als een baby vanaf 8 maanden te laat in de namiddag slaapt (bij ons na 16u) dan kan dit ervoor zorgen dat ze terug wakker worden in de nacht. Wij hebben identiek hetzelfde meegemaakt. Ze worden dan in de nacht terug wakker en hebben niet meer genoeg slaapschuld, ze zijn wel nog moe maar hebben ons dan terug nodig om in slaapt te vallen. Bij ons hielp het om niet meer na 16u te laten slapen.

4 jaar geleden

Hebben wij ook gehad en toen bleek hij een dubbele oorontsteking en een keelontsteking te hebben. Platliggen verhoogd de druk op de oren dus dat deed veel pijn. Hoofdeinde bed flink omhoog hielp al heel erg en natuurlijk de antibiotica. Verder hebben wij ook een honger-fase gehad snachts. Dat was echt bizar 2 x een fles van 230 op😮

4 jaar geleden

Ik heb exact dezelfde ervaring als VLS, tot 2x over. 4 weken geleden ook brullen s’nachts behalve als hij bij ons lag: dubbele oor-ontsteking. Nu begon het afgelopen dinsdag op woensdag weer: brullen als we hem neerlegde, stil als hij bij ons lag: beginnende oor-ontsteking. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar houdt het wel even in de gaten..

4 jaar geleden

Hier was het deze nacht ook kermis. Krijsen krijsen krijsen. Ik ben toch naar de dokter gegaan bleek idd een oorontsteking te zijn zoals hier boven al vaker vermeld.

4 jaar geleden

Onze zoon (7,5) heeft nu al 4 weken dat hij om t half uur wakker wordt. Na t geven van zijn speen slaap ie weer verder.. echterrrrr ergens in de nacht is hij ook 2 tot 3 uur lang wakker en hanteren wij een schema.... dat 0 werkt :-). We hebben niet t idee dat ie ergens last van heeft, maar is dan gwn echt wakker. Hij slaapt overdag nog maar 2x een uur of anderhalf uur.. 10:00 uur en 13:30 uur. Ik ben al blij als ik 3 uurtjes onderbroken kan slapen. Zucht. Daarvoor was hij overigens ook geen makkelijke slaper... maar dit slaat echt alles. Ik heb mij er bij neergelegd en hoop alleen maar op betere tijden.

4 jaar geleden

Reactie op CB.

Ik heb exact dezelfde ervaring als VLS, tot 2x over. 4 weken geleden ook b ...
Als ik hem neerleg huilt hij niet. Hij huilt zodra hij weet dat hij weer in bed wórdt gelegd. Ik heb het getest door vannacht samen even met hem op een deken te gaab liggen, was hij gewoon stil.

4 jaar geleden

Reactie op Noukos

Onze zoon (7,5) heeft nu al 4 weken dat hij om t half uur wakker wordt. Na ...
Oh wat moet je moe zijn! Ik zat te denken aan verlatingsangst of zo... maar denk dat ik hem ook even bij mn moeder breng voor een nachtje 🙃

4 jaar geleden

Herkenbaar! Sprongetje, slaapregressie, honger, tandjes, verkouden, verlatingsangst.... wie zou t zeggen? Laten we hopen dat t snel weer over is!

4 jaar geleden

Oh wat moet je moe zijn! Ik zat te denken aan verlatingsangst of zo... maar ...
Moe klinkt nog oke... gesloopt ben ik hahaha. Naja het zal vast iets zijn. Ik vraag het hem keer op keer... krijg maar geen antwoord.

4 jaar geleden

Ik ben ook aan het meelezen. Bij ons ook precies hetzelfde ! Ik dacht dat het alleen tandjes waren maar lijkt idd op een sprongetje.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde! Maar hij kan sinds 4 dagen op de knieën zitten en trekt zich op tot staan. Nieuwe moves, dus nieuwe slaap regressie.. Plus de sprong, en wellicht tandjes?? Het is een fase het is een fase het is een fase 🤣