33 Reacties

3 jaar geleden

Wij nemen ons zoontje gewoon mee onder de douche, als je alleen bent is dat wel iets lastiger, maar ook goed te doen. Als je kindje klaar is op de grond leggen op t omkleedkussen onder een doek zodat ze niet koud wordt, dan zelf snel afdouchen en afdrogen, en dan weer met je kindje. Nu ie zelfstandig kan zitten zetten we hm lekker in zn stokke badje en wordt het steeds leuker en makkelijker! Ook als je alleen bent :)

3 jaar geleden

Ik gebruik deze nog steeds, ook onder de douche, en dan de handdouche naar beneden halen https://www.vanastenbabysuperstore.nl/badinzet-babyjem-basic-blauw

3 jaar geleden

Wij doen beiden. Zowel in bad als douche. Toch heeft het babybadje op een standaard mijn voorkeur, daar kan hij zo fijn in spetteren. Hier zit hij gewoon zelfstandig in. ( ik sta er natuurlijk gewoon naast mocht hij zijn evenwicht verliezen)

3 jaar geleden

Wij nemen hem mee in de douche. Vaak wel als wij samen zijn. Hij gaat nog steeds om de dag. En anders doet 1 van ons het alleen maar is het wel zwaarder. Ze zijn wel bewegelijker maar het is beide fijn. In ons badje spettert die de hele badkamer onder als hij in bad zit. En hij is ook te bewegelijk waardoor wij hem moeilijk kunnen vasthouden hehe. Zodra die echt zelfstandig een poos kan zitten gaan we het badje weer gebruiken. Bij alleen zijn leg ik hem vaak in badjasje op verschoonkussen en doe zelf snel badjas aan en dan droog ik hem altijd snel af rompertje enz aan en dan kleed ik mezelf altijd aan🤗 wij hebben verschoonkussen uit Duitsland die zijn een stuk groter en die leggen wij dan ook gewoon op de grond in de badkamer beetje bij de verwarming.

3 jaar geleden

Wat ik ook vaak doe is haar gewoon mee onder de douche nemen. Douche ik eerst haar, loop naar dr kamer kleed haar aan en dan douche ik zelf verder als ze in dr bedje zit te wachten tot mama klaar is. Maar goed ik kan goed tegen de kou, dat kan niet iedereen

3 jaar geleden

Ik vind alleen douche gevaarlijk wat als ze uit me handen zou glijden, heb dat nog nooit gedaan of gedurft 🙈 en lijkt me ook zo onhandig.. ik heb een baby badje met anti slip matje erin voor tijdelijk dat ze toch los kan zitten erin, maar zit eraan te denken een opvouwbaar badje te halen hier kan ook een stoeltje in maar probeer het eerst zonder. Kan ze iig ook lekker spetteren want baby badje staat in haar slaapkamer en vind het laminaat niet zo leuk. Lekker veel speeltjes erin zodat het ook leuk word voor haar.. Vind het baby badje ook echt veel te klein geworden.

3 jaar geleden

Een badzitje van vtech met leuke beestjes en muziekjes erop echt ideaal zit goed vast op de vloer dus ze kunnen lekker wild doen zonder om te vallen en jij hebt je handen vrij. Ons 3e kind al wat ik zo doe.

3 jaar geleden

Een vriendin van me zonder ligbad zweert hierbij https://www.bol.com/nl/p/bibabad-verstelbaar-babybadje-60-t-m-80-cm-wit/9200000020997392?referrer=socialshare_pdp_androidapp

3 jaar geleden

Wij nemen hem mee in de douche, meestal ben ik alleen ivm de werktijden van mijn vriend. Ik leg op de badkamer een aankleedkussen met een badcape en hydrofiele doek op de grond. Dan douche ik eerst zelf en heb hem dan op het kussen liggen in een luier, hij vind dat geen enkel probleem het wordt natuurlijk warm in de badkamer. Als ik klaar ben pak ik hem erbij, wel heb ik altijd een klein krukje waar ik op ga zitten met hem op schoot. Anders is het echt te zwaar en vind ik erg eng. Maar dit werkt echt perfect. Douchekop erbij, busje zeep en soppen maar!🚿🧽 Hij vind het heerlijk. Als we klaar zijn leg ik hem op het aankleedkussen, droog alles wat in de luier komt af en doe hem die aan, daarna wikkel ik hem een beetje in de badcape zodat ik zelf kan afdrogen en aankleden. En neem hem dan mee naar zijn kamertje om verder af te drogen en lekker aan te kleden! Werkt hier perfect en een zeer tevreden kind daarna🥰

