33 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ik houd me bij mijn zoontje ook strikt aan de wakkertijden. Als hij na 6.00 ...
Bij mij vrijwel precies hetzelfde! Ben nog bezig met zoeken naar de tijd waarop ze uit zichzelf wakker wordt 's ochtends. Wisselt hier ook nog. Gisteravond rond 7 uur op bed gelegd, maar dat is nog te vroeg voor haar, ze bleef maar jengelen. Dat ga ik verschuiven naar minimaal half 8.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Hey Khatty, ik weet niet zeker of ik je goed begrijp maar ik denk dat je do ...
Hoekaat krijgt jouw kleintje aan t eind van de middag en avond dan voeding? Ik zit echt zo te tobben met de avond. K heb ook t idee dat er te lang tussen zit aan t eind van de middag tot hij naar bed gaat Savonds. Hier houdt t ik t huilen niet lang vol, lijkt alleen maar erger te worden en hij raakt zo overstuur en lijkt dan wakkerder te worden...

4 jaar geleden

Bij mij vrijwel precies hetzelfde! Ben nog bezig met zoeken naar de tijd wa ...
Ja als ik mijn zoontje te vroeg erin stop jengelt hij ook minstens een half uur, lastig want soms komt t gewoon zo uit 😅 hoe laat wordt ze meestal wakker? Ben ook nog aan het zoeken.. vanmorgen was het half 7 maar morgen kan het zo weer compleet anders zijn 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Om 7.00 je dag beginnen, wakker maken en voeden. Daarna om 10.30, 14.30, 18 ...
Wij maken ook grotendeels gebruik van dit schema uit de gids. Dit werkt ook bij ons prettig. Ook staan er fijne tips in hoe om te gaan als het even niet lukt! Merk bij ons dat echt de regelmaat belangrijk is.. het heeft hier ook wel even veel energie gekost om in het ritme te komen🙈 ook de dag begint soms vroeg. Als de kleine zich voor of rond 6 uur meld houdt ik het nog als nachtvoeding aan.. na half 7 gaan we er ook echt uit en houden we een wakkertijd aan van ong 1,5 a 2 uur.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ja als ik mijn zoontje te vroeg erin stop jengelt hij ook minstens een half ...
Meestal rond 8 uur pas wakker, vandaag zelf half 9🙈 Nu wel lekker, maar als ik weer moet werken dan maak ik haar om half 7 wakker. Ik maakte haar eerst altijd rond 7 uur wakker, maar dat werkte niet fijn. Was ze alleen maar aan het mopperen. Lekker uitslapen dus!

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hoekaat krijgt jouw kleintje aan t eind van de middag en avond dan voeding? ...
We zitten er een beetje mee te klooien ook, het komt nu vaak zo uit dat ze rond half 5 of 5 uur drinkt en dan weer rond half 7 of 7 uur. Dat is een beetje kort op elkaar maar anders ben ik bang dat ze niet voldoende heeft gehad. Ze slaapt namelijk al het klokje rond tot de volgende ochtend. Tis niet helemaal volgens welk boekje dan ook maar het werkt 😊 Ik denk dat we over een paar weken overgaan op 4 voedingen ipv 5... heb het al 2 keer geprobeerd maar het was net te vroeg. Dus dan maar ons best doen om aan de 5 voedingen te komen overdag.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

We zitten er een beetje mee te klooien ook, het komt nu vaak zo uit dat ze ...
Oh jouw dochtertje slaapt t klokje rond, wat goed!! Hier nog een voeding rond 22.00 uur. Ja k vind t ook erg lastig zo rond de avond, t in slaap vallen gaat dan ook zoveel moeilijker. K heb een tijdje deelvoedingen geprobeerd rond half 5 en half 7 maar was ook geen succes. Miss met de eerste hapjes dat we verandering in komt!

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Oh jouw dochtertje slaapt t klokje rond, wat goed!! Hier nog een voeding ro ...
Ja ik was er ook van onder de indruk hoor, ik had een avond geen zin in de late voeding en dacht, ik zie wel wanneer ze komt vannacht en toen kwam ze pas de volgende ochtend haha. Sindsdien gaat het bijna altijd zo, afgelopen nacht toevallig wel een voeding rond 4 uur. Ik denk ook dat de hapjes gaan helpen. Al kan het even duren voordat ze er echt voldoende aan hebben hoor, is mijn ervaring met de eerste.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Hey Khatty, ik weet niet zeker of ik je goed begrijp maar ik denk dat je do ...
Hey Marianne, nee ze is niet tot 22u wakker gelukkig, ondertussen heeft ze nog korte hazenslaapjes van een ongeveer een halfuur/ 3kwartier, beetje afhankelijk van hoe moe ze is. Ik geef haar 's ochtends/voormiddag graag een badje ipv 's avonds.. En in de avond rond 19u gewoon pyjamatje aantrekken en een voeding in een donkere ruimte met niet al te veel licht. Meestal valt ze wel in slaap maar helaas is dit ook weer van korte duur. Om 20u terug klaarwakker tot 21u30.. Misschien moet ik haar badmomentje maar verplaatsen naar savonds?

4 jaar geleden

Reactie op Khatty

Hey Marianne, nee ze is niet tot 22u wakker gelukkig, ondertussen heeft ze ...
Ah ik snap het. Bij ons werkt het badderen eigenlijk nooit om lekker te slapen. Maar altijd het proberen waard 😁 Ik herken dat wel, onze dochter had ook zo'n fase dat ze klaarwakker was rond die tijd. Ik ben dat toen een beetje gaan bijsturen door haar overdag goed wakker te maken en te houden na een dutje. Wij hebben nogal een slaapkop die soms na een voeding direct weer in slaap viel. Kun je daar misschien nog iets in doen? Of wat als je haar zoveel mogelijk, weliswaar wakker, toch in bed houdt na 20 uur? Of na kort spelen terug naar bed brengt? Dan maak je de tijd dat ze echt op is steeds korter en past ze misschien haar ritme aan.

4 jaar geleden

Geef het de tijd. Dat komt vanzelf. Ons manneke kreeg ook tot afgelopen maandag nog de laatste fles om 22 uur/22.30. Opeens wou hij op de dag eerder en kreeg zijn 5 flessen binnen voor 20.30 uur, toen zijn we hem niet gaan voeden op de 22.00 uur, en heeft hij doorgeslapen tot 7 uur. Nu gaat het elke avond op deze manier. Kan een uurtje verschil in zitten, maar dat is niet erg.

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Geef het de tijd. Dat komt vanzelf. Ons manneke kreeg ook tot afgelopen m ...
En hij is vandaag 17 weken

4 jaar geleden

Isa gaat tussen half 8 en half 9 op bed en slaapt dan door tot een uur of 4.. Krijgt dan een flesje en slaapt dan tot 7! Als we haar wakker maken voor een laatste fles komt ze ook om 4 uur. Dat is gewoon haar drink en poep momentje.. 🙈