35 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Hi! Houd jij ook die deelvoedingen aan? Ik snap daar het nut niet van en vi ...
Je kunt er dus gebruik van maken als je kindje bijvoorbeeld om 17.00 al onrustig is en je eigenlijk pas om 18.00 zou voeden. Dan geef je die voeding gewoon in 2 delen. Als je de hele voeding om 5 geeft kom je met de voeding erna bijvoorbeeld niet uit waardoor het hele ritme niet meer klopt 😉

4 jaar geleden

Dank allemaal voor jullie behulpzame reacties! Ik ga het boek toch aanschaffen voor de achtergrondinfo. Wakkertijden hield ik al rekening mee, goed te horen dat dat in ieder geval de juiste stap is.

4 jaar geleden

Wat is er anders aan snuggels and dreams tegenover droomritme? 😘
Dat schema werkt hier wel bijzonder goed. Op zich niet zo veel verschil. De basis is hetzelfde.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Je kunt er dus gebruik van maken als je kindje bijvoorbeeld om 17.00 al onr ...
Aaaah oke, nu snap ik het! Thnx! Ik ga het morgen eens uitproberen.

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Welke boek is dat?
Baby in een droomritme

4 jaar geleden

Krijgt je dochter 5x borstvoeding op een dag? Hoelang drinkt ze dan bij je? ...
Poeh ik denk dat ze 15 a 20 minuten per voeding drinkt in totaal. We zitten al een paar weken op 5 voedingen, zelfs een paar dagen 4 voedingen gehad maar dat vond ik te weinig. Ze krijgt ook elke 3 uur een voeding, grofweg 7.00, 10.00, 13.00, 16.00 en 19.00. Ze groeit er nu goed op dus ik houd het zo. En we gaan zien hoe lang het zo blijft, mijn zoontje begon rond 5 maanden weer met een nachtvoeding en hield dat nog heel lang vol.

4 jaar geleden

Reactie op JDW-25

Dat schema werkt hier wel bijzonder goed. Op zich niet zo veel verschil. De ...
Oh oke! Wat is er anders aan het schema? Heb het boek droomritme en slaaptips gids gekocht. Om nu weer iets aan te schaffen vind ik ook beetje zonde 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Poeh ik denk dat ze 15 a 20 minuten per voeding drinkt in totaal. We zitten ...
Ja wij hebben hier nog een nachtvoeding! En op dagen als deze met de warmte komt ze vaker! 2 weken terug zat ze ook snachts nog op de 2,5/3 uur! Dus ben heel blij met 5 nu haha.

4 jaar geleden

Ja wij hebben hier nog een nachtvoeding! En op dagen als deze met de warmte ...
Ik snap het!! We boffen ook hoor... Ik had nooit verwacht dat ze dit zo zou blijven volhouden, zonder nachtvoeding. En heel soms komt ze wel om 4 uur en dan vind ik dat helemaal prima. Het wordt vanzelf makkelijker, zeker weten.

4 jaar geleden

Hoe meer ik streef naar een droom ritme hoe geïrriteerder ik zelf raak. Mijn baby slaapt door van 20:00 tot 7:00 daar tussenin doet hij slechts 3 tot 4 hazenslaapjes. Soms 1 slaapje van 1,5 uur maar de meeste zijn maar een half uur of 3 kwartier. Ik geloof dat droom ritme wel. Ik kijk gewoon naar mijn kind: wakker is wakker, moe is moe. Slapen voeden spelen heeft echt geen zin hier. Soms is het zelfs slapen spelen slapen spelen voeden slapen. Ik heb er weken mijn best voor gedaan om hem in “mijn” droomritme te krijgen. Gevolg: hij houd zijn eigen ritme aan, en ik was chagrijnig dat het niet lukte. Dat heb ik dus opgegeven. Sinds dien geniet ik veel meer van zijn wakker tijd en van zijn slaapjes, en is hij ook een stuk vrolijker.

4 jaar geleden

Ik vond het wel een fijn boek. Het leest gemakkelijk weg en er staan wel bruikbare tips in. Daarnaast worden er verschillende methodes in beschreven wat betreft troosten en laten huilen. Deze tips kun je ook op internet lezen maar in het boek heb je het allemaal bij elkaar en dat scheelt je zoeken. Onze dochter is nu 14 weken en houdt haar eigen slaapritme aan. Wel houden we het ritme erin van slapen-verschonen-voeden-spelen-slapen. Tussendoor wordt ze vaak wakker, doet echt hazenslaapjes. Dan kom je in de knel, maar er wordt ook beschreven om dan het voeden weg te laten dus, als haar luier nog niet hoeft, is het spelen-slapen. Dan leg ik haar bij vermoeidheidssignalen weer in bed. Soms werkt dat, soms niet. Soms eindig ik weer met de draagzak en dat is helemaal niet erg. Wat we wel altijd doen, ook al is de luier net verschoond, is verschonen voor de voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Hoe meer ik streef naar een droom ritme hoe geïrriteerder ik zelf raak. Mij ...
Hier precies zo! Ik heb ook weken geprobeerd een droomritme te creëren maar was hier ook niet te doen. Ik was continue zo onzeker omdat iedereen van die duidelijke schemas lijkt te hebben en die van ons slaapt overdag weinig waardoor ik dacht dat dat door mijn onkunde kwam. Maar sinds ik let op zijn signalen en die volg ook veel meer rust in huis. Blij mama en blije baby. En blijkt dat hij gewoon niet veel slaap nodig heeft aangezien hij duidelijk vermoeidheids signalen geeft en alleen in slaap valt als ik hem dan wegleg (eerder of later resulteerd wel in jengelen) en verder continue vrolijk is. Zelfs in de draagzak waar hij eerst wel een uur in kon slapen slaapt hij nu zijn standaard slaapje van 30 min en is daarna vrolijk om hem heen aan het kijken. Zo zie je maar weer elk kindje is uniek, maar wel fijn om te horen dat meer mamas het zo doen!🥰

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Hoe meer ik streef naar een droom ritme hoe geïrriteerder ik zelf raak. Mij ...
Joh, met zo'n lange nacht is dat toch al prima? Ik zou me er ook niet druk om maken 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Joh, met zo'n lange nacht is dat toch al prima? Ik zou me er ook niet druk ...
Vind ik ook. Einde van de dag is hij wel echt heel moe en wat overprikkeld maarja. Kan hem moeilijk dwingen 😜

4 jaar geleden

Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem mijn zoon komt dan rond 2 uur Snachts voor de voeding en dan om half 6 half 7 we hebben geprobeerd om half 12 wakker te maken maar dat beviel helemaal niet.. maar wij hebben besloten het zo te laten en geen schema aan te houden hij is een baby een geen boekje elk kindje is weer anders toch..