3 jaar geleden

Wanneer het kan neemt een van ons hem mee onder de douch en de ander neemt hem dan over om af te drogen. Als ik alleen ben zet ik het baby bad met badzit voor mij in de douchecabine waar hij dan lekker in zit te spelen terwijl ik mijzelf douch, ik was zijn haartjes met de handdouche en droog mijzelf hierna af terwijl hij nog heerlijk zit te spelen hierna haal ik hem eruit en droog hem af. Werkt voor ons perfect 😊

3 jaar geleden

Wij hebben een inloopdouche. Ik zet alle flessen (shampoo en douchegel etc ) klaar en zet dan de douche aan zodat ze geen koude bibs heeft. En schuif ons voorzichtig schuivend onder de douche en zet dr tussen m’n benen. Dus ze glijd nergens heen. Gelijk lekker spetteren met het water wat valt. En kijken waar het water heen loopt🤣 Eerst de kleine meid doen. Valt ze niet om van de moeiigheid dan mag ze lekker verder spetteren , en doe ik snel m’n haar en de rest. Je wordt vanzelf snel😁 Gegarandeerd na het douchen valt ze heerlijk in slaap tot de volgende morgen 8:00.

3 jaar geleden

Wij doen hier ook van alles. Ik ga vaak in de douche (is een open ruimte zonder deuren/wandjes) op de grond zitten met de baby. Hij kan dan lekker spelen met zijn badspeeltjes in het mini laagje water. Zo is het voor mij niet zwaar en geen risico op uit je handen glijden. Je hebt ook lekker je handen vrij om zijn haartjes etc goed te wassen. Ik doe het ook wel eens alleen. Toen hij nog klein was legde ik hem in de wasbak in zijn badcape en hydrofiele doek op een dikke laag handdoeken, zodat ik mijzelf snel kon afdrogen. Dat was ideaal. Recent heb ik heb nog wel eens in de wipper gezet. Dan zit hij vrij veilig en voorkom je gekruip door de badkamer 😂. Het babybadje gebruiken wij ook nog. Die zetten wij ivm gewicht gewoon op de grond in de douche. Hij kan daar zelfstandig in zitten, maar het is zo glad dat je hem wel goed moet vasthouden. Ik las ooit een tip over dat een antislip matje dat glijden voorkomt. Dat wil ik zelf ook nog uitproberen 😁. Verder heb ik zelf nog een Tubble, zo'n opblaasbaar ligbad. Daar gaan we regelmatig samen in, heerlijk ding!

3 jaar geleden

Wij hebben het Chicco Bubble Nest. Ideaal! Tot nu toe iedere euro waard!

3 jaar geleden

Gewoon met een washandje wassen elke dag en dan af en toe als we samen zijn samen onder de douche

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ik vind alleen douche gevaarlijk wat als ze uit me handen zou glijden, heb ...
Je kunt voor de douche eventueel een douchehandschoen kopen bij prenataal. Heb je net wat meer grip. Wij gebruiken hem altijd als we gaan douchen met de kleine man!

3 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Wij nemen hem mee in de douche, meestal ben ik alleen ivm de werktijden van ...
Dit zou zo handig zijn.. maar onze zoon gaat gewoon zitten en kruipt zo weg. Hoe doen moeders dat dan? Als je kindje al kruipt?

3 jaar geleden

Ik heb een badstoeltje gekocht om onder de douche te zitten! Hij vind het badje alleen wel veel leuker dus probeer het af te wisselen, en soms til ik hem in de douche maar vind dat toch echt veelte zwaar

3 jaar geleden

Wij gingen altijd eerst douchen met onze zoon, omdat hij het bad niks vond. Nu zetten we hem in bad, want hij vindt het nu fantastisch en hij wordt ook wel wat zwaar om te tillen 🙃

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik heb een badstoeltje gekocht om onder de douche te zitten! Hij vind het b ...
Mag ik vragen welke je hebt? 😊

3 jaar geleden

Wij hebben een badje op de grond staan. Mijn dochter zit lekker in haar badje en ik sta onder de douche. Dit is gezellig en ook makkelijker. Als we klaar zijn droog ik me snel een beetje af, sla de handdoek om me heen en pak haar uit bad. Tot nu toe blijft ze redelijk zitten. Als ze er toch uit probeert te klimmen (dat wil zeggen: gaan staan en head firs over de rand wil kukelen) trek ik nat een badjas aan en droog ik eerst haar af. Maar dat heeft niet mijn voorkeur. Gelukkig luistert ze redelijk😊 als ik haar op de grond van de badkamer zou zetten kruipt en glibbert ze alle kanten op. Vind dat te spannend wat betreft zich bezeren. Succes!