31 Reacties

4 jaar geleden

Hoeveeel kg is je dochtertje?

4 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt ook geen gigantische hoeveelheden. Wat bij hem helpt, is om hem tussendoor even de tijd te geven. Laten boeren (ook al duurt het soms lang voordat er eentje komt). Ook verschoon ik hem tussendoor en hebben we dan een klein speelmomentje. Dan is hij klaar voor 'de tweede helft'.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde... ik lees even mee! Ik ga nu proberen om in de ochtend pap te geven, kijken of ze daar wat langer verzadigd van is. Hoewel je pap geloof ik ook niet elke dag mag geven... ben nog niet begonnen dus kan je nog niet vertellen of het ook echt werkt!

4 jaar geleden

Ik zou is overleggen met cb. Volgens mij heb je ook voeding waar je langer een vol gevoel van krijgt. Of is ze misschien toe aan een grotere speen zodat ze de voeding er makkelijker uit krijgt? Heeft ze altijd “zo weinig” per keer gedronken? Spuugt ze als ze meer voeding binnen krijgt? Kan haar maagje dat misschien gewoon niet aan?

4 jaar geleden

Reactie op Elviera_

Hoeveeel kg is je dochtertje?
Mijn dochtertje weegt nu ong. 6.2 kg.

4 jaar geleden

Hier drinkt dochter uit een dr brown fles met speen 2 denk ook ongeveer 6 kg nu. 3x180 en 1x210 met pap iedere dag.

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Mijn zoontje drinkt ook geen gigantische hoeveelheden. Wat bij hem helpt, i ...
Bedankt voor de tip. Tussendoor boeren en verschonen doe ik ook. Misschien moet ik de tijd tussen de eerste en tweede helft nog langer maken. Hoe lang ben jij met het geven van de fles bezig?

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Ik zou is overleggen met cb. Volgens mij heb je ook voeding waar je langer ...
Ik heb dit afgelopen week telefonisch met het cb besproken. Ik kreeg als tip om met mijn dochter in gesprek te gaan. Ik moest haar vertellen dat ze meer moest gaan drinken en dat ze s nachts niet meer hoeft te komen voor voeding. Tja...

4 jaar geleden

hier ook zelfde, onze dochter is nu 15 weken en drinkt gemiddeld 90 a 120 per keer, ze drinkt 8 keer per dag soms meer soms minder. En voedingsmoment rekken lukt ook niet, zij is pas 5,6 kilo en 56 cm. dus behoorlijk klein.

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Ik heb dit afgelopen week telefonisch met het cb besproken. Ik kreeg als ti ...
Serieus...?

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Ik heb dit afgelopen week telefonisch met het cb besproken. Ik kreeg als ti ...
meen je dit nou? als ik tegen mijn dochter van 15 weken zeg dat ik eraan kom, dat ze zo de borst krijgt of de fles, blijft ze gewoon blèren

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

meen je dit nou? als ik tegen mijn dochter van 15 weken zeg dat ik eraan ko ...
zelfs mijn zoon van bij na 6 jaar kan niet wachten als hij honger heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Serieus...?
Ja, echt waar..geen grapje..

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Ja, echt waar..geen grapje..
Haha, hetzelfde als ik een keer de tip kreeg om mn bevalling te bespreken met mn baby 😝 nou hier gaat ze alleen maar harder brullen als ik tegen der ga praten, zo van: niet lullen maar poetsen! 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Ik heb dit afgelopen week telefonisch met het cb besproken. Ik kreeg als ti ...
Oké. Vreemd. Ik snap dat het nog best kan dat baby’s van die leeftijd om de 2,5 a 3 uur willen drinken, maar zo’n lelijke sarcastische reactie is nergens voor nodig lijkt me. Misschien zijn er best wel tips die je verder kunnen helpen. Ik begrijp heel goed dat je graag naar een fles of 5 zou willen.. Kan haar maagje het aan om meer te drinken? Spuugt ze als je meer drinkt? En heb je al een grotere andere speen geprobeerd waardoor ze makkelijker kan drinken misschien?

4 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad met mijn dochter. Dit besproken met een bevriende arts assistent kindergeneeskunde. Hij adviseerde om het kind 45 min de tijd te geven en daarbij echt de focus te leggen op het voeden. Na 45 min moet ze wachten tot de volgende voedingsmoment (adviseerde te laten huilen). En...het gaat steeds beter. De eerste voeding is wel nog een dingetje maar de rest gaat een stuk beter. Ieder kind is anders maar misschien werkt het ook bij jou

4 jaar geleden

Bij een kindje van mijn vrienden hielp het als we zoals al gezegd een pauze namen, maar wat hierbij heel belangrijk was, is dat we “tijdig” het eerste deel moesten stoppen. We namen dan een hoeveelheid die ze zeker opdronk, en trokken daar 15-20 cc af en gaven haar dat zodat ze niet echt voldaan was. Dan laten boeren en rechtop houden en dan de 2de helft. Dan at ze (veel) meer dan wanneer we “te veel” gaven / haar lieten eten tot wanneer ze zelf stopte voor de eerste helft. Pas als ze zo een hele tijd heel de fles opkreeg gingen we langzaam aan de hoeveelheid van de eerste helft wat ophogen (per 5-10 cc).

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

hier ook zelfde, onze dochter is nu 15 weken en drinkt gemiddeld 90 a 120 p ...
Hier was dat het zelfde verhaal. Onze dochter is nu 17 weken 5,1 kilo en 57 cm Wij zijn het gaan opvoeren, dus bij elke keer voordat ze verzadigd is eruit halen zowel borst als fles en dan eerst flinke boer. Daarna de rest erin nu 120 minimaal per keer daardoor gaan ze ook ineens van 3 uur na 4/4,5 uur. En de nacht voeding was er ineens af.

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Bedankt voor de tip. Tussendoor boeren en verschonen doe ik ook. Misschien ...
Dat verschilt. Het ene flesje drinkt hij in één teug leeg (dat gebeurt nog zelden en is iets van de afgelopen week pas). Soms is het drinken-boeren-drinken en ben ik in 20 minuutjes klaar. En soms duurt het nog steeds wel 45 minuten. Hij is aanstaande dinsdag 17 weken en het begint nu steeds beter en vlotter te gaan. Maar nog niet zo lang geleden duurde het soms wel bijna een uur. Daar hebben mensen meningen over, maargoed hij moet toch wat binnen krijgen en als dat was wat hij nodig had.. Dan begon hij na een kwartiertje 'pauze' weer heel enthousiast te drinken.

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Ik heb dit afgelopen week telefonisch met het cb besproken. Ik kreeg als ti ...
Meen je dit serieus? 😂😂 is dat al het advies wat ze gegeven hebben?