Hoi!
Vraagje: wie heeft dit boek en is het echt zo fantastisch als er gezegd wordt?
Ik ben erg bezig met onze dochter van 16 weken een ritme te geven. Ik vind het alleen moeilijk. Slapen van voeding tot voeding doet ze sowieso niet. Dus slapen, eten, spelen, slapen gebeurt niet in deze volgorde. Daar slaapt ze te weinig voor overdag.
Ik lees dan dat een baby van haar leeftijd zo’n 3 a 4 uur slaapt overdag. Dan denk ik: hoe kan die volgorde dan ooit aangehouden worden?
Ook in de avonden loop ik er tegen aan dat ze heel erg goed slaapt wanneer ze om 19:00 uur naar bed gaat. Om 23:00 uur maak ik haar wakker voor een late voeding. Dit omdat ze geen grote drinker is en anders vrij weinig binnen krijgt. Na 23:00 wordt ze dan wel standaard na 4/5 uurtjes weer wakker. Eén keer heb ik haar laten liggen na 19:00 uur en sliep ze tot 06:00 uur! Maar wel dus met weinig, lees 600 cc voeding binnen. Ze weegt 6 kilo.
Al met al vraag ik me dagelijks af waar ik goed aan die en zie door de schema’s en theorieën het bos niet meer. Natuurlijk wil ik het liefst weer een goede nachtrust.
Nu denk ik er aan dit boek aan te schaffen, omdat het zo geprezen wordt. Maar is het echt de moeite waard? Of is het wederom een mooie theorie die alleen voor baby’s werkt die alles ‘volgens het boekje’ doen. (Overigens vind ik dat mijn kind ook makkelijk is hoor, maar je begrijpt wat ik bedoel 😂)