9 Reacties

3 jaar geleden

Nee dat herken ik niet. Wel dat ze de onderzetters en glazen van tafel trekt. Wij hebben bewust afgesproken dat we consequent nee blijven zeggen, luistert ze na 3x niet, dan tillen we haar op en zetten haar 2 meter verderop. Meestal snapt ze dan. Maar ik denk dat consequent hierin zijn erg belangrijk is. Succes 馃

3 jaar geleden

Jup... klittenband van de luier (wasbaar) lostrekken of heel hard met de beker op de tafel slaan. Bij de luier helpt "nee" niet en bij de luier werkt het op de lachspieren bij hem... vooral consequent blijven maar ik moet soms zelf ook wel heel erg lachen 馃槄

3 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Jup... klittenband van de luier (wasbaar) lostrekken of heel hard met de be ...
2e luier=beker

VRIEND

3 jaar geleden

Jaaaaa, bijna 9 maanden en heel bewust aan het testen. Moeilijk om soms je lach in te houden 馃槄

3 jaar geleden

Ja heel herkenbaar! Alleen nee zeggen werkt bij ons niet. We zeggen het wel maar ze luistert niet (in hoeverre dat al kan). Wat wel helpt is een alternatief aanbieden. Onze dochter trekt erg graag aan het tafelkleed. Wij zeggen dan 'nee, niet aan het tafelkleed trekken want... Ik heb hier een leuk speeltje waar je wel mee kan spelen'. En op die manier krijgt ze het besef dat het niet mag en de stemming blijft goed. Van continu nee zeggen, wat wij eerst deden, werd ik gefrustreerd en onze dochter boos.

3 jaar geleden

Volgens mij begrijpen ze dan dat het ene het andere opvolgt. Dus ik doe iets of ik zie iets en daarna volgt zich iets op. In dit geval knijpen = ik krijg een reactie van papa/mama of in een ander geval bordje met lepel = ik ga eten. Merk dit ook bij onze kleine kerel van ook ongeveer 9.5 maand :)

3 jaar geleden

De kerstboom, hij vind de slinger en lichtjes geweldig en ik zeg dan heel streng nee met zijn naam volledig erachteraan. Eerste keren moest hij lachen en liet toen zien dat ik niet moest lachen want dat dat niet leuk is. Sinds ik dat een x aantal keren gezegd heb met strak gezicht, kijkt hij even en gaat dan als een speer er bij vandaan馃榿馃槄 Mijn man kan honderd keer nee zeggen lijkt het en het helpt niet zoveel. Vind het aan de ene kant wel grappig, dat ondeugende boefje komt helemaal omhoog. Heerlijk馃グ

3 jaar geleden

Oh ja zeker. Mijn zoon kijkt altijd heel ondeugend als hij iets gaat doen wat niet mag en gaat het dan toch doen. Dan wer kijken en gaat hij hard lachen. En zie dan maar is niet zelf in de lach te schieten 馃槄

3 jaar geleden

Hier ook! Hij knijpt ook in het gezicht en lacht dan als ik auw zeg.. 馃檮 Of gooi zijn tutjes bewust weg om dan te wenen en terwijl te lachen 馃槄馃槄 Of tegenwoordig is de lieveling van het verzorgingskussen kruipen of draaien, is heeel fijn bij het aankleden of een kakapamper 馃槓