20 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben een mutsy Nio. Toevallig van de week de buggy gedeelte in handen gehad, en daar stond op vanaf 6 maand. Ik weet niet of dit de richtlijnen zijn of dat het per kind ook verschillend is.

4 jaar geleden

Gewoon doen wat jij fijn vind. Ons zooontje is volgende week 4 maand en zit er al dik 2 weken in. Kan iets gekanteld worden.

4 jaar geleden

Als je kleintje zelfstandig kan zitten zo rond 6 en 9 maanden 😊

4 jaar geleden

Ze mogen pas na 6 mnd zitten dacht ik, maar heel veel kinderen willen daarvoor al zitten. Mijn zoon wilde dat ook toen. Heb hem, net als vele ouders😅, toch in de buggy van de kinderwagen gezet, maar dan zoveel mogelijk in ligstand. En echt niet langer dan even boodschappen doen. Shoppen vond ik te lang. Voor je het weet zijn ze toch 6 mnd 😁

4 jaar geleden

Aah dank jullie wel. Ik ga hem dan ook maar pakken, want het is echt een strijd haar in de reiswieg te zetten😅

4 jaar geleden

Toevallig van de week mijn zoon van 3,5 maand er even ingezet omdat de kinderwagen bak al vrij klein is, hij is heel lang en de bak van de Mutsy Nio is klein, maar ik vond het er nog niet goed uitzien dus wij wachten er nog mee.

4 jaar geleden

Lastig is dat hé! Gelukkig vindt onze man liggen in de kinderwagen ook nog steeds prima en hebben wij een grote bak (bugaboo fox). Die van mij van 4 maanden vindt het daarnaast ook prachtig om te 'staan' met hulp (vasthouden bij zijn middel). Hij gilt het dan uit van plezier en stapt ook al echt met zijn benen. Ook kan je hem al zo aan zijn armpjes overeind trekken tot staan (dit hebben we maar 2 x gedaan). Ik durf dit eindelijk niet vaak te doen omdat je toch ook overal leest dat te snel zitten/staan ook niet goed is voor de ontwikkeling.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook even gevraagd aan de vroedvrouw en ze zei me dat ik best wacht tot 4 maand om mijn baby te laten zitten. Ik mocht haar wel laten zitten als ik haar genoeg ondersteuning gaf zoals in de hoek van een zetel zitten met kussens. Ik denk dat de buggy oké is als je het niet te recht zet. :-)

4 jaar geleden

Officieel vanaf het moment dat ze zelfstandig kunnen zitten. Maar 6 maanden wordt sowieso aangehouden ivm ontwikkeling van ruggengraat en het nekje. Je hebt duidelijk een meisje dat graag om haar heen wilt kijken. Dat hebben wij ook. Wij hebben haar dan ook vaak tijdens het wandelen op de arm zodat ze alles goed kan zien. Sommige merken hebben een baby snug voor in het buggy gedeelte, zodat je kleintje met de juiste ondersteuning in de buggy kan als ze niet meer willen liggen.

4 jaar geleden

Ik heb de reiswieg er een week of 3 geleden al afgehaald en de zitting erop gezet. Ze was toen 14 weken. Ze vind het leuker in de zitting ze kan nu lekker rond kijken. Ik heb dan wel 5 standen er op zitten om haar half zitten of liggend weg te leggen

4 jaar geleden

Reactie op Noellaa

Gewoon doen wat jij fijn vind. Ons zooontje is volgende week 4 maand en zit ...
Wat een droppie😍

4 jaar geleden

Op aanraden van m'n moeder zei ze ook liever nog niet ivm de ontwikkeling van nek en ruggengraat. Zelfs wanneer hij voor 1 jaar wilt beginnen met lopen kan je hem beter gaan omduwen. Omdat het dan nog niet helemaal ontwikkelt is, is de kans groter dat ze gemakkelijker kneuzen bijv. En wat kan het kwaad. 😅 Blijven ze nog ff klein. Ik draag hem nu weleens in m'n armen voor wandeling, dus deels in de bak en stukjes in armen of in de draagdoek lekker dichtbij.

4 jaar geleden

Wij gaan gewoon zo wandelen 🤷‍♀️😂

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Wij gaan gewoon zo wandelen 🤷‍♀️😂
Aaahh superleukkk , gaat dat goed op de buik?

4 jaar geleden

Reactie op Yasmin32

Aaahh superleukkk , gaat dat goed op de buik?
Voor even maar als ze moe wordt moet ik haar omdraaien want mevrouwtje heeft niet door dat ze haar hoofd zijwaarts moet draaien voor op de buik te slapen en legt gewoon haar voorhoofd plat op het matrasje 😂

4 jaar geleden

Herkenbaar.. Jordi wilde ook niet meer liggen in de wieg, vond het niet leuk dat hij zich niet kon bewegen. Een weekje op de buik geprobeerd, maar dat helpt maar even. Sinds afgelopen weekeind toch de wagen omgebouwd. Hij kan daar in drie standen van lig naar zit, staat nu op tussenstand zodat niet al het gewicht op de heupen/onderrug komt. Hij ligt nu nog half en vind het heerlijk!! 💙

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Wij gaan gewoon zo wandelen 🤷‍♀️😂
🤣🤣

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Voor even maar als ze moe wordt moet ik haar omdraaien want mevrouwtje heef ...
heel herkenbaar, als onze dochter moe wordt, plat op haar gezicht 🤪

4 jaar geleden

Reactie op Noellaa

Gewoon doen wat jij fijn vind. Ons zooontje is volgende week 4 maand en zit ...
Is dit de Nio van Mutsy?

4 jaar geleden

Mijne zat er al in met 3 maanden!