33 Reacties

4 jaar geleden

Wij geven de 1na laatste voeding om half 7 en om 7 uur ligt onze knul op bed! Als wij naar bed gaan rond half 11 dan krijgt hij de laatste fles en slaapt dan tot half 4, 4 uur. Daarna slaapt hij tot half 9! Hij is nu 13 weken en 4 dagen.

4 jaar geleden

Onze krijgt tussen 21:00 en 22:00uur de laatste bv. Dan slaapt hij door tot meestal half 7. Hoor vaker dat ook baby's jonger dan hem eerder naar bed gaan, maar hij wil dan gewoon niet slapen🙈 zou het fantastisch vinden om de avond terug te krijgen. Haha. Ik hoor vaak proberen voeding met half uurtjes te vervroegen en kijken hoe zij het doet. Heb het zelf nog niet geprobeerd

4 jaar geleden

Hier is ie ook vaak de hele avond wakker .. zoekende! Als we hem eerder naar bed brengen word ie echt laaiend🤪

4 jaar geleden

Mijn zoon is ook 13 weken. Hij krijgt tussen 19.00 en 19.30 de fles en slaapt dan tussen 20.00 en 20.30 uur. Rond 23.45 uur krijgt hij nog een dreamfeed(we moeten hem wel wakker maken, maar de fles gaat nog altijd snel leeg) slaapt dan door tot 05.45/06.00 uur.

4 jaar geleden

Om 7.00 je dag beginnen, wakker maken en voeden. Daarna om 10.30, 14.30, 18.00 en 22.00. Om 19.00 naar bed en 22.00 wakker maken, voeden schone luier en weer direct in bed. Zo deden wij het ☺️. Slaapjes overdag waren van 8.45/9.00 - 10.00, 11.30 - 14.00 en 15.45/16.00 - 17.00. Maakte hem elke keer op het eind van het slaapje wakker. Ik heb altijd de schema’s uit de slaapgids van ‘slaaptipsvoorbabys’ gebruikt. Heel veel baad bij gehad en nogsteeds. Hier een perfect slapend mannetje van 16 weken 7 tot 6.30/7.

4 jaar geleden

Ik geef dus de dreamfeed later zodat ie de rest van de nacht doorslaapt

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Hier is ie ook vaak de hele avond wakker .. zoekende! Als we hem eerder naa ...
Dat probleem hadden wij ook hier tot 2 weken geleden!! En nou is mijn vraag aan jou ... hoeveel slaapt hij overdag? Bij ons wou hij namelijk overdag ook niet slapen! Ja bij ons in de armen... 2 weken geleden er achter gekomen dat hij verborgen reflux heeft. Dit nu opgelost en meneer slaapt prinsheerlijk overdag en ligt nu net op zijn bed en slaapt door tot 23:00 voor zijn laatste voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Dat probleem hadden wij ook hier tot 2 weken geleden!! En nou is mijn vraag ...
Hoe hebben jullie de reflux opgelost gekregen? Ons ventje heeft er namelijk ook last van en ondanks de medicatie gaat het steeds niet beter... 😔

4 jaar geleden

Hey Khatty, Hier hebben we om de iedere paar weken bedtijd met een kwartier-halfuur opgeschoven om te zien of het iets veranderde en dat blijkt niet het geval te zijn. Onze kleine man is bijna 12 weken en ligt rond 20u in bed en slaapt meestal tot 6u. Zijn dagschema ziet er min of meer als volgt uit : - 6u, eerste voeding - 9u30, tweede voeding - 13u, derde voeding - 16u30, vierde voeding - 19u30, badtijd en laatste voeding Het lukt niet altijd om dit ritme exact te volgen want we passen het aan aan wat hij nodig heeft maar de meeste dagen verlopen wel zo. Hopelijk heb je er iets aan. Succes.

4 jaar geleden

Onze zoon (16 weken) krijgt 20:00 de laatste fles en dan weer om 8uur sochtends en dan slaapt hij even van 10 tot half 11 / kwart voor 11 dan krijgt hij weer om 12uur een fles gaat hij kwart voor 1 naar bed en dan slaapt hij tot 16:00 en dan weer een fles en dan weer om 20:00 de laatste

4 jaar geleden

Wij zijn dat ook gaan doen vanaf een week of 9, doen haar vaak voor het slapen (+/-19:00) in bad, dan naar bed en maken haar om 22:00 wakker. Alleen nachtlampje (zo een kleintje in t stopcontact die altijd aan is) aan verder geen licht, niets zeggen en alleen verschonen en fles erin. Ons meisje slaapt eigenlijk vanaf het begin al meteen weer door na die voeding. Ooit is het om 19:00 wel een gevecht met huilen (dat was zeker in t begin zo) maar dat is echt een kwestie van doorzetten (heel erg maar ik zet dan de babyfoon ff op stil) na 10 min evt een x naar boven en troosten zonder haar uit d’r bed te halen en dan werkte eigenlijk binnen een paar dagen. Succes! Wij waren heel blij dat we ook weer een beetje “me-time” hadden samen in de avonden, heerlijk rustig!

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Hier is ie ook vaak de hele avond wakker .. zoekende! Als we hem eerder naa ...
Nou, precies dit hebben wij ook! Avonden achter elkaar van 1930-2200 bezig m in slaap te wiegen, rustig te krijgen, in bed te leggen, weer wakker dus weer sussen, etc. Zodra ie z'n bedje ziet ho maar, overdag wil ie ook niet in z'n bedje. Daarnaast trekt hij z'n Slaapjes overdag niet door, dus max 30-45min.. tenzij hij op de arm ligt. Hij heeft ook hulp nodig om in slaap te vallen. Slapen in z'n bed overdag is ook een zegen als dat wel een x lukt.. We zijn echt redelijk ten einde raad. M'n rug is ook echt kapot van al het draagzak dragen (daar wordt ie t snelst rustig in) Dus... Misschien blij zijn dat er een ritme in zit?

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Dat probleem hadden wij ook hier tot 2 weken geleden!! En nou is mijn vraag ...
Hij slaapt overdag best veel, wel alleen in de draagzsk (of met veel moeite in zn bedje). Meestal sochtends 45 minuten, smiddags 3 uur .. maar is ook elke dag een verassing 🤭 onze zoon spuugt nog wel heel veel.

4 jaar geleden

Reactie op judith_stip

Nou, precies dit hebben wij ook! Avonden achter elkaar van 1930-2200 bezig ...
Wij lopen ook de heele dag met draagzak, slsapt ie zo drie uur achter elkaar in. Hij slaapt snachgs door van 22 tot 7, dus mag niet klagen.. ik voed nog pp verzoek, misschien iets meer ritme erin gaan brengen.

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 13 weken. Ik heb tot vorige week op verzoek gevoed (bv). Maar dat werkte uiteindelijk niet voor ons. Ik vond het erg lastig om haar hongersignalen te herkennen en zij sliep heel slecht en had geen ritme. Nu sinds een week begonnen met een ritme inbouwen. Ze krijgt elke keer eten als ze wakker wordt en de wakkertijd is max. 90 min. De eerste dagen was dat bijna elke 2 voeden vanwege korte slaapjes. Maar nu gaat het echt al 3 dagen heel goed overdag! Misschien is werken met een wakkertijd iets?

4 jaar geleden

Elke 2 uur voeden dus.. Woord vergeten 🙈

4 jaar geleden

Reactie op judith_stip

Nou, precies dit hebben wij ook! Avonden achter elkaar van 1930-2200 bezig ...
Onze dochter wilde ook niet in haar bedje slapen. Het consultatiebureau raadde toen aan om ze toch wakker weg te leggen en hoe moeilijk ook echt gewoon even te laten doen. Na 10min evt naar boven om te troosten (niet eruit halen!) 1 hand op t hoofdje en 1 hand op t buikje leggen en zo gerust stellen. Het was een week echt een hel met veel huilen waar ik me echt ff doorheen moest bijten. Maar toen gaf ze het op en nu leggen we haar zonder problemen wakker in bed en gaat ze heerlijk slapen. Je moet altijd doen waar jij je goed bij voelt, maar ons heeft dit ontzettend geholpen!

4 jaar geleden

Met 12 weken sliep onze dochter van 19.00 tot 6.00. Ze viel in slaap in mijn armen, daar lag ze tot ik naar bed ging of ik legde haar naast me op de bank in het babynestje (doet moest mijn man doen, als ik het deed werd ze wakker en keek me vol verontwaardiging aan). Haar voedingen waren om de 4 uur, laatste flesje om 22.00 (na 3,5 uur). Dit ritme heeft ze zelf gecreëerd, ondertussen zijn we van verzoek afgestapt naar vast ritme. Ze gaat 4 dagen naar kdv en voor daar is ritme heel prettig. Wij zijn wel zelf structureel begonnen met eerste flesje om 6.30 vanaf het moment dat ze de nacht door sliep. Omdat we beide vroeg met werk beginnen, leek ons dat verstandig. Dan raakt ze daar aan gewend uiteindelijk. Ik heb nu de avonden vrij, maar de ochtenden niet. Dan is ze klaar wakker en wilt ze graag vermaakt worden. 🥰

4 jaar geleden

Hey Khatty, ik weet niet zeker of ik je goed begrijp maar ik denk dat je dochter tot 22 uur ook echt wakker is? Is ze dan ook echt lang wakker? Wij houden ons (met enige flexibiliteit) aan de wakkertijden, dus na max 2 uur wakker hop naar bed, meestal is onze dochter na 1,5 uur wel weer moe. Meestal laat ik mijn dochter lekker slapen zolang ze wil, behalve begin van de avond. Als ze rond 18 uur echt nog even moet slapen maak ik haar na een half uur wakker en dan gaan we wassen, pyjama aandoen, nog een voeding en dan naar bed, uiterlijk 19.30 uur. Tegenwoordig lukt het soms zonder dat powernapje, maar meestal raakt ze oververmoeid als ik het rek van bijvoorbeeld 16.30 tot 19 uur en dan is het brullen als ik haar op bed leg (meestal daarvoor al). Maar ik zorg er dus altijd voor dat ze rond dezelfde tijd naar bed gaat elke avond. En wij laten onze meid soms wel even brullen in bed, zeker zo rond 19 uur moet het er soms even uit. Ze houdt het meestal maar een paar minuten vol gelukkig. Onze zoon was destijds een stuk volhardender en dat was best even slikken soms. Maar als we hem eruit haalden sliep hij ook niet dus dat schoot niet op. Hij was dan heel gezellig maar ook oververmoeid en toen we dat eenmaal door hadden zijn we strenger geworden. Hoop dat je hier iets aan hebt!

4 jaar geleden

Ik houd me bij mijn zoontje ook strikt aan de wakkertijden. Als hij na 6.00 wakker wordt (nachten zijn nog erg wisselend namelijk) gaan we naar beneden. Max anderhalf uur wakker, dus binnen dat anderhalf uur naar bed. Afhankelijk van hoe vroeg die is in de ochtend komen we dan op 3 a 4 dutjes per dag, tenzij er een dag met hazenslaapjes tussen zit dan 5 🙈 op z’n vroegst begin ik om half 7 met bedtijd ritueel, badje flesje en naar bed. Daarbij houdt ik eind vd middag rekening met de wakkertijd, als hij om 4 uur of half 5 wakker is doet hij rond etenstijd nog een slaapje van 45 min en gaat hij iets later naar bed, uiterlijk half 8. Half 11 fles en dan slaapt hij soms door tot de ochtend en soms komt hij nog te vroeg in de ochtend voor een voeding en daarna slaapt hij nog even door.. als hij na bed tijd in de avond jengelt, huilt etc, ik troost hem uiteraard bij huilen maar hij komt z’n kamer niet meer uit. Meestal gaat het goed, soms kost het een uur en dan slaapt hij. Als ik hem namelijk eruit haal is hij weer te wakker, wil die niet verder slapen. Structuur van de wakkertijden heeft me hier echt heel erg bij geholpen